Hoi, ik wil graag zwanger worden, maar tot nog toe is het nog niet raak geweest. Ik ben wel al gestopt met het eten van biefstuk en het drinken van alcohol en koffie, weet tenslotte nooit of er intussen al "raak" geschoten is. Maar is dat wel echt noodzakelijk? Neem ik een risico als ik een medium gebakken biefstukje eet? Las ergens anders dat er vlak na de bevruchting nog geen risico is. Wat nou als het meer dan een jaar duurt voor ik zwanger raak, meer dan een jaar (+ 9 mnd) allerlei dingen niet eten en geen koffie drinken? Wie kan hier iets nuttigs over zeggen?
ik snap precies wat je bedoeld heb er vanmiddag met collegas nog over gehad. je moet je volgens veel mensen niet te druk maken en er niet te veel mee bezig zijn maaaaar het begint al sochtends bij het ontbijt daar begin je met foliumzuur dan word er aan alle kanten op tv zelfs verteld dat je absoluut geen alcohol mag en ook je man niet en een warm bad is ook al niet goed en dan nog maar te hopen dat je man geen taxi chauffeur is pfffffffff word er ook soms zo gek van. zo kun je toch ook helemaal het niet van je afzetten.
Ik heb gehoord dat de eerste twee weken de baby beschermt is tegen de schadelijke stoffen die de moeder binnenkrijgt. Volgens mij was het omdat het dan nog voeding haalt uit het goedje dat rond het eitje zweeft (weet niet hoe dat heet maar dat komt mee bij de eisprong), maar de reden weet ik niet meer zeker.
Dan kan je net zo goed in een soort ruimtecapsule gaan zitten ver weg van alle 'enge' dingen want je ademt ook giftige gassen, je eten is bespoten, in je shampoo zitten rare chemische stoffen en ieuw, die deurkrukken in openbare gelegenheden Als je er bedacht op bent, weet je het snel genoeg of je zwanger bent en dan is het vroeg genoeg om jezelf allemaal dingen te ontzeggen; dat moet je nog 8 maanden lang dan... Ben ook pas gestopt met biertjes, veel koffie e.d. toen ik wist dat ik zwanger was en tot op heden hebben we echt een erg levendig en gezond babietje...
sorry, maar is voor mij de eerste keer. ik wil geen onnodige risico's nemen door dingen te doen die ook heel simpel niet te doen zijn.
Hoi toen ik zwanger probeerde te raken heb ik ook wel gelet op wat ik at, maar een koffie of biefstuk hoef je jezelf nu en tijdens de zwangerschap niet te ontzeggen hoor. je moet alleen niet te veel koffie drinken en het biefstukje door laten bakken. wat alcohol betreft ben ik daar voor mezelf vrij streng in geweest, maar ik heb geen moeite om de alcohol te laten staan, ik was toch nooit een echte drinker. als je een keer een biefstukje eet die niet zo goed doorbakken is , hoeft het ook nog niet direct een gevaar te zijn of zo. de eerste 2 weken dat je zwanger bent heb je nog geen bloed contact met de baby. ( heb ik gehoord) dus kan het ook niet kwaad denk ik. slik je alwel foliumzuur? zoniet dan zou ik er spoedig mee beginnen. succes met zwanger worden, maar vooral geniet ervan!
Je hebt idd de eerste paar weken nog geen "bloedband" met je kindje en dus kan het geen kwaad. Sommige dingen schijnen slecht te zijn voor je vruchtbaarheid, maar dat is een ander verhaal he Geniet er nu nog maar van en als je toch bezig bent, eet voor mij ook een lekker rodd biefstukje en neem er een glaasje lekkere wijn bij
Gezond leven kan natuurlijk nooit kwaad. Maar je hoort tegenwoordig zoveel dat je je makkelijk gek kan laten maken. Nu is vette vis gezond en zo ongeveer een must bijvoorbeeld, terwijl het een paar jaar geleden nog werd afgeraden ivm teveel dioxines. Volgens mij is het het best als je gewoon lekker in je vel zit. Als je zin hebt in een kopje koffie, neem dat gewoon, wil je een wijntje bij je eten, gewoon doen. Loopt het water door je mond bij de gedachten aan een lekker biefstukje, neem dat dan gewoon. Teveel is nooit goed, maar jezelf in de stress werken over wat wel en niet mag al helemaal niet als je nog niet zwanger bent. Het enige dat je nu al kunt doen is foliumzuur slikken. Succes!
Maak je je alsjeblieft niet druk en eet en drink wat je wilt. Het leven moet niet eens gaan stoppen omdat je zwanger wilt raken. En als je zwanger bent dan mag je ook heel veel eten. Op internet wordt veel onzin neergezet, als je alles opvolgt kun je net zo goed stoppen met leuk leven. Ik denk dat de meesten "het verboden" eten en drinken genuttigd hebben voordat ze wisten dat ze zwanger waren. Ik heb nog geen nare verhalen gehoord. Dus nu lekker alles eten en als je straks zwanger bent oppassen met met rauw vlees. En zelfs dan is de kans 0,25% dat het vlees besmet is en dan de kans dat jij dan ermee besmet raakt nog minder (50% van alle vrouwen is immuun voor deze bacterien omdat je het waarschijnlijk eerder hebt opgelopen zonder te merken) en de kans dat je baby ermee besmet raakt is nog kleiner. Tel maar uit dus. Natuurlijk willen wij geen enkele risico nemen en doen we het niet, maar het is om aan te geven dat we veel banger worden gemaakt dan het daadwerkelijk het geval is. Dit geldt trouwens ook voor melkproducten etc. Uiteraard tijdens de zwangerschap geen alcohol drinken en niet roken. Dat is eigenlijk het enige wat je echt niet moet doen. Dus lekker genieten!