Ik had dus donderdag mijn eerste echo en intake bij de verloskundige. Tijdens de intake liepen we een vragenlijst door. Ging o.a. over erfelijke afwijkingen in de familie en bepaalde ziektes in de familie. Ik was met mijn man geweest, maar alleen ik moest de vragen beantwoorden. Dus mijn man vroeg: "Moet ik ook aangeven als er iets in mijn familie is?" Toen zei ze dus dat dat niet hoefde, want medisch gezien mogen ze er niet van uit gaan dat hij de vader is. We hadden echt beiden zoiets van Is het normaal dat er niet naar erfelijke afwijkingen/ziektes van de vaderskant wordt gekeken? En dat ze er dus "medisch gezien" niet van uit mogen gaan dat hij de vader is.
Huh? Daar heb ik nog nooit van gehoord! Normaal gesproken wordt altijd naar aangeboren afwijking bij zowel de moeder als de vader gevraagd. Vreemd
Ik kreeg een hele waslijst maar en mijn vriend maar 2 of 3 vragen ofzo. Maar dat omdat het meeste allemaal van moeders kant komt. Zoals bijv 2lingen.
Dit lijkt me echt niet normaal Zou me als man zijnde ook best beledigd voelen. Bij mij vroegen ze ook naar de medische achtergrond van mijn vriend.
Mijn huisarts zelf vroeg er wel naar, Maar ze vroeg bijv of er in mijn familie suikerziekte voor kwam, maar komt dus niet voor. Maar de vader van mijn man had dat wel. Dus hij wilde dat aangeven. Kwam ze met dat verhaal dus aan.
Hey, bij ons werden alle vragen gewoon voor ons beide gesteld. Lijkt me wel raar want de baby krijgt toch van beide kanten dingen mee, helaas ook de mindere. Ik zou het zeker aankaarten en andere even bij de huisarts navragen. dan ben je misschien wat gerustgestelder. xxx
Vreemd Bij ons is er beide keren wel naar geïnformeerd. Ik had zelf ook al informatie meegenomen voor de vk's. Het is ook zeker wel belangrijk. Mijn vriend heeft een gehandicapte zus; open ruggetje, aangeboren doofheid, autisme etc. Wij krijgen met 20 weken een GUO ipv een SEO juist vanwege de geschiedenis van mijn schoonzusje.
Hier inderdaad ook van beide families de medische geschiedenis, we kregen gewoon precies dezelfde vragen.