Hier ook kriebels voor een 4e onze kinderen zijn 4, 2 en 1..als het even duurt is het op zich ook goed, maar als het vlot gaat. is het ook zeer welkom!! t word alleen wat lastiger..heb onregelmatig cyclus, en nou steeds als ik ongi ben geweest 2 a 3 weke erna, wat bruinverlies ermee naar huisarts geweest, geen infecties of iets gevonden. dokter dacht aan hormoonschommelingen. en niets ernstigs.. t is alleen erg jammer want t klussen houd dan natuurlijk wel ff op meestal rond die tijd heb ik dan weer eisprong. (gezien de ovutesten). Iemand misschien tips of iets ervoor? gewoon maar afwachten tot het bloedverlies weg is? paar rondes aan kijken?.. t is maa rheeeel weinig maar toch, niet echt fijn.
@eefje, hoi terug haha, leuk topic heb je geopend! @hen wat betreft het bruinverlies heb ik 1 tip: Gewoon van tevoren goed wassen en toch vrijen, heeft mij nooit belemmerd....wel als ik echt ongi was dat vind ik niet fijn. Meestal bleek naderhand dat er geen bloedverlies was gekomen tijdens het vrijen.....Ach iedereen is anders daarin hoor! Maar als het tijdens je ei is lijkt me toch vrijen wel het beste !
He meis zie dat je alweer bezig bent? Leuk!!! Hier nog steeds die eeuwige twijfel word er zoooooooooo enorm gek van!! Mijn hart schreeuwd jaaaaaaaaa nog 1 kindje. Me verstand zegt nee het is goed zo je hebt 3 gezonde kinderen wat wil je nog meer? Ik denk veeeeeeeel te veel na, wat als...........ik ik durf niet. Op alle vlakken kan het hier zeker wel, maar ik durf niet. Wat als er iets met het kindje is of gebeurd tijdens zwangerschap/bevalling? Of wat als er iets met mij gebeurd tijdens zwangerschap/bevalling? De jongste word hier alweer 4 in november, word het leeftijdsverschil niet te groot? Zoveeeeel vragen, zoveel kopzorgen word er knetter van! Al 3 jaar aan het dubben, wil rust in me hoofd, wil de keuze maken maar het lukt me maar niet ahhhhhhhh!!!
Troelala, heb je al opgeschreven waarom je twijfelt? Dan maak je aan de andere kant waarom je wel een 4e kindje wil. Helemaal onderaan een datum waarom je de beslissing moet nemen. Is natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan, maar misschien werkt het, succes! Zit vandaag (al)weer op dag 10. Nu we eenmaal de knoop hebben doorgehakt duurt het allemaal erg lang, iedereen om heen is zwanger, hebben ook weer wat geboorte kaartjes in de brienvenbus gehad. Ik mag eigenlijk niet zeuren heb toch al 3 gezonde kinderen, maar goed ik wil echt heel graag (zoals iedereen natuurlijk) Ik ben trouwens bijna 33 jaar. Man is bijna 38 kinderen zijn bijna 5, bijna 3 en 1,5 jaar. De oudste zit al op zwemles, hij mag ook niets anders voordat hij zijn diploma heeft, maar gelukkig heeft ie daar ook geen behoefte aan. Ik ben zelfstandige dus deel mijn eigen werktijd in. Als de kinderen bij de oppas zijn ga ik ondertussen met de oudste zwemmen, daarna haal ik de andere 2 op. Moet zeggen dat dat wel heel relaxed is. Moet er niet aan denken om met alle drie te gaan. Misschien zou je met een buurvrouw iets kunnen regelen? anders kleurtjes, papier, spelletjes ed meenemen. Wat drinken, snoepjes/fruit. Dat zie ik de andere ouders allemaal doen. Groetjes Lies
Ik twijfel alleen omdat ik niet durf. Voor de rest twijfel ik nergens over. Het kan hier wel anders had ik er niet eens over nagedacht maar het is puur de angst die bij mij de overhand heeft helaas......
ik snap je angst helemaal, totdat iemand tegen mij zei "waarom zou je daar bang voor zijn" "een van je gezonde kindjes kan net zo goed iets overkomen en daar heb je toen toch ook voor gekozen" Natuurlijk blijft het spannend maar als je met heel je hart zegt ja ik wil, dan zou ik er gewoon voor gaan!!!
Een mens lijdt het meest van het lijden dat hij vreest! Geniet vandaag, je weet nooit wat morgen je zal brengen! Weet dat dit niet altijd haalbaar is maar zelf heb ik er vaak wel wat aan als ik nadenk over dit soort angsten want iedereen heeft dat wel hoor alleen hoe ga je ermee om........ Ik heb ook 3 gezonde kinderen, ben nu ook iets ouder en besef wat een geluk gezondheid is!
Lies 29: als je de knoop hebt doorgehakt, dan mag het ook wel gelijk he!! Heb ik bij mijn drie zwangerschappen ook altijd zo ervaren! Valt het je opeens weer op hoeveel mensen er om je heen zwanger zijn etc. Troelala: vervelend die twijfels. Wij hebben net een derde kindje dus van een vierde nog niet echt sprake, hoewel we het er soms wel over hebben (met name ik We hebben drie dochters en ik 'twijfel' of het voor een eventueel jongetje wel 'leuk' zal zijn....Als ik van tevoren wist dat we nog een meisje zouden krijgen zou ik er zo 'weer' voor gaan Sterkte met overwegen!! Wat vindt je man / partner??? Kvind het erg leuk om te lezen hoe jullie tot een 'beslissing' zijn gekomen. Ons dochtertje is net een maand oud...dus voorlopig gebeurt hier nog niks. Ben benieuwd of we ons straks compleet voelen met drie kids of niet....
@lies en leotine jullie hebben ook helemaal gelijk. Ik heb wel 3 gezonde kinderen maar wie zegt dat ze hun hele leven gezond blijven. Wie zegt dat ik morgen wakker word......Ik heb vandaag, wie zegt dat ik morgen ook krijg? Hmmz jullie zetten me ogen wel open! Het is inderdaad ook hoe je met angsten om gaat, ik heb helaas hypochondrie daardoor heb ik heel erg last van angsten, en is het voor mij heel moeilijk om iets te relativeren. Ik hou mezelf ook elke keer voor, wie zegt dat ik morgen nog gezond ben, wie zegt dat me kinderen morgen nog gezond zijn? Wie zegt hoe lang we er nog zijn. En dan denk ik ook van, je wil toch niet kunnen zeggen; had ik maar......want dan is het al te laat..... @smile mijn man denkt er net zo over, die wil ook wel heel graag, maar durft ook niet om dezelfde redenen als ik...... Vanavond toch maar nog eens een stevig gesprek voeren met me man wat we nou gaan doen......
Hier inmiddels zwanger van de 4e ! Alledrie mijn kinderen zitten op school, helemaal toen de jongste ( 5 ) naar school ging............had ik heel sterk de wens naar een 4e ! Helaas wilde moeder natuur niet echt meewerken.......dus heeft het nog '' best lang '' geduurd. Oudste 2 zijn 11 en 9 jaar..........ik vind het nu al zo leuk , inderdaad maken ze alles bewust mee. Ik ben wel een gevoelsmens..........luister meer naar mijn gevoel dan naar verstand. Ik stelde mezelf ook de vraag ; stel je bent 15 jaar verder in de tijd......zou je dan spijt hebben als je niet voor de 4e zou zijn gegaan ? Meteen had ik zoiets van JA !!!!!! Daar is je antwoord !
Gefeliciteerd met je zwangerschap!! Geniet er lekker van! Ik ben ook heel bang dat ik spijt krijg als ik het niet probeer.......Ben al 3 jaar aan het dubben en steeds de wens aan het wegduwen maar het komt net zo hard weer terug. Dus de wens zit echt veel dieper dan ik dacht. Ik wil heeeeeeel graag, en ben dus ook echt bang dat ik spijt ga krijgen....
@troela, denk je dat je ooit spijt kan krijgen van een kindje krijgen als het er al is?? Echt niet! Mijn vriend is ook erg rationeel, ik ben zelf ook meer gevoelsmens, zie wel hoe we het dan doen, komt tijd komt raad! O ben lekker bezig met spreuken zeg vandaag! Ik ga gauw de kids van school halen, sterkte met je gesprek vanavond!
Hey meiden .. ik breek even in hier als het mag? Ik heb een vraagje.....was de beslissing ook zo moeilijk bij een eventuele derde kindje? Ik wil wel heel erg graag maar soms kan ik heel erg twijfelen en nu ban ik bang dat ik niet realistisch denk. Ik bedoel dat twijfelen.....is dat nu normaal? Bij de eerste en tweede was dit helemaal niet zo.....nu wilde mijn vriend in eerste instantie ook niet echt dus misschien dat dit ook meespeelt. Niet dat hij helemaal niet wilde maar hij was er nog niet aan toe... En nu.... nu weet ik niet wanneer we voor een derde gaan....ik vindt het nu veel moeilijker dan bij de eerste twee meiden...herkennen jullie dit?
@Leontine mannen zijn zo anders hierin dan ons he! Hier denkt hij dan ook heel erg na hoe je alles moet gaan doen....de studies later enz......toch man eigen misschien....ik ben ook iemand die mijn gevoel volgt! Daarom dat ik nu niet weet wat te doen ....
@cindy, voor mij was het anders van 2 naar 3 kindjes. We wilden toen vanaf begin aan al 3 kinderen en van nr 3 was ik eigenlijk heel snel en ongepland zwanger. Maar door de scheiding en nu een nieuwe vriend is de wens er weer gekomen. Maar voor mij is het eigenlijk weer opnieuw beginnen nu de andere kids al groot zijn....11-8-6. Deze keuze is voor mij nu veel meer doordacht, Ik denk dat als je alle praktische zaken op orde hebt dat je dan ook meer achter je keuze zult staan.
Cindy: Van de derde was ik onverwachts zwanger. iig eerder dan gepland Heb het eerlijk gezegd wel fftjes benauwd gehad hoor een tijdje.. Hoe moet dit? en hoe moet dat? En ja , het was een pittige tijd , aangezien de oudste 2 toen 3 en 2 waren. Heb er geen moment spijt van. Die onzekerheden horen er ook wel bij denk ik. Of het nu de 1e , 2e 3e of 4e is. Maar ik denk dat als t zo mag zijn het allemaal wel goed komt
Heey... Verschrikkelijk irri is dat he.. zo denk ik dus ook hoor.. maar wat betreft dat bruinverlies.. dan ga ik ook allemaal nadenken.. wat als het nou iets ernstig is (k weet dat t niet is omdat k al huisarts geweest ben, en ik me daar geen zorgen om moest maken. maar toch kan ik het niet naast me neerleggen.) misschien moet ik mn lichaam de gang laten gaan, misschien is het wel dat mn lichaam probeert goed ritme te krijgen (nooit gehad schommelend van 5 tot 12 weke) enkele keer 4,5 maar dat is haast nooit gebeurd. Sinds september rook ik weer. ik weet het het is slecht.. maar wel stressverwerkend.. en sinds dien heb ik het eigenlijk dat bruinverlies. misschien is het daar mee te maken.. ik weet het niet.. wat betreft je hoofd.. pff niet echt goed antwoord. k zou proberen idd lijstje te maken hoe makkelijk het ook klinkt. waar ben je eigenlijk bang voor dat t niet lukt ofzo? als je hart zegt ja, dan moet je t gevoel volgen. althans ik zou dat doen weet dat t makkelijk klinkt, en t voo rjou niet zo is.. maar meestal zeggen ze volg je hart.. als het zover is.. krijgt alles denk wel rust en een plekje snap je.. en leeftijdsverschil. maak niets uit hoor. vaak juist leuk, mkunnen de andere kids er ook voor zorgen enz.. en beseffen ze het meer snap je? collega;s van mij hebben ook een kindje pas gekregen terwijl er bij de ene collega de jongste 7 was en bij de ander 5 leuk je zo weer te spreken
Je leest het niet goed! Ik zou NOOIT maar dan ook NOOIT spijt krijgen van een kindje dat er al is.........Ik zeg juist ik wil GEEN spijt krijgen later dat we het NIET gedaan hebben! Snap je?