pffff heb hele erge kriebel hoest als een paar dagen! heb alle drankjes bij de drogist al geprobeerd Daro tabletjes ook al. ik weet het echt niet meer vroeger zeiden ze suiker water nou werkt dus ook niet. ik word gillend gek!
Honingdrop! Lekker verzachtend voor de keel (die zal nu wel een beetje pijn doen van al dat hoesten) Voor de 'echte' hoest zou ik het zo niet weten als je alles al geprobeerd hebt...
Even de dokter bellen die kan codiënne voorschrijven (moet je wel zelf betalen als ik het goed heb) en daar houdt het mee op. Tja ervaring deskundige, heb het 1 keer gehad en werd er knettergek van (en de buren ook ) Groetjes Anita
het begint vooral s'avonds te kriebelen he? ik zou echt niet weten wat je helpt, zelf heb ik steeds een glas met water naast me bed staan, vochtig houden die keel.
Eet lepel zonnebloemolie Bij mij hielp het, ik werd elke nacht wakker met kriebel hoest en had er niks voor in huis en ben op internet gaan zoeken en toen kwam ik deze tip tegen. Ik was de kriebel zo zat dus heb het gedaan maar ik kan je vertellen het is heel erg vies maar het werkte wel en daar ging het om. De volgende dag heb ik meteen tussistin (geen idee of ik het goed schrijf) van vsm gehaald en dat werkte ook erg goed
Wat bij mij heel goed hielp is het apothekers eigen merk met tijm. Ik had zelf ook altijd last van kiebel en vast zittende hoest dat ik altijd me stem kwijt ben na die tijd. Na een dag dit gebruikt te hebben was het bij mij zo weg en het verzacht ook nog. Na vele drankjes te hebben geprobeert is dit voor mij het enige wat helpt. Ik hoop dat je er snel vanaf bent.
Ik zweer heilig bij codeïne. Heeft wel een gele sticker en is alleen op recept te krijgen. Slaap je in ieder geval weer.
Eerste keus bij kriebelhoest is altijd noscapine drank of noscapect tabletten , de stof noscapine onderdrukt de hoestprikkel. Daarnaast veel water drinken, geen koolzuur gebruiken. Daro ( dextromorfan) is altijd tweede keus, omdat het bij lange na niet zo goed werkt als noscapine. Codeine heeft ook een hoestprikkeldempende werking maar heeft ook nadelen. De stoelgang wordt minder en je kan er suf van worden, moet inderdaad op recept aangevraagd worden. In principe moeten artsen terughoudend zijn met codeine ( maar ik weet dat dit weinig gebeurd).
Ik weet niet, heb inmiddels al 2 flesjes tussistin op (niet in 1 keer natuurlijk) en de hoest is nog niet over. Loop er al bijna 3 weken. Voor mij dus ook tips
nou ja heb ook tussistin hier maar werkt voor geen meter! heb 3 maanden geleden oo al zon erge hoest buuien gehad ook echt 3 weken achter elkaar eni neens was het weg maar hooop dat het nu niet weer 3 weken duurd!
wat ook echt heel goed helpt is het volgende: natte washand om je keel doen en dan warme sjaal eromheen! Dat gaat lekker warm worden en door dat broeden gaat de kriebel echt weg! Klinkt misschien erg raar maar echt het werkt! Moet wel even kwartiertje de tijd hebben! liefs nina
ik heb met name altijd last van kriebelhoest als ik wil gaan slapen. het schijnt zo te wezen dat als je gaat liggen er op een of andere manier een hoestprikkel word gestimuleerd, waardoor je 's nachts wel uren wakker ligt en constant ligt te blaffen. wat ik wel eens als tip heb gekregen is om dan half zittend/liggend met kussens in je rug proberen de slaap te vatten. ja, ik weet het, het is niet de makkelijkste positie maar het scheelt je een hoop aan frustratie van jezelf en je partner als je door die nare hoest niet kan slapen. het helpt bij mij iig wel vaak maar natuurlijk ook icm hoestdrank of een codeine tabletje.
heb der zelf ok veel last van gehad en heb toen stodal gebruikt, is een homeopatische hoestdrank voor kriebelhoest en die werkt uitstekend bij mij en voor het slapengaan nam ik gewoon een eetlepel honing in en had der heel de nacht geen last van. stond zelfs onlangs in de krant hier dat honing effectiever werkt dan eender welke hoestdrank
Ik weet er alles van, het is super super irritant, ik heb wel eens tranen in m'n ogen gehad op het werk. En die mensen die je dan zo dom aankijken Dropjes eten. Ik ben naar de HA geweest laatste keer, en die had wel een hele makkelijke oplossing; niet meer hoesten. Door het hoesten word het nog erger, het is een raad waar je niet zoveel aan hebt als je er middenin zit, maar het helpt wel. SUCCES.