Ik heb gisteren 2 enorme bloedblaren gelopen onder beide grote tenen(tegen de bal van mijn voeten). Heb er enorm veel last van met lopen... Gewone blaren mag je doorprikken, maar bloedblaren? Ze hebben me vroeger wijsgemaakt dat je die niet mag prikken, krijg je bloedvergiftiging van. Nu hebben ze mij toen ik klein was ook wijsgemaakt dat gaatjes in je oren geschoten werden met een geweer en dat was ook niet waar, maar van die bloedblaren??? Het zou natuurlijk kunnen... Wie o wie weet het juiste antwoord?
De meningen hierover zijn verdeeld. Ik zou zeggen, niet aankomen en het vabzelf laten genezen. Mocht je het toch echt door willen prikken, doe dat dan met een steriele naald (in het vuur houden). Als je het doorprikt loop je namelijk meer kans op een infectie.
Ook gewone blaren geldt voor dat ze infecties kunnen krijgen. Gewoon als een "normale" blaar behandelen hoor. Als die blaar echt pijnlijk is doordat het op een alledaagse plek zit, voeten, handen enz, doorprikken met een steriele naald en gaasje erop. Bij een niet "gebruikersplaats", ellboog ofzo, laten zitten.
Ze zeggen inderdaad niet doen. Maar ik zou het zelf wel doen als ik er veel last van heb. Ik heb paar x ontstoken (gewone) blaren gehad dus ik ga tegenwoordig als volgt te werk: Blaar en redelijk gebied rondom desinfecteren met betadine. Door prikken met een steriele naald. Pak altijd zo'n prikker waar je suiker mee prikt in de vinger, dus ik hou geen naalden in vuur etc. Als blaar ontlast is, desinfecteer ik weer en dek ik af met pleister. Sindsdien nooit meer ontstoken blaren gehad. Succes!
mooi dan ga ik ze zo prikken! steriele naalden heb ik (injectienaalden) even goed ontsmetten en klaar. kan amper uit de voeten en das niet handig met een baby in huis.