Kriebels in buik bij 15 weken. De baby?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Kanshebber, 7 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kanshebber

Kanshebber Fanatiek lid

23 okt 2010
    1.647
    2
    0
    communicatieadviseur
    Randstad
    #1 Kanshebber, 7 dec 2011
    Laatst bewerkt: 7 dec 2011
    Hoi meiden,
    Sinds vorige week (14.2 weken) voel ik gekke kriebeltjes in mijn buik. De laatste dagen (nu 15.1weken) neemt het toe. Vandaag bijvoorbeeld heb ik het zeker 5 keer gedurende langere tijd gevoeld. Het is er vooral als ik zit. Bij staan of liggen is het minder.
    Het is vaak onder mijn navel maar soms ook rondom, terwijl mijn bm volgens mij nog onder de navel zit. Kan het de baby zijn? Het zou mij ook verbazen omdat mijn placenta aan de voorkant ligt en de vk zei dat ik de kleine waarschijnlijk pas rond 20 weken zou gaan voelen. Zijn er ook andere verklaringen mogelijk voor dit gekriebel? Het zit niet op de huid maar echt van binnen.

2. zwendel

zwendel Niet meer actief

ik denk dat het heel goed kan hoor. misschien is de kleine wel lekker aan het spartelen en voel je daardoor de bewegingen tegen de placenta. bij mij zit de placenta ook aan de voorkant maar ik voelde af en toe ook wel duidelijk een plopje

3. Kanshebber

Kanshebber Fanatiek lid

23 okt 2010
    1.647
    2
    0
    communicatieadviseur
    Randstad
    Zou leuk zijn als t de baby is. De kriebels zijn ook steeds links of rechts van het midden, nooit op de plek waar wrs de placenta zit. Wie weet... Met 13weken bij de echo was de kleine al heel beweeglijk (ik zou bijna zeggen: hyperactief) dus als dat doorzet...

4. Kylie1986

Kylie1986 Niet meer actief

Verklaar me voor gek, maar ik voel ook af en toe gekriebel..
    Nu op dit moment voelt het alsof er iets langs de linkerkant van mijn baarmoederwand gaat.. Raar gevoel maar erg leuk!

5. Yupgup

Yupgup Fanatiek lid

18 mrt 2011
    3.745
    0
    36
    Onze grote beer en kleine welpje!
    Gelderland
    Ik voelde ook vroeg wat hoor, maar de vk verklaarde me nog net niet voor gek. Toch was het echt de beeb.

Een druk gevoel bij 11 weken, kriebels bij 14, en schopjes en draaibewegingen met 15. 'kon niet'. Nou euhhh.... Ik voel het nu nog en het wordt harder, het reageert/reageerde op geluid, niezen en de warme handen van mijn vriend.... Nee hoor, zijn gewoon je darmen :D;)

6. misa

misa Niet meer actief

Hert zou natuurlijk kunnen, maar de bm zit alleen nog niet bij je navel. Toch echt nog wel eronder.
    Ik heb het bij de eerste met 17 weken gevoeld en heb nu al 2x gedacht het gevoeld te hebben, maar weet niet zeker.

Mijn vk zei ook dat het prima zou kunnen! Wie weet, je merkt het snel genoeg als je het blijft voelen. Dan weet je het vanzelf zeker!

Geniet er maar van!

7. Dreamer

Dreamer VIP lid

17 mrt 2011
    6.153
    33
    48
    Kan best hoor :D
    Ook ik hb een voorliggende placenta en vanaf een week of 16/17 wel echt het idee gehad de kleine te voelen..
    Nu is het alleen maar duidelijker en meer aan het wordne :D

8. Kanshebber

Kanshebber Fanatiek lid

23 okt 2010
    1.647
    2
    0
    communicatieadviseur
    Randstad
    Dank voor jullie reacties meiden! Ik kan echt niets anders edenken dan de baby, want t fladdert door mijn hele buik en reageert op aanraking. En net had ik n koorrepetitie en het begon diect toen de muziek startte. Over n paar weken zal ik vast zeker weten of het de kleine is, maar het zou me inmiddels verbazen als het niet zo is. Ik prijs mijzelf maar gelukkig met deze vroege signalen!

9. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    Wat geweldig leuk dat je de kleine al kan voelen! En wat gaan de weken al hard zeg :)

Deel Deze Pagina