Gelijk starten met tepelhoedje?

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door babybolly, 8 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. babybolly

babybolly Actief lid

7 jun 2012
    264
    0
    0
    NULL
    NULL
    Beste lactatiekundigen,

Bij de eerste bleek mijn kleintje geen tot weinig voeding te krijgen. Zelf kreeg ik tepelkloven en veel pijn. Productie ok, maar liet veel ernaast lopen. Lactk. zei dat mijn tepels vlak waren en ben toen met tepelhoedje gestart. Dat ging beter, maar ben toch gestopt, ik was kapot en kon niet meer. Toen nog wel tot 6 weken gekolfd.

Nu wil ik het graag weer gaan proberen. Omdat de eerste keer zo moeizaam ging, zou ik willen vragen of een tepelhoedje meteen vanaf het begin kan? Het is niet ideaal, maar mogelijk kan deze dan ook weer worden afgebouwd.

Ik hoor graag jullie advies.

Groetjes!

2. babybolly

babybolly Actief lid

7 jun 2012
    264
    0
    0
    NULL
    NULL
    Niemand??

3. Saskia

Saskia Lactatiekundige

17 apr 2012
    818
    0
    0
    Hoi,

Vervelend dat je 1e keer moeizaam verliep.

Misschien een rare vraag, maar als het koud is of je knijpt zachtjes in de tepel, komt de tepelpunt dan wel naar buiten, of blijft je tepel vlak?

Komt het wel naar buiten, dan zou je i.p. met goed aanleggen zonder tepelhoedje kunnen voeding. Een lactatiekundige bij jou in de buurt kan je helpen met goed aanleggen. Ook je kraamverzorgende kan je daarbij helpen.

Komt je tepel niet naar buiten dan zou je ook vanaf de 1e keer met een tepelhoedje kunnen gaan voeden. Probeer dit wel z.s.m. af te bouwen. Lukt het afbouwen niet, dan kan je gewoon met een tepelhoedje blijven voeden.

Bij het uitkiezen van een tepelhoedje kijk je niet naar de grote van jou tepels, maar naar de groete van het mondje van je kindje.

Succes.

Groetjes Saskia

Deel Deze Pagina