kriebels voor een tweede kindje maar ook "zorgen"

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door snoebeltje, 4 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. misa

misa Niet meer actief

Er komt wel een moment dat je het wat meer los kunt laten, of er iig voor durft te gaan. Echt waar!
    Het zijn allemaal praktische zaken waar je op dat moment wel een weg in vind hoor! :)

2. Alita

Alita Niet meer actief

Ik denk dat het altijd van die gezonde zorgen zijn...ik had dit bij mijn eerste en de tweede! Maar als je eenmaal zwanger bent is het opeens goed hahahaha....

3. snoebeltje

snoebeltje Bekend lid

3 mrt 2009
    951
    3
    18
    Ik werk in de psychiatrie
    Haarlem
    Een moment dat je het wat meer los kunt laten.... eh.... hoe herken ik dat:D

4. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    hier 3 kindjes van 3, 2 en 1 jaar en de vierde op komst. we zijn wat drukte gewend dus. ;)

voeden van een babytje en een groter kindje hebben rondlopen
    daarheb ik nooit problemen mee gehad. geef altijd bv en de ukken spelen dan gewoon of kijken een filmpje. als ik moet ingrijpen, moet de kleine gewoon even wachten met drinken. mijn jongste twee leerden dat snel genoeg en hapten daarna ook gewoon weer goed en dronken verder.

pureren enz enz van voeding met een baby en een groter kindje
    groteren eten met ons mee, voor de kleinste prak ik, ik pureer niks eigenlijk. kleinste eet hetzelfde als wij

boodschappen doen met 2 kinderen
    hier dus boodschappen met 3. ik doe grote boodschappen op de ochtend dat mijn man thuis is. dan doen mijn moeder en ik gezamelijk boodschappen. de kleine boodschappen gewoon met 3 kinderen. 2 in de duowagen, de oudste loopt zelf. lekker handig, hij vind een eigen kinder karretje geweldig! scheelt weer het gedoe met een mandje ;) mijn man loopt 's avonds ook wel eens heen en weer naar de winkel, zit hier gelukkig om de hoek, als het er niet van gekomen is overdag. of ik ga met de kleinste zodra de jongens op de psz zitten.

huishouden!!!
    overal tussendoor haha om dan 's avonds te merken dat je toch weer dingen vergeten bent. af en toe gaat de meute naar oma en dan maken mijn man en ik in eht weekend even een dagje grondig schoon. of mijn moeder komt even helpen. ach, je moet iets flexibeler worden en geen smetvrees hebben ;)

aan jezelf toekomen...
    niet! haha, nee hoor, maar toch weinig. de meeste dingen doe ik samen en mijn man en ik hebben strakke afspraken over af en toe een dagje voor jezelf. dan gaan mijn moeder en ik lekker winkelen of hij gaat golfen. maak daar gewoon goede afspraken over en verdeel bijvoorbeeld het weekend, zodat je weet wie wanneer uit kan slapen. klinkt extreem, maar het is wel erg ontspannen als je weet dat jij lekker kunt blijven liggen, je man is tenslotte de dag daarna aan de beurt.

5. snoebeltje

snoebeltje Bekend lid

3 mrt 2009
    951
    3
    18
    Ik werk in de psychiatrie
    Haarlem
    Dank je wel!!
    Kan je kindje van 3 goed zelfstandig in de supermarkt lopen?
    Trekt je kindje dan niet alles uit de schappen?
    Hoe vind jij een zwangerschap met 3 kinderen? Lijkt me zwaar...
    Werk je ook nog? heb je dan oppas of gaan je ukkies naar het KdV?

6. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    mijn zoontje is nu 3 en wordt in november 4. hij zal me nooit iets uit de schappen trekken in de supermarkt. z'n broer daarentegen moet verplicht in de duowagen haha. ik werk momenteel niet, heb ik wel gedaan. de jongens gaan 4 ochtenden per week naar de psz, 2 ochtenden regulier en 2 ochtenden op indicatie. mijn dochtertje is gewoon thuis. af en toe gaan ze bij oma logeren of een middagje ter oppas. mijn oudste logeert meestal op woensdag bij opa en oma, hij heeft een heel druk koppie en geniet dan echt van z'n rust. scheelt natuurlijk wel dat opa en oma in de zelfde stad wonen op fietsafstand.

7. Alita

Alita Niet meer actief

wauw claartje je hebt het goed voor elkaar meid!! Klinkt super !!

8. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    ehh....... soms denk ik ook wel 'waar ben ik aan begonnen' hoor haha
    heb ook dagen dat ik het even wat minder trek, maar gelukkig weet ik tegenwoordig wel dat ik dan het beste die dag gewoon lekker uit kan zitten, dus geen zware inspanningen of me druk maken om het huishouden, en dat ik de dag daarna dan gewoon alles weer normaal op pak. en de wereld is niet eens vergaan haha. (dat gevoel had ik na mijn eerste wel met een slechte dag ;))

Deel Deze Pagina