Je kent ze wel, situaties waarin je kindje huilt of boos is in publiekelijke plekken zoals supermarkt of ongeneerd midden in de stad. Mijn dochter heeft een fase waarin ze erg boos word als iets niet lukt of ze haar zin niet krijgt. ik negeer dit en geef haar dus absoluut haar zin niet wat ze ook doet en laat haar lekkeruitrazen tot ze weer rustig is en geef haar dan na een tijdje wat ze eerst wilde en doe net alsof er niets is gebeurt. Tot dat dit in het openbaar gebeurt. Ik ben hier erg strikt in maar maak regelmatig mee dat mensen kijken, wijzen en nee schudden zovan, wéér zo'n jonge moeder die dr kind niet in bedwang kan houden. Ik vind dit heel moeilijk want zulke mensen zorgen ervoor dat je eigenlijk liever toch je kindje dr zin geeft zodat ze stil is en je niet zulke opmerkingen krijgt. Uiteindelijk heb ik er tot nu toe altijd voor gekozen om dan maar nagewezen te worden en afgekeurd te worden want mn dochter moet leren dat ze door zulke buien niet haar zin krijgt. Hoe doen jullie dat en hebben jullie ook zulke situaties of iets soortgelijks?
Ik laat haar ook gewoon uitrazen, en negeer haar. Als mensen kijken dan zeg ik gewoon: Mama gaat je nu niet je zin geven, je kunt niet altijd je zin krijgen.
Ooh ben daar ook makkelijk in hoor, heb een keer gehad toen mijn zoontje jonger was en aan het huilen was in de Kruidvat en dat mensen mij allemaal aankeken dat ik gelijk zei "nooit een baby horen huilen ofzo" nou ze keken gelijk de andere kant op. Mensen weten het altijd beter...heeft hij honger...hij zal wel moe zijn! blabla. Ik trek me er niks van aan en laat mijn zoontje gewoon lekker ff janken, pech voor de mensen om mij heen.
Ooh dat had ik van de week ook.. ik liep een kledingzaak binnen & meneer wilde niet mee... gooit zichzelf achteruit op de grond en trappen en schreeuwen/huilen! Heb hem zo neer gelegd dat hij zi chzelf niet pijn kon doen en heb gezegd "Zo.. ga jij hier even huilen dan gaat mama even winkelen hé... tot zoo " en ben aangelopen.. RAAR dat die mensen in de winkel kijken, maar het interesseert me niks! Mijn zoontje moet leren dat hij met zulk gedrag 0.0 bij mij zal bereiken! Het was overigens ook zo weer over thank god
Laat je niet gek maken door wat anderen van je denken. Geef je je kind zijn/haar zin dan is het eind zoek en wie zit later met de problemen??? Juist jij, die mensen komen je dan niet helpen. Consequent zijn (en blijven) is het belangrijkste onderdeel van opvoeden. Hou in gedachte, hoe rot het ook is, dat je er later profijt van zult hebben!
Celyn kan ook heel goed gillen/huilen/roepen als ze haar zin niet krijgt en dan natuurlijk het liefst midden in een winkel, een bus, dierentuin enzenzenz, ik negeer haar én de mensen er om heen dan gewoon tot ze weer normaal kan doen, ik weet hoe mijn kind is, hoe ik op haar moet reageren en wat anderen er op dat moment van zeggen of denken boeit me niet zo heel veel