Kriebelhoest

Discussion in 'De lounge' started by Poohbear82, Nov 27, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Poohbear82

Poohbear82 Fanatiek lid

Feb 12, 2013
    2,415
    0
    36
    Female
    Secret agent
    Ergens in het midden
    Die stomme irritante kriebelhoest!! Maandagavond begon het, kort na het inslapen wakker worden van een flinke hoestbui en maar blijven hoesten.
    Na even wat tijmthee met honing beneden te hebben gedronken kon ik gelukkig verder slapen.
    Dinsdag bleef het niet bij 1 hoestbui, maar volgde er al snel een tweede. Na de tweede keer beneden geweest te zijn en wat keelpastiles naast m'n bed kon ik weer slapen. Woensdag maar even de huisarts gebeld omdat ik m'n longen uit m'n lijf hoestte overdag. M'n hele bovenlijf deed pijn van de spierpijn. Ondanks de borstvoeding toch nog een pilletje voorgeschreven kunnen krijgen.
    ....maar hij helpt niet/nauwelijks...
    Gisternacht op de bank in slaap gevallen omdat ik maar bleef hoesten in bed en nu lig ik weer op de bank. Net overgegeven omdat het hoesten m'n maag helemaal verkrampt :x:x:x
    Max 5 uur slaap per nacht icm pilletjes die als bijwerking invloed hebben op je reactie vermogen icm een ondernemende dreumes van 10,5 maand is geen goede combi. Ik word gek hier!!

Sorry, ben moe en geirriteerd, klaagmodus uit

2. mamabri

mamabri Niet meer actief

Daro (of heet het nu Darolan??)capsules helpen super tegen kriebelhoest, al durf ik niet te zeggen of je dat met borstvoeding mag innemen, dat zou je even bij de apotheek moeten vragen.

Beterschap.

3. Juffie26

Juffie26 VIP lid

Oct 24, 2011
    10,011
    1,860
    113
    Noscapect werkt als een dolle.
    Geen idee of het bij borstvoeding mag zou je apotheek moeten vragen.

4. nijntje11

nijntje11 Fanatiek lid

Nov 16, 2009
    3,000
    10
    38
    noord-brabant
    Ik zweer bij codeine. Maar dat mag volgens mij niet bij bv. Maar dat is het enige dat echt helpt bij mij.

Beterschap!

5. Poohbear82

Poohbear82 Fanatiek lid

Feb 12, 2013
    2,415
    0
    36
    Female
    Secret agent
    Ergens in het midden
    Die heb ik nu dus, maar het helpt nauwelijks helaas. (Volgens de bijsluiter mag die niet met bv maar volgens huisarts en apotheek wel. )

Codeine heb ik in huis, maar die mag niet icm bv helaas.
    Daro weet ik niet. Kan ik morgen wel even vragen.

Welbedankt voor het meedenken in elk geval

6. Poohbear82

Poohbear82 Fanatiek lid

Feb 12, 2013
    2,415
    0
    36
    Female
    Secret agent
    Ergens in het midden
    Volgens de bijsluiter (google) mag daro niet met bv, maar ook niet icm asmatische klachten. Gezien m'n bronchitus vrees ik dat dat hem ook niet zo snel word dus.

7. HooyoShimbir

HooyoShimbir Fanatiek lid

Aug 20, 2009
    4,390
    1,667
    113
    Female
    Randstad
    Ik ook! Al 3 weken nu en mag dus ook niks ivm bv.
    Wel bloedgeprikt op kinkhoest.

Eergister maar 2 uur geslapen totaal. Vannacht ging t wel aardig lag "maar" tot 1 in een hoestbui.

Sterkte ik drink tijmsiroop en verder niks. Heb ook overal spierpijn.

8. Molensteen

Molensteen Fanatiek lid

Nov 17, 2014
    4,059
    21
    38
    Female
    Ohhh deel mee in je nachten

Tis dinsdags begonnen met een keertje hoesten
    Nacht was redelijk maar toch vermoeiend. Donderdag viel het mee
    Maar vannacht, bah 2 uur uiteindelijk op bank geslapen na inname codeine, die ik nog had liggen van augustus toen was het helemaal drama.

Ik kon begin vd week nog redden met bisolvon. Mss dat?
    Laatst drogist gevraagd voor zoontje 1,5 en mijzelf ook. en er was een merk dat vanaf 2 pas mocht, maar ook met bv. Ze vroeg me of ik dat gaf omdat ik nichtje van 3 maanden in wandelwagen mee had hihihi
    Maar weet ff niet welk merk

9. Poohbear82

Poohbear82 Fanatiek lid

Feb 12, 2013
    2,415
    0
    36
    Female
    Secret agent
    Ergens in het midden
    3 weken?!? Oh help! Hoop dat het snel beter wordt voor je.
    Ik maak ook thee van verse tijm, en daar wat hongin bij, dat scheelt wel iets ook.

Overdag valt het hoesten wel mee, maar als ik net in slaap val of net 3 kwartier heb geslapen (babyritme :) dan gaat het mis. Lig al zo veel mogelijk met m'n hoofd omhoog, maar het helpt allemaal niks.
    Gelukkig sliep m'n meneertje gister en vanochtend uit tot na 8 uur (ipv half 7, 7 uur). Dus heb vannacht toch nog ruim 6 uur kunnen slapen.

Share This Page