Mijn schoonouders willen graag dat de kinderen komen logeren. Dat is geen probleem aangezien de kinderen het ook leuk vinden maar ik vind dat mijn schoonmoeder niet goed op let op de kinderen qua veiligheid. Dit komt niet zomaar uit de lucht vallen. even een paar voorbeelden: - mijn zoon op het aanrecht laten zitten terwijl ze aan het koken is en dan dus bij het fornuis weglopen en zoon daar alleen laten zitten -zoon is bijna onder een auto gekomen omdat schoonmoeder mijn zoon uit de auto haalt en hem laat oversteken terwijl zij nog iets uit de auto gaat pakken. - ze hebben een balkon met trap naar de tuin en ze vind het niet gevaarlijk als de kinderen dus zo op het balkon kunnen komen omdat de deur openstond. - kinderen laat ze wel eens slapen op de bank met kleding aan en een fleecedeken er over heen. - ze heeft de kinderen voor kleine stukjes zonder autostoeltje meegenomen en als ik dit aangeef zegt ze ach ja voor dat kleine stukje - ze laat mijn zoon een stuk vooruit rennen vlak langs een sloot - ze heeft wel eens de kinderen alleen in bad laten zitten en ze ging even wat pakken. -ze liet mijn dochter van 2 op een hoog klimtoestel klimmen om zo van de glijbaan af te gaan ik was er gelukkig bij en ik vond het helemaal niets dus ik ging achter haar staan en mijn schoonmoeder zei nog dat kan ze heus wel ik zei nee daar is ze te klein voor. Als ik er niet achter had gestaan had ze dus gevallen wat ze verloor haar evenwicht. - ik kreeg een foto te zien waar op mijn dochter op een hek stond om zo bij de geitjes te kijken. Dat is niet erg maar ik ga er altijd achter staan en hou haar vast want als ze valt dan valt ze keihard op beton. maar zei had de foto van een afstand genomen en toen was ze nog geen eens 2. Ik zeg dat ik het gevaarlijk vind zegt ze nee hoor ze houd zichzelf heus wel goed vast. Ik heb dus vorige week mijn gevoel uitgesproken en elke keer als de kinderen daar naar toe gaan herhaal ik een hele waslijst van en let aub daarop etc. Ik ben namelijk altijd bang dat er wat gebeurd. Ze gaf aan dat ze echt wel te vertrouwen is en ze echt goed oplet. En nog geen 5 minuten later gebeurd het volgende: We gaan weg ik zeg tegen haar dat ik nog even de buggy ed moet pakken uit de garage en of zij aub even wil opletten op de kinderen die in de gang staan. Ze zegt nog ja is goed. Niet dus. De voordeur doet ze open ze moet opeens nog wat pakken boven en laat de kinderen met een open voordeur alleen achter. Ik was gelukkig de ruimte ernaast dus ik liep er naar toe en mijn kinderen stonden al bijna op de straat. Maar ik maak mij dus elke keer zorgen als ze daar alleen zijn. Ben ik te overbezorgd? Wat zouden jullie doen? Moet ik maar gewoon vertrouwen hebben?
Deels vind ik je wel een beetje aan de bezorgde kant, maar ik vind je sm ook wel een beetje laks. Misschien kan het helpen om een paar vaste regels te maken waar ze zich aan moeten houden en het voor de rest ook een beetje los te laten.
ik vind je ook wel een beetje te overbezorgd.. en als een kind eens een keertje valt is dat ook echt geen ramp hoor... gaat nog wel vaker gebeuren.. juist door er zo krampachtig mee om te gaan creeer je zenuwachtige onzekere kinderen.... ik zou het loslaten... alleen het geval van je kindje bij het gasfornhuis op het aanrecht te laten zitten kan natuurlijk echt niet!
Wow wat ben jij overbezorgd zeg, bepaalde dingen die je sm doet zou ik ook niet prettig vinden, maar vind de helft overdreven. Denk dat het voor de kinderen juist wel fijn is dat ze ook zelf dingen uit mogen zoeken. Van af en toe vallen krijgen ze echt niks hoor mag ik vragen hoe het komt dat je zo bezorgd bent?
Hoe oud is je zoon? Op mij kom je ook wat overbezorgd over. Kinderen zijn niet achterlijk maar ik snap je ergens ook wel. En toch zou ik ze laten logeren! Is leuk voor iedereen
Oh ik voel me uberslecht. Op het oversteken en het zitten op het aanrecht na heb ik het allemaal wel eens gedaan met mijn zoontje van 2.
http://www.zwangerschapspagina.nl/baby-dreumes/295704-geen-goed-gevoel-over-logeren.html aan al je topics over je schoonouders/fam te zien kunnen ze weinig goed doen in jou ogen.
Het komt op mij ook wel wat te bezorgd over, MAAR ik haal niet precies uit je bericht hoe oud je kinderen precies zijn. Het op de bank slapen met fleecedeken bij een kind van 2 is toch prima. Ook dat ze kunnen vallen, tsja, dat is zo. Vooruit rennen langs een sloot, ja, ook dat is soms zo. Bij ons in de wijk is best veel water en ook op weg naar school. De kinderen rennen vaker vooruit er langs af. En zo zijn er meer voorbeelden die je schrijft, die echt gewoon normaal zijn hoor.
Ik ben ook zo overbezorgd ( helaas) en ik snap je gevoel ook Maar je moet leren loslaten. Dat is niet makkelijk maar het moet. Op school gaan ze ook dingen doen anders dan jij wil...of bij vriendjes vriendinnetjes....
ik snap je helemaal. maar je bent wel een beetje te bezorgd. dat was ik namelijk ook. ik werd al gek als mn zoon te dicht bij de straat stond, er kon eens een auto aankomen. ik had het idee veel meer gevaar te zien dan anderen zagen. en dan word je dus overbezorgd....... en daar heb je alleen jezelf maar mee. je kindjes zullen zelf de dingen moeten leren. als ze op een hek staan en ze vallen eraf, valt het heus wel wat mee het doet even zeer maar daar leren ze van. dan weten ze dat ze het of niet moeten doen of zich beter moeten vasthouden. je sm heeft haar kinderen grootgekregen toch? en waarschijnlijk zijn ze er zonder kleerscheuren vanaf gekomen. ik denk dat het heel verstandig is om ze te laten logeren zo kan jij je kids een beetje loslaten. oh en echt ....niet meer zeggen waar ze allemaal om moeten denken. hoe denk je dat het voor je sm voelt als jij elke keer weer zegt dt ze overal om moet denken. ze houd ontzettend veel van haar kleinkinderen en zal ze heus niet in gevaar brengen. (dat van dat stoeltje in de auto ben ik met je eens hoor maar dat komt omdat de tijden toen anders waren toen gingen baby's mee in de bak van de kinderwagen)
Als ik zo lees wat je schoonmoeder allemaal doet dan denk ik dat jouw kinderen blij zijn als ze daar 'n keertje mogen zijn. Zonder een overcontrolerende moeder die constant op hun doen en laten zit geplakt.
Nou, dan zal ik ook een overbezorgde moeder zijn, al vind ik dat niet, maar als ik dit zo lees zouden mijn kinderen dus ECHT niet bij oma mogen logeren Ik vindt deze oma niet voldoende oplettend, deur open laten en naar boven lopen, langs de sloot laten lopen, kind uit auto halen en op straat laten staan en zelf nog wat uit de auto moeten pakken en op het aanrecht laten zitten met het fornuis aan!! Ben blij dat mijn moeder/schoonmoeder niet zo zijn......
Ik vind je niet overbezorgd, althans niet als het om een straat gaat met verkeer. Kinderen onder de 2 kunnen nog niet alleen oversteken. Alleen laten bij het fornuis met kokende pannen vind ik ook niet normaal, evenals het balkon verhaal. Ze zullen je maar over de rand klimmen.. Dat kan alleen onder toezicht! Alleen in bad laten, ligt er wel aan hoe oud je kindjes waren. Bij baby's kan dat natuurlijk niet. Met klimtoestellen/hekken klimmen ben je naar mijn mening misschien wel iets te bezorgd. Afspraken maken met je sm, en als je je er niet goed bij voelt zou ik voor een andere oppas gaan. Je moet je natuurlijk wel prettig voelen als je ze daarachter laat.
Oh, en zonder autostoeltjes rijden zou mij ook te ver gaan. Die dingen zijn er niet voor niks. Bovendien is het gewoon verplicht en hangt haar ook een boete boven het hoofd als ze staande wordt gehouden. Ik heb mezelf eigenlijk nooit echt als overbezorgd beschouwd, maar begin nu toch aan mezelf te twijfelen
Een stoeltje is alleen verplicht als het om je eigen kinderen gaat, bij kinderen die je incidenteel vervoerd hoeft dat niet.
haha Sanne, dat dacht ik net dus ook, gezien de reacties hier. Aan de andere kant zie ik vaak op straat of bij anderen dingen (zoals eens een 1.5/2 jarige) bij een vijver en pa en ma zeker 50 meter verderop op hun gemak...... En dan vind ik het niet gek dat er dan eens een bericht in de krant staat hoor, ik denk het nl vaak zat, van zooohee, dat zou ik dus NOOIT doen (en nee ik ben niet perfect en zeg het nu niet om reacties uit te lokken, even voor de duidelijkheid) Dan maar misschien iets overbezorgd (al vind ik dat zelf niet, mijn kids mogen wel klimmen etc) maar liever dat, aangezien wanneer het goed mis gaat je het niet kunt overdoen.
*vraagt zich af wat er mis is met kinderen die dutjes doen in hun kleren op de bank onder een dekentje?*
Nee, een stoeltje is niet altijd verplicht. Inderdaad bij incidenteel vervoer niet. Maar dit geldt wel voor kinderen die in de laatste stoel of zitverhoger zitten. Dus vanaf 15 kilo en ongeveer 3,5/4 jaar.