Kriebels & steekjes in onderbuik

Discussion in 'Eerste symptomen' started by G89, Oct 31, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. weegschaaltje

weegschaaltje Fanatiek lid

Oct 25, 2008
    1,118
    0
    0
    verzoring voetrefexologie
    belgie(kempen)

heykes
    -------------

ook ik duim voor je mee
    maar als de andere testen positief zijn geweest
    denk niet dat je streep krijgt als dat niet in je urine zit
    ik heb horen zeggen hoe zwak de streep ook is een streep is zwanger
    je hebt die stof in je urine maar soms zijn andere testen minder gevoelig en die van kruitvat zijn niet echt bestemd voor je nod te testen
    ook heb ik horen zeggen als je snachts moeten plassen hebt kan het zijn dat de test ook liechte streep geeft omdat het beste 6 uurtje ophouden is :) maarja iedereen zal zijn verhaalde er van hebben he

groetjes

2. hanneke88

hanneke88 Fanatiek lid

Nov 3, 2008
    1,066
    1
    38
    Inderdaad balen,, maar we zijn er nog niet.. hopelijk komt deze maand het wolke voor ons allemaal.
    Ik heb wel als ik een negatieve test zie dan denk ik van dat het niet meer kan en dan neemt het vertrouwen echt af,,

Maar ja ik zit nog maar in de eerste ronde,, en jullie

3. G89

G89 VIP lid

Sep 18, 2008
    10,062
    1,296
    113
    Nederland
    Oh dames, van harte! Super.... :whistle:

Barbabeer
    Wat betreft die kruidvat testen, bedoel je die met 't pipetje? Die heb ik namelijk ook liggen. Las op verschillende i-net sites, dat die goed schijnt te zijn. Zelf geen ervaring mee. Ik blijf wachten tot zaterdag! :confused:
    Het kan natuurlijk zo zijn, dat je toch nog niet voldoende HCG heb aangemaakt!
    Ik kreeg na mijn negatieve test, geen domper.. Wist, dat hij al negatief uit zou slaan, maar mijn manlief stond er op!

Maar ja, mijn lichaam is wel in volle toeren. Gister avond behoorlijk last van mn onderbuik ( krampjes ) en zeurend gevoel. Ook hou ik veel lucht vast! Moet veel boeren laten :oops: Oké, niet te veel hopen G gewoon afwachten;)

G, wacht netjes tot zaterdag ;)

Jojo
    Misschien moet de kruidvat test toch meer HCG hebben, dan de andere testen. Ik wacht tot zaterdag, als mn menstruatie niet komt, dan test ik zondag morgen. Ook ik heb kruidvat liggen, als die negatief zegt. Dan haal ik maandag nog een andere een CB digi
    En meid, als die andere wel posi zeiden, dan ben je gewoon zwanger :)
    En anders ga je even langs de HA voor een extra check up ;)

Olove
    Wat betreft negatief uitslag van kruidvat, geen idee. Maar het zou " niet zwanger " kunnen zeggen, om dat je lichaam nog niet voldoende HCG heeft. Maar " zwanger " zeggen en niet zwanger zijn? Dat lijkt mij sterk...
    Testen liggen niets voor niets in de schappen, lijkt mij!
    Maar van harte gefeliciteerd meid! Geniet er lekker was..
    Paar dagen voor de NOD;)
    Zijn de krampjes bij jou toch een goed teken geweest, hopelijk bij Barbabeer en mij ook!

4. G89

G89 VIP lid

Sep 18, 2008
    10,062
    1,296
    113
    Nederland
    Ik vang het altijd op in een potje, dan vind ik persoonlijk fijner..
    Kan de test er wel onderhouden, maar krijg dan het gevoel dat hij minder opneemt ( als ik er bijv naast plas ) dus ik hou er altijd even een potje onder om het op te vangen en hou dan de test er in ca 10 sec, staat wel op de gebruiks aanwijzing van de test.
    Mijn ochtend urine is 's morgens ook troebel, naarmate de dag vorderd word het lichter.
    Hoeveel dagen voor de NOD heb je getest dan?

5. G89

G89 VIP lid

Sep 18, 2008
    10,062
    1,296
    113
    Nederland
    Barbabeer, dit vond ik!
    Misschien heb je er wat aan, misschien dat, dat de reden kan zijn dat de test ( nog ) negatief aan gaf! De meesten testen beginnen pas bij 20/25 HCG ( ook natuurlijk de andere dames )

Leidraad voor hCG waarden tijdens de zwangerschap:

hCG waarde in weken vanaf bevruchting* :

3 na bevruchting: 5 - 50 mIU/ml
    4 na bevruchting: 5 - 426 mIU/ml
    5 na bevruchting: 18 - 7,340 mIU/ml
    6 na bevruchting: 1,080 - 56,500 mIU/ml
    7 - 8 na bevruchting: 7, 650 - 229,000 mIU/ml
    9 - 12 na bevruchting: 25,700 - 288,000 mIU/ml
    13 - 16 na bevruchting: 13,300 - 254,000 mIU/ml
    17 - 24 na bevruchting: 4,060 - 165,400 mIU/ml
    25 - 40 na bevruchting: 3,640 - 117,000 mIU/ml
    Niet-zwangere vrouwen: <5.0 mIU/ml
    Vrouwen in de overgang: <9.5 mIU/ml
    * Deze waarden zijn puur bedoeld als leidraad - de hCH waarden verschillen per vrouw en de hCG waarden stijgen in verschillende snelheden. Een lage hCG waarde hoeft niet meteen te betekenen dat er iets mis zou zijn. Een tweede test kan daar duidelijkheid over geven.

6. Biejie

Biejie Bekend lid

Aug 12, 2008
    723
    0
    0
    Meiden,

ik kijk net nogeens op de test... zie ik nu toch een héél licht lijntje!
    Je moet de test binnen 15 min. aflezen, en dit is natuurlijk er ver na! Zou het toch nog iets kunnen betekenen?

Liefs, BarbaBeer

7. G89

G89 VIP lid

Sep 18, 2008
    10,062
    1,296
    113
    Nederland
    Ze zeggen dat je na de tijd er niet meer op mag vertrouwen. Anders test je gewoon vrijdag weer even een dag voor je NOD ;)

Ik zit nu sterk te twijfelen of ik morgen ook een test zal doen, aangezien ik nu net die HCG waarden heb gelezen ( en gepost )

8. Biejie

Biejie Bekend lid

Aug 12, 2008
    723
    0
    0
    Wow, je wat een verschil tussen 3 en 4 weken na de bevruchting zeg!
    Maar als het mogelijk is dat je nog maar 5 mIU/ml hebt na 4 weken, kun je dus pas testen als je 6 weken zwanger bent.. of begrijp dat nu verkeerd?

Ik heb getest met MatCare Ultra, die meten vanaf 10 mIU/ml...
    Maybe ben ik één van de gelukkigen met weinig HCG ;)

Thanks dat je dit overzichtje hebt geplaatst G89!

Liefs, BarbaBeer

9. Samba25

Samba25 Fanatiek lid

Oct 22, 2008
    2,082
    0
    0
    Zuid Holland
    hey barbabeer,
    goede vraag, zou ik ook wel eens willen weten...

:(:
    @G89
    ik snap dat rijtje niet zo goed, dus als ik er naar kijk, zou je 3 dagen na de bevruchting een kruidvat moeten kunnen doen bijvoorbeeld?
    vergeef me mijn domheid, weet jij hoe dit lijstje werkt?
    liefs jojo

10. Biejie

Biejie Bekend lid

Aug 12, 2008
    723
    0
    0
    Vrijdag ga ik zeker weer testen...!
    En ondanks dat er inderdaad niet op mag vertrouwen, ben ik toch weer een stuk vrolijker dan vanmorgen ;)

Hou je ons op de hoogte of je wel/niet gaat testen, en natúúrlijk van de uitslag?!

Liefs, BarbaBeer

11. amedea

amedea Lid

Nov 1, 2008
    10
    0
    0
    Hoi allemaal...

Bij mij is het 2 weken geleden begonnen allemaal. Ineens had ik trek in chocolade-muffin voor het avondeten. De dagen daarna moest ik vaak plassen, voelde en voel nog steeds een soort maagzuur en misselijkheid. Ik moest ook heel vaak naar de wc voor mijn grote behoefte. Of ik heb last van obstibatie. Vorige week had ik ook veel witte afscheiding, deze week is het minder geworden. Oh ja en ik had last van hoofdpijn en opvliegertjes. Mijn borsten zijn groter geworden en de tepels lijken wel opgezwollen. :rolleyes: Ik heb ook al 1,5 week last van steken en krampen in mijn onderbuik alsof ik ongesteld ga worden. Verder is linkerkant van mijn onderbuik opgezwollen. Er is duidelijk een verschil tussen linker- en rechterkant

1 oktober was mijn eerste dag van mijn laatste menstruatie. Mijn menstruatie is best regelmatig. Meestal wordt ik ongesteld in de week waarin de eerste en de laatste dag van de maand samen zijn.
    Ik ga vandaag of morgen even testen.

Ik heb de pil nooit gebruikt, vanaf het begin af aan hebben we een condoom gebruikt, tot nu toe ging het goed. Manlief vond Maar nu denk ik dat het toch 'mis' is gegaan. Het is daarom ook helemaal niet "gepland". Ik merk wel dat ik het, ondanks dat het heel onverwachts is, wel wil. Maar mijn man denk daar heel anders over, ik ben benieuwd hoe het gaat uitpakken.

12. Biejie

Biejie Bekend lid

Aug 12, 2008
    723
    0
    0
    @ Jojo; ik heb er een topic over geopend op 'zwanger worden'. Hopelijk krijg ik een paar nuttige (en gezellige ;) ) reacties!

@ Amedea; Heb je al een test in huis? Als ik jou was zou ik er zsm één doen, dan krijg je vast uitsluitsel!

Liefs, BarbaBeer

13. G89

G89 VIP lid

Sep 18, 2008
    10,062
    1,296
    113
    Nederland
    Dat staat er ook bij hé, dat de HCG per vrouw verschild.
    De ene heeft misschien 3 dagen na bevruchting wel 20 mIU en de andere nog maar 10, dus daar kan ik ook geen antwoord op geven. Wel weet ik, dat het met de dag verdubbeld..

Over mijn test, ik hou jullie op de hoogte.. heb morgen vrij, dus de verleiding is groot haha..

14. G89

G89 VIP lid

Sep 18, 2008
    10,062
    1,296
    113
    Nederland
    Jeetje meid, spannend! Maar niet om te te ontmoedigen hoor, maar de linkerkant zei je? Dat kunnen ook je darmen zijn die opgezet zijn! Daar heb ik ook regelmatig last van. Ene keer wel en ander keer niet. Je ziet bij mij dan ook duidelijk een verschil.
    Maar inderdaad wat Barbabeer zegt, doe even een testje! Dan ben je uit je onzekerheid.

:D

15. mv77

mv77 Lid

Aug 13, 2008
    85
    0
    0
    Hoi hoi,

Mijn 1e dag van laatste ongesteldheid was 3 oktober en ik heb dezelfde symptomen. Alleen ik heb ook zere borsten, jij niet? Mijn testen zijn positief, dus zou als ik jou was ook snel testen om van de onzekerheid af te zijn! Succes!

16. weegschaaltje

weegschaaltje Fanatiek lid

Oct 25, 2008
    1,118
    0
    0
    verzoring voetrefexologie
    belgie(kempen)
    heykes
    -------------

dat wist ik ook niet wel fijn zo te lezen

groetjes

17. amedea

amedea Lid

Nov 1, 2008
    10
    0
    0
    Hoi hoi weer,

Ik heb al een testje besteld, moet vandaag of morgen binnen zijn.
    Het is idd heel erg spannend. Ik merk dat ik eigenlijk best graag een kind wil. Dat verbaast me wel moet ik zeggen. Helaas denkt mijn man er anders over, hij wil het liefst komend 5 jaar geen kind. Financieel gezien zijn we er niet echt op voorbereid en hij vindt het een grote verantwoordelijkheid, wat ik mij heel goed kan voorstellen.
    Maar ik zeg heel vaak: God neemt, God geeft. Als er ondanks de maatregelen een kindje komt, dan vertrouw ik er op dat het de juiste moment is voor ons beiden. We shall see...

Ik laat jullie nog weten en ben natuurlijk ook benieuwd naar jullie uitslagen. ;)

18. G89

G89 VIP lid

Sep 18, 2008
    10,062
    1,296
    113
    Nederland
    Tuurlijk financieel is het een grote stap en het is ook een groot verantwoordelijkheid! Maar zolang het kind maar genoeg liefde en aandacht krijgt, dan kom je een héél end! Daar ben ik van overtuigt. Geld is niet het belangrijkste in het leven ( mijn mening ) het is makkelijk als je t hebt! Maar ik heb liever een gezond en liefdevol gezin en dan maar eens een dubbeltje extra om draaien, dan dat alles gebasseerd is op geld. Mijn vriend heeft gelukkig een goed inkomen en ik verdien zelf ook wel wat, maar als er een kleine is, dan kies ik er voor om zoveel mogelijk thuis te zijn i.p.v. kinderopvang!

Maar, laat het ons weten! ;)

19. Biejie

Biejie Bekend lid

Aug 12, 2008
    723
    0
    0
    Weer een half dagje dichter bij NOD... ;) Zucht.
    Ben blij dat ik morgen weer ga werken, dan gaat de dag toch een stuk sneller, en denk ik er iets minder aan...!

Tot morgenavond meiden, dan ben ik er weer.

Liefs, BarbaBeer

20. G89

G89 VIP lid

Sep 18, 2008
    10,062
    1,296
    113
    Nederland
    Werkse morgen! Morgen heb ik een dagje vrij ;)
    Ik test morgen toch maar niet heb ik me net bedacht, in elk geval niet met kruidvat pipet. Las net al dat er meerdere waren waarbij hij negatief zei, terwijl het bij andere testen o.a. matcare en CB wel positief was!
    Mmm, misschien morgen even shoppen?!

Share This Page