Ik ben aan het dichten voor sinterklaas, we vieren het komende zondag. Ik heb mijn schoonzus getrokken, hardstikke leuk, want die kan ik lekker zieken. Zij kan het wel hebben Maar mijn man heeft mijn schoonmoeder en die heeft nogal een zwaar jaar achter de rug. Dus best moeilijk om daar iets voor te schrijven wat toch een beetje vrolijk is en wat haar niet kwetst. Kan wel schrijven over dat ze al 5 stoppogingen met roken heeft gedaan, maarja, de reden dat het niet is gelukt is gewoon heel logisch en lullig om daarover te schrijven. En vorig jaar had ik haar, en nu dus mijn man, dus mijn inspiratie is echt een beetje op Waar schrijven jullie gedichten over en heeft iemand misschien nog inspiratie voor mij??
Wat vind ze leuk/kan ze goed? Gek op een tv serie of gek op huisdier oid? anders een opbeurende rijm?
Alles kan inspiratie zijn... een goede/slechte eigenschap van iemand, een gekke/grote/bijzondere gebeurtenis uit het afgelopen jaar, een cadeau van het lijstje, een droom voor de toekomst.... Heerlijk hè 😊
Misschien juist haar complimenteren in het gedicht hoe ze het eea handelt? Gedicht mag ook best over de mindere dingen gaan, maar op een goede manier.. En dan natuurlijk ook vrolijke dingen benoemen en goede wensen voor het komende jaar?
We hebben ook een beetje dezelfde cadeautjes als vorig jaar Maar ik kreeg net opeens inspiratie pfieuww Maar ben nog steeds wel benieuwd naar andermans gedichten Ik heb zelf een heel flauwe over vrouwelijke pieten met PMS
Wat leuk dat je hier vanavond kon zijn Dat vinden wij allemaal heel erg fijn Sint en Piet weten heus wel Dat je niet lekker zit in je vel Maar je weet toch dat deze mensen Jou alles willen geven wat je kan wensen Sinterklaas helpt ook een handje En ging door heel ons landje Om jou iets moois te kunnen geven Dan vergeet je alle ellende heel even Lieve <naam> ik wens je veel plezier Met dit mooie kadootje hier Of is dit te serieus?
Als ik geen inspiratie heb ga ik meestal wat dieper in op het verlanglijstje en maak ik er een lollig verhaal van met veel gekke pieten die bepaalde cadeaus niet konden vinden of juist iets heel geks hadden gekocht met een bizarre redenering waarom ze dat hadden gedaan. In zo'n geval kan het gewoon handiger zijn om het hele onderwerp gewoon te mijden.