Vanaf wanneer gebruiken jullie de buggy voor langere afstanden?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Melrose, Nov 24, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Melrose

Melrose Fanatiek lid

Jun 26, 2011
    1,601
    14
    38
    Flevoland
    Hoi dames,

Sorry als de vraag al eens gesteld is, ik kan het niet vinden! Ik vind voornamelijk ervaringen van moeders die de buggy voor korte afstanden gebruiken. Zoals een boodschapje doen of de hond uitlaten etc.

Ik wil graag weten vanaf wanneer je een buggy als standaard vervoersmiddel kan gebruiken. Ik heb door omstandigheden binnenkort geen wandelwagen meer (zo'n grote, met grote banden.)
    Mijn moeder gaf aan dat ik nu eventueel een buggy kan kopen, dus een echte buggy met de typische kleine wieltjes. Eentje waarvan de rugleuning wel verstelbaar is en die vering op de wielen heeft.

Ik wil een vervoersmiddel dat licht, handig, wendbaar en compact is. En niet te duur, zoveel heb ik niet te besteden. Een buggy past mooi in dit plaatje.
    Maar ik wil maar 1 vervoersmiddel aanschaffen voor alle afstanden, dus ook de langere.

Ik vroeg mij af vanaf wanneer dit verantwoord is i.v.m. de rug van m'n kleintje. Ze is nu precies 8,5 maanden, zit al behoorlijk stevig en is ook aan de grote kant.

Vanaf wanneer gebruikten jullie een echte buggy voor alle afstanden, dus de korte EN de lange?

2. MamaVanSimone

MamaVanSimone Fanatiek lid

Oct 19, 2010
    3,250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Ik denk dat dat er maar weinig zijn eigenlijk. Wij pakken de wandelwagen in als we lang gaan lopen (in een pretpark ofzo). Ook omdat we daar een grote tas onderin kwijt kunnen, met een buggy moet je zelf ook nog sjouwen.

3. debbybosma

Apr 29, 2012
    70
    0
    0
    werken op een bso en natuurlijk de rest van m'n ti
    Hoihoi, ik gebruik nu sinds een week de buggy, je kan de rugleuning wat naar achteren zetten. mijn zoontje zit nog niet uitzichzelf rechtop. Hij past niet meer in de cosie en heeft een gloeiende hekel aan die bak(platliggen), hij schreeuwt dan alles bij elkaar. Ook het CB vond dat geen probleem als we hem in de buggy zouden zetten. Succes

4. debbybosma

Apr 29, 2012
    70
    0
    0
    werken op een bso en natuurlijk de rest van m'n ti
    wij lopen wel anderhalf uur ermee.

5. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Maar ik neem aan dat je dan de buggy inzet van je wandelwagen bedoelt?

Ts, mijn dochter is bijna even oud. Ze kan al goed zitten en staat ook. Maar laatst zat ze in een buggy, heel even. Ik zou het toch afraden!

Hoe is het dan met de wehkamp afgelopen? Met je murw?

6. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    Ik zou dat pas rond een jaar doen en persoonlijk vind ik buggy's beroerd lopen en heb 'm maar heel weinig gebruikt.
    Ik zou voor een ergonomische drager gaan.

7. Melrose

Melrose Fanatiek lid

Jun 26, 2011
    1,601
    14
    38
    Flevoland
    Bedankt voor jullie reacties! Ik was al bang dat niet veel mama's dit deden..

@rijtjes: mn man heeft ook het vertrouwen in de Mura verloren, dus hij gaat van de week retour :(

8. ientje

ientje Fanatiek lid

Jun 7, 2010
    2,999
    0
    36
    Als ik je een lekker lopende buggy aan mag bevelen, dan zou ik zeggen: ga voor de nuna pepp! Die loopt echt zó lekker, is met 1 hand te besturen. Echt een heel goed alternatief voor de kinderwagen als je het mij vraagt :)
    Echt goedkoop is ie niet, maar ik heb hem via mp voor 110. En hij is z'n geld dubbel en dwars waard! (Nee, ik heb geen aandelen ;))

9. Biancamv2

Biancamv2 Niet meer actief

mijn meisje ging met 4 mnd al over naar de buggy,dan zou je denken dat is dom. Maar ik heb een buggy van 395 euro genaamd de mclaren xt techno met babynestje,daar mogen ze vanaf de geboorte al in. Zitten veringen op de wielen die dempen de schokken. Deze buggy mag dus vamaf de geboorte. Deze buggy kan je uren mee rijden,ze liggen/zitten er heerlijk in. Mijn meisje was met 4 mnd te lang voor de wagenbak dus vond deze buggy beter dan de wandelwagen inzet.

10. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Sorry maar ik begrijp het niet helemaal, je hebt nu een mutsy, een ander soort buggy thuis staan en hebt de mura teruggestuurd en nu wil je met 8,5 maand je kleine in een buggy doen?

Waar is de mutsy nu dan?

Ik zeg eerlijk, mijn zoontje is nu net zo oud en heeft 1 keer in een buggy gezeten omdat we met de metro naar een feest moesten in Amsterdam-centrum vanaf de Arena, verder ben ik het nog niet van plan. Handzaam, licht en compact is voornamelijk makkelijk voor jezelf.. maar niet echt voor je kleine.

11. misa

misa Niet meer actief

Wij gebruiken de buggy ook bijna nooit. Pas toen we de bak voor de buggy inzet verwisselden met 7 maand, is hij wel eens in de buggy gegaan. Maar ik vind het rot lopen met zo'n ding en loop liever met mijn fijne, soepele en dure wandelwagen (mura).

Maar als jullie de mura terugsturen, wat is er dan nog voor probleem met de mutsy? Of is die ook weg? Want anders zou ik me niet gek laten maken door praatjes en die gewoon gebruiken.
    Er is over elke wagen wel wat negatiefs te vinden.

En anders over de buggy, ik ziu daar nooit lange afstanden mee lopen, want ik vind het echt niet comfortabel. En qua leeftijd, ik zou zeker voorbij de 6 a 7 maand zijn. Even goed kijken naar het zitten van je kindje.

12. Melrose

Melrose Fanatiek lid

Jun 26, 2011
    1,601
    14
    38
    Flevoland
    Bij Prenatal wilden ze ons ook de Mclaren xt techno verkopen, wat een geld voor een buggy zeg! En zo comfy kwam ie niet over helaas.

Jullie hebben goed onthouden dat ik ook een Mutsy heb haha. Ik geef toe dat het frame nog niet gebroken is.... maar de rugleuning is ook niet goed merkte ik 3 dagen geleden! Bij het verstellen ervan gaat de rugleuning, en dus ook de rug van de kleine, bol staan. Na speurwerk op diverse fora bleek dit een eigenschap van de Transporter te zijn.
    En bij Prenatal en Babydump bleven ze me buggy's aanbevelen, maar ik wilde even op ZP checken wat jullie ervan vinden.
    Kan ik de conclusie trekkenn dat 8,5 ,maanden toch iets te jong is voor een echte buggy? :( (dus geen wandelwageninzet)

13. Onje

Onje Niet meer actief

Hier vanaf ren maand of 6 alleen nog maar in de buggy

14. ientje

ientje Fanatiek lid

Jun 7, 2010
    2,999
    0
    36
    Ik denk dat het eraan ligt tussen welke dingen je moet kiezen. Als ik met een kind van 8,5 maand moest kiezen tussen een nieuwe kinderwagen en een buggy, dan zou het echt wel een buggy worden. Maar dan wel een luxe die goed plat kan en die ook lekker rijdt. En zoals ik eerder al aangaf, is wat mij betreft de nuna pepp daar uitermate geschikt voor :D.

15. Omelet

Omelet VIP lid

Nov 14, 2008
    14,874
    2
    0
    Ik heb een Koelstra buggy en vind dat mijn zoontje (23 maanden) er nog als een zoutzak inzit. Leuk voor een snel rondje supermarkt maar verder een goede wandelwagen of ergnomische drager (kan helaas nu niet ivm zwangerschap)

16. Ikdus

Ikdus VIP lid

Aug 1, 2008
    10,695
    15
    38
    Ik vind het raar wat je zegt over de mutsy transporter. Wij hebben die ook en mijn kleine van bijna 6 maanden zit er prima in. Geen bolle rug hoor. Vreemd.

17. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Niet, wij hebben een prima buggy maar mijn 10 maanden oude zoontje zit er niet heel prima in.
    Ik blijf m gebruiken voor korte afstanden maar ga er geen uur mee lopen. Hij hangt er nog steeds een beetje in als een zoutzat terwijl hij verder prima kan zitten...

18. Melrose

Melrose Fanatiek lid

Jun 26, 2011
    1,601
    14
    38
    Flevoland
    Sla jij hiermee eens de spijker op z'n kop...!! Dat viel me vanmiddag op.

Mijn moeder heeft aangeboden een nieuw vervoersmiddel te betalen (lief van haar!) dus we zijn vanmiddag samen naar Babypark in Zaanstad geweest.

Ik heb er ZO lang over gedaan, haha. We arriveerden om 11.15 uur en vertrokken om 16.10 uur......Heb enorm lang staan twijfelen, vergelijken, etc etc. Echt bij IEDERE wagen waren er veel plus- en minpunten.
    Ik was (en ben nog steeds) erg bang voor een nieuwe miskoop.
    Uiteindelijk zijn we voor deze gegaan:

B-AGILE - Britax

En dan dus voor de wandelversie, niet met autostoel of reiswieg.
    Ben erg benieuwd hoe het in de praktijk bevalt, want ik zit me hier een potje druk te maken met gedachten als "wat als het niet goed gaat" enzo. :)

Nogmaals bedankt voor de gegeven reacties.

19. frannie82

frannie82 VIP lid

Nov 28, 2010
    10,407
    2
    38
    Ik heb een buggy voor erbij en voor op de fiets. Vandaag moest de fiets naar de fietsenmaker en dus terug lopen ongeveer 25 minuten. Vreselijk! Echt vreselijk die plastic wieltjes. Dochter vond het ook maar niks.....

20. Bri

Bri Niet meer actief

Toen onze oudste 6 mnd was, zijn we een paar weken met vakantie geweest. Hele kinderwagen meenemen was geen optie, we hebben toen een mclaren buggy gekocht en meegenomen op reis. Dit ging hartstikke goed. We hebben hem daar wel langere stukken in gehad, al hadden we ook een draagzak mee voor de afwisseling.
    Hij was wel een stevig en sterk kereltje, kon al goed zitten, en zat ook echt lekker in die buggy (ging niet hangen of zo, en in ligstand kon hij prima slapen).

Share This Page