Ze zitten allemaal appart, vogelspinnen kun je beter niet bij elkaar houden (er is een uitzondering) en vrouwen willen na de paring de man nog wel is opeten. Ook leven mannen maar een jaar of 4-5 terwijl een vrouw wel 35 kan worden! Maar dat ligt ook een beetje aan het soort. En nee ze komen niet naar me toe, lopen eerder voor me weg, als ik ze al aan tik rennen ze keihard de andere kant op Je kan een spin ook hanteren hoor, het is dat ik heel erg gevoellig op mn huid ben en een vogelspin zn haartjes loslaten die kunnen irriteren dat ik het niet doe, ook is het niet echt heel leuk voor de spin maar het kan wel Hier mijn vriend die de spin van een van onze vrienden (waar we de hobby een beetje van overgenomen hebben) vast heeft. Die vrienden van ons hebben er zeker meer als duizend, en hij kweekt er ook mee en verkoopt ze. Ik vind het erg leuk om mini spinnetjes te kopen (op beurzen ofzo) en die dan zelf helemaal groot te brengen
ik heb ook eens een vogelspin over mijn hand laten lopen bij een landmacht dag,in het kader hoe stoer ben jij. Maar toen wist ik het van te voren en ik zag waar hij heen liep haha stoere foto!
Nou idd... Ik zie de topictitel (en die is toch duidelijk genoeg, dacht ik zo ) en dan toch klikken.... Bah bah bah, ik heb overal de kriebels en mijn nekharen staan overeind... Ik maak ze niet dood, ik zet er een glas overheen en laat manlief ze 's avonds opruimen. EN als ze echt in de weg zitten en ik kan er niet bij met een glas, op de muur ofzo, dan spuit ik ze dood met een of ander goedje dat mijn man heeft meegebracht. Dan vallen ze naar beneden, gaat er alsnog een glas over en mag manlief ze dood en wel opruimen. Geen haar op mijn hoofd dat eraan denkt om ze op te pakken en buiten te zetten... Edit: Overigens, zo'n foto van een vogelspin doet me dan weer weinig. Heel raar. Ik heb ooit eens een vogelspin geaaid en dat voelde niet eens zo raar. Maar ik heb het gewoon echt, ECHT, ECHT niet op de gewone huis-tuin en keuken spinnen....
Ik had er gister eentje in mijn keuken...en ook echt zo een grote zwarte griezel!! Mijn vriend heeft er Cilit Bang overheen gespoten en even laten intrekken. Dood was ie. Zielig misschien, maar ik heb echt een hekellllll aan spinnen, brrrrrrr!
Het stomste is: Ik ben doodsbang voor spinnen, maar voor vogelspin juist niet Vraag me nie hoe of wat haha.. Voor kruisspinnen loop ik echt blokje om, maar vogelspinnen vind ik super gaaf! Terwijl mijn vriend juist niet bang is voor spinnen, maar voor vogelspinnen wel Ware gistere bij vriendin van me, en haar man heeft ook vogelspinne as hobby.. ik sta er heel gefascineerd naar te kijke, mijn vriend sta 5 meter verder op te bibbere hahaha..
er zijn meer mensen niet echt bang voor vogelspinnen terwijl ze benauwd zijn voor de huis-tuin-en keuken spin. Denk dat dit komt omdat een vogelspin in een bak zit onder het mom van ''huisdier'' en vooral ze lopen vaak ipv dat ze keihard rennen (hoe kleiner de spin hoe sneller ze vaak gaan, ook jonge vogelspinnen zijn veel sneller en schichtiger dan volwassen) maar ik hoor dat dus wel vaker ja.
Als het haar op de poten heeft ben ik er klaar mee. Mijn broer heeft een keer toen ik stond te koken zo'n vogelspin huid in 1 van de pannen gemikt. Heb alles bij elkaar gejakt en geschreeuwd!
Baaaaaaaaaaaah, wat heb ik de KRIEBELS!! Ik vind spinnen wel zo doodeng! Ik verstijf helemaal als ik een grote spin zie, mijn hart slaat een slag over en ik heb nog uuuuuuren daarna de kriebels! Vorig jaar was ik de kozijnen buiten aan het schuren, toen ik bij een hoekje bovenin kwam, kwam er een joekel van een spin op me af! Die kwam op de trillingen van dat apparaat af. Mijn vriend heeft toen de rest moeten schuren want ik durfde echt niet meer
hahahahaha ik zou zeggen: he bah!... gaan we nu mac halen? enne in sommige landen worden vogelspinnen gegeten he! worden ze op een stokje gezet en in de hete olie gedompeld... ik vind dat wel ziellig, je kunt ze dan namelijk horen gillen/piepen ja ja mensen, een spin heeft ook gevoel!!!
Ik ben zelf ook wel bang voor spinnen, roep vriendlief erbij om m weg te halen, krijg er dan ook de kriebels van. Maar wat ik van de week op mn werk meemaakte met een kind had ik nog niet echt gezien. Ik wist niet dat een kind zo over zn toeren kon gaan om een spin. Waren aant buiten spelen en gingen op ruimen, kindje zet de fiets bij de muur en ze begint te trillen als een rietje en kwam niet meer uit dr woorden. Zat daar een ienie mienie spinnetje. Maar 's middags weer buiten komt ze huilend en over dr toeren (in paniek) naar me toe. Ze stond echt weer te trillen. Je had haar moeten zien. Vond t zo sneu voor dr, maar moest toch mn lach inhouden om dr reactie. Het is ook zo'n smakelijk kind. Ze is er zo bang van, ze is niet meer in die buurt geweest. Ze was bang dat de spin haar zou opeten. Natuurlijk uitgelegd dat dat niet kan, maar jah ze is gewoon erg! bang voor spinnen, vaders bevestigde dat ook.
Ik denk dat kinderen leren om bang te zijn voor dingen zoals spinnen! Ik bedoel van nature zijn ze daar heus niet bang voor, dus als een kind ouders heeft die er bang voor zijn zullen ze zelf ook sneller bang worden. kleine kans dat die van ons bang voor spinnen zal worden
Klopt. Mijn oom heeft zijn 3 kinderen geleerd dat ze er niet bang voor hoeven te zijn en dat ze niks doen maar als ze de beestjes vervelend vinden moeten ze ze wegzetten of doodmaken. Dus mijn nichtje en neefjes pakken een spin gewoon op en zetten hem weg als ze niet willen dat ie bij hun in de buurt zit. Ze zijn echt voor geen 1 insect bang..
Ieuw wilde net naar bed gaan spinnen oh ik ben ook als de dood ervoor en waarom? geen idee. Hier al een aantal keer zo enorme zwarte huisspin tegengekomen en oh wat probeer ik dan cool te blijven als mijn kinderen in de buurt zijn Het is 1 keer mislukt. Mijn dochtertje van toen een paar maanden was net in badje geweest en die zou ik de pyama aan doen op de commode, mijn toen vierjarige dochtertje was dicht bij aan het spelen, tot ik een harig gevaarte op de vloer zag zitten. Ik riep heel rustig mijn man ondertussen stikte ik van de zenuwen Hij liep even weg om wat te halen om de spin op te pakken en toen begon de spin te lopen..............oh ik heb zo gegild dat mijn toen vierjarige dochter een snoekduik maakte om dekking te zoeken. Vreselijk
hahahahahaha, vind het wel grappig! maaruh... mijn kinderen zullen nooit geen enkel beestje dood mogen maken! zelfs geen spin!
Heb er vorige week ook al 2 weggehaald, volgens mij is het maart en september spinnentijd toch? Ik vang ze in een bakje, en zet ze altijd netjes buiten, het zijn nuttige dieren.
Tegenwoordig zijn de spinnen er het hele jaar door, de ene soort komt vroeger dan de andere soort en binnends huis hebben ze de wisseling van seizoenen niet dus zullen ze zich constant voortplanten.