Luna, wat leuk! Ik herinner me jou nog van het aftellen tot de bevalling topic . Onze jongens schelen een dag..
Hier ook in verwachting van nummer drie en ben zo benieuwd hoe het zal gaan. Verwacht ook wel dat ze mee zal gaan in het ritme wat er al een beetje is. Hoor van veel dat een derde daardoor ook wat makkelijker is.. Ik hoop het We gaan het zien
Dit is fijn om te lezen haha! Ik vond de overgang van geen naar 1 behoorlijk heftig. (Was dan ook nog student, 21, niet echt gepland, dus hele leven moest omgegooid.. Dat zal allemaal niet meegeholpen hebben). Van 1 naar 2 vond ik eigenlijk geen enkel probleem. Er zat niet superlang tussen, 20 maanden. Maar het zijn de dikste vriendjes die je kan bedenken. Ze hielden elkaar al heel snel bezig en spelen nu heel fijn samen elke dag. Nummer twee was 'makkelijker' (geen reflux, heel weinig huilen en makkelijk in slaap vallen) dus dat helpt vast, maar ik merkte ook dat ze gewoon heel gemakkelijk 'mee' ging in het ritme van de oudste. Nu we hopen op een derde merk ik dat ik het wel spannend vind. Zou het nog weer gemakkelijker worden of juist een heel stuk moeilijker? Ergens heb je natuurlijk nog meer ervaring dan bij baby nr.2 Maar je bent ook drukker natuurlijk. Heel fijn om te lezen dat jullie het allemaal relatief mee vinden vallen
Thanks voor de reacties!! Hier ging van 1 naar 2 zonder problemen. Mijn vriend wil liever nog even wachten en dat snap ik wel.
Hier ook een sterk verlangen naar een 3de kindje. Manlief nog niet zo.. Ziet voornamelijk beren op de weg qua drukte en financieen. Ikzelf kan het niet meer uit mijn gedachten krijgen. Maar ben wel bang dat het niet gezond zal zijn. Onder het mom van we hebben 2 gezonde kinderen . Ik lees vaak een derde valt qua extra drukte wel mee.. Het liefst zou ik gisteren al stoppen met de pil, maar mijn man wil tot nu toe niet😔 merk dat ik hier intens verdrietig van wordt als ik erover nadenk dat ik geen kindje meer komt...
Leuk topic! Wij zijn er in ieder geval uit dat er wat ons betreft nog een bij mag komen hopelijk is het ons gegund. Nu echter de vraag wanneer? Man wil liever wachtten tot na de zomer, dit zodat ik ook drankje kan doen. Dit voornamelijk aangezien we dit al 3 zomer niet gedaan hebben. Zwangerschap-Zwangerschap-borstvoeding. Niet dat het mij veel uit maakt en eigenlijk manlief dus ook niet. Ik zit voornamelijk te denken aan het leeftijdsverschil. Tussen de oudste en jongste zit 1,5 jaar. De jongste wordt volgende maand 1. Mij lijkt het juist wel pretttig om een klein leeftijdsverschil te hebben. Ben de vorige keren vrij vlot zwanger geworden (3 en 1 ronde) Luxe problemen dus eigenlijk!
Wat heerlijk dat jullie er voor gaan. Misschien dat je alvast kun stoppen met anti conceptie(als je die al gebruikt) en dan tot na de zomer gewoon wat komt dat komt ?? Mag ik vragen of jullie over de financiële kant veel hebben gepiekerd? Misschien bij jullie helemaal geen probleem alleen maar fijn. Maar hier zouden we er echt wel minder luxe door kunnen leven. En vooral de toekomst sportclubjes en studie zouden flink sparen zijn..
Ja, dat zei ik dus ook mbt anticonceptie. Maar toen gaf man, niet geheel onterecht, aan dat het de vorige keren wel echt heel snel raak was. En dat is natuurlijk geen garantie, maar snap hem daarin wel. Daarnaast zijn we allebei nog jong (28 en 30). Financieel voorzien wij geen problemen. En ook mbt huis en auto hoeft er niks veranderd te worden. Dus dat maakt voor ons de keus misschien wat makkelijker. Ons struikelblok was voornamelijk de drukte de eerste jaren. Maar daar moet je nou eenmaal doorheen. En echt goed doen qua planning kun je het toch niet. Het komt zoals het komt en het is zoals het is
Hier ook trotse mama van 3 kindjes. De overgang van 0 naar 1 is inderdaad de grootste, je weet immers nergens nog wat van. 2e was er gewoon bij en de derde was al helemaal een eitje. Vooral de liefde van de oudere 2 naar hun zusje was mooi om te zien. Ja de was is wel een puntje, maar agh ik heb het er voor over en zou graag nog een kindje erbij willen. (Zie topic nog een 4e?).
Dat zie ik hier ook mamasamm; die liefde voor de baby. Echt mooi om te zien. PremiumTma bij ons zit er ook 1,5 jaar tussen decoudste twee (bijna). Had ook altijd gezegd dat ik een eventuele derde er snel achteraan zou willen. Nu was onze tweede meer dan een handvol dus heeft lang het idee geleefd dat twee ook mooi was. Maar de kriebels wonnen het. Nu zit er bijna drie jaar tussen twee en drie en eigenlijk vind ik dat (tot nu toe) erg fijn. De oudste zit op school nu en ook de middelste kan heel wat zelf. Wij hadden ook het luxeprobleem van goed moeten nadenken wanneer we er voor gingen, maar uiteindelijk toch een maand eerder begonnen omdat we niet meer wilden wachten. En meteen raak
Wat een geluk!! Er 3 jaar tussen lijkt me inderdaad fijn ivm de zelfstandigheid van de 2 oudste. Maar als ik zie hoe hecht onze kinderen zijn (ze zijn blijer elkaar te zien in de ochtend dan ons ouders ) dat maakt me beetje bang dat nummer 3 er beetje buiten valt. En is het voor jou gevoel nu ook echt compleet? Als het aan mijn man ligt komen er wel 4...haha En dan nog even iets anders. Ik zie vooral op tegen de eerste 3 maanden. Ben ik daarin de enige? De zorg komt dan voornamelijk op mij neer ivm het geven van borstvoeding de luiers etc doe ik er dan gelijk ook maar bij.
De eerste 3 maanden lijken mij ook wel zwaar.. Maar dat gaat ook weer voorbij... De twijfel begint hier ook toe te slaan😐😐 als ik nergens naar hoefde te kijken zou ik liever gisteren dan vandaag een derde willen... Maar de vragen komen toch.. kunnen er financieel dan nog goed rond komen? Wat als het niet gezond is? Heb geen idee wat een derde erbij gaat kosten.. kunnen wel dan nog genoeg bieden aan alledrie onze kinderen ook voor de toekomst? Hebben jullie dat ook??
Hallo allemaal Ik zou ook heeeeel graag een 3e willen alleen mijn man dus niet en daarom heb ik het soms erg moeilijk. Bij hem is het dus ook van het financiele plaatje, en meer tijd voor onszelf. Alleen ik zie dat anders, ik snap dat ik hem niet kan ompraten of zo want dat werkt ook niet natuurlijk maar bij mij is die wens er gewoon heel sterk. Lijkt mij inderdaad ook echt de kers op de taart😊
Hoi emir, en hoe kijk jij daar tegenaan dan de financiën bijvoorbeeld... in ons geval snap ik ook echt wel dat wel beter op ons geld moeten Letten en niet zo luxe meer kunnen leven. Onze droom voor de toekomst is ook nog verhuizen.. Maar bij mij is dus mijn vraag en twijfel moeten wel daarvoor onze wens voor een derde laten gaan? Vind het zo moeilijk
Ik ben misschien een beetje koppig daarin maar ik heb zoiets van, de kids kosten veel geld als ze later gaan studeren en dat geld kunnen we nu alvast sparen. Het is dan wel zo inderdaad dat we iedere maand wel wat zuiniger moeten zijn. Maar dan nog wil mijn man het niet, hij vind het goed zo. Ik moet het alleen nog een plekje geven en dat is soms erg lastig.