Kriebels voor een tweede maar "nog even niet";).

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Sallie, 10 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wondertjes1992

wondertjes1992 Fanatiek lid

3 feb 2012
    1.595
    477
    83
    Vrouw
    @ manique P ik heb epilepsie van mijn 14jaar

2. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    mama alex: wel goed dat je dan odner behandeling gaat. En dan hopen dat het in ieder geval zo min mogelijk gebeurd natuurlijk.

Kawai: spannend zeg! Maar die leeuwen en beren zie ik ook nog, hoewel dat steeds minder wordt! Gsiteren op een verjaardag was een gezin met 2 kindjes. Van 2,5 en een paar maanden, als ik dat zag... AAAAh zo lief hoe die oudste ook deed. En Y. is ook gek op baby's dus ik krijg echt het vertrouwen dat het goed gaat komen.

3. Melovekane

Melovekane Fanatiek lid

6 mrt 2011
    1.284
    0
    36
    Vrouw
    Lerares aardrijkskunde
    Zuid Holland
    ik weet het niet... aan de ene kant zou ik het graag willen maar ik denk nog veel terug aan de dingen die ik niet leuk vond aan alles!
    maar ja soms als ik dan zo'n kleintje zie dan kriebelt het weer.. haha het is zo lastig allemaal... zo veel gemengde gevoelens!

4. kawaii

kawaii Fanatiek lid

9 mei 2011
    1.364
    0
    0
    brabant
    Heel erg herkenbaar. Ik vond het in het begin met mijn zoontje ook behoorlijk zwaar, veel huilen, reflux, geen tijd voor jezelf... en ik zie ook best wel op tegen de eerste maandjes met de tweede straks. Ook omdat er dan al een peutertje rond zal lopen. Maar ondanks dat ga ik er wel voor. Het kriebelt, ik wil er twee! Ik besef me maar al te goed dat het zwaar zal worden, met name het eerste half jaar. Maar... er zijn zoveel mensen die het kunnen, waarom zullen wij dat dan niet kunnen??

5. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Ja, heel herkenbaar!:) Vooral dat eerste jaar vind ik wel zwaar. Maarja, ik wil ook geen spijt krijgen later dat ik het niet gedaan heb vanwege het eerste jaar. Daar moet ik maar ff doorheen.

Maar ik vind wel dat ik steeds minder leeuwen en beren op de weg ga zien. Ik ga het steeds meer van de andere kant bekijken:)

6. Supi

Supi Fanatiek lid

12 sep 2011
    1.523
    8
    38
    Noord-Holland
    hihihi, bij mij kriebelt het ook wel, maar voorlopig eerst maar eens zorgen dat zoonlief zelfstandiger is. Dan zien we wel weer verder.
    Moet eerlijk zeggen dat ik niet weet nog hoe vriendlief er over zal denken, ik laat het ook voorlopig nog even rusten en kriebelen bij mij. we hebben zoiezo maar 2 slaapkamerts dat scheelt ook.

Vriendlief heeft al wel voorspeld voor de eerste zwangerschap dat als ik er eenmaal aan zou beginnen de kriebels waarschijnlijk nooit meer over zouden gaan.
    Tot nu toen heeft hij aardig gelijk gehad.

7. Rozaly

Rozaly Bekend lid

26 apr 2011
    736
    0
    16
    @ kawai, dat denk k ook steeds als ik twijfel... als iedereen het kan, dan kunnen wij het ook :)

Ik ben er nu ook helemaal op ingesteld. Heb de logeerkamer in gedachte al tig keer ingericht :)

8. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    hihihi Rozaly, ik snap het hoor! Ik moet het ook kunnen denk ik dan.

Wij zijn al een heel eind in het echt met de logeerkamer te verplaatsen en van de logeerkamer nu de babykamer maken. Schiet echt op. Gisteren gehoord dat mn vriendin zwanger is. Vet gaaf!! MAAR... nu wil ik ook!!!!!

9. kiki1986

kiki1986 Bekend lid

27 mrt 2011
    629
    1
    16
    omg. rotterdam
    ik heb ook die kriebels maar als ik dan weer bedenkt dat het eerste jaar best zwaar was en dan nog een dreumes erbij denk ik nu indd nog even niet tot ons meisje iets zelfstandiger is maar ik heb ook zoveel genoten en zou het voor geen goud willen missen ik heb ook geen idee hoe vriendlief erover denkt maar ik denk misschien binnenkort maar eens serieus over gaan denken :)

10. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    kiki: ik zou het inderdaad eens met je vriend overleggen. Weet jij veel hoe hij erover denkt!:D

Gisteravond kwam een vriendin op bezoek om te vertellen dat ze zwanger is. Pfff, echt iedereen om me heen!!!

11. fidel2010

fidel2010 VIP lid

26 aug 2010
    6.659
    212
    63
    Dat zijn echt dan de signalen om zelf ook weer te beginnen:D:D
    Alhoewel dan had ik al ondertussen bevallen moeten zijn van de 2e hier ook overal om me heen zwangere hihi....

Ik moet zeggen op t moment vallen de kriebels weer wat mee, misschien omdat willemijn wat ehh spelers wordt, echt het baby is helemaal eraf... Maar dat is ook echt leuk... En ik val in herhaling hihi geen cyclus ;)

12. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Dames, wat is het hier weer stil!

Fidel: hoe staat het met de kriebels?

Vandaag is Y. 2 jaar geworden. Straks gaan we feest vieren:) Maar 2 al! Zo groot! Echt geen baby meer...:)

De kriebels zijn hier nog volop aan t fladderen. Ben ovulatie testen gaan gebruiken om het maar snel in gang te zetten:)

13. fidel2010

fidel2010 VIP lid

26 aug 2010
    6.659
    212
    63
    Monique op t moment valt t mee, mede omdat we nu erg bezig zijn met het eetpatroon van willemijn , ze vind mijn melk lekkerder als vast voedsel, we proberen dit dus te doorbreken!! Wat erg veel aandacht kost! De wijkverpleegkundige heeft ons geholpen met een schema hiervoor op te stellen, fruit gaat nu redelijk tot goed, maar warm eten blijft drama!! Erg vermoeiend dus, maar binnenkort worden in de omgeving aardig wat baby's geboren dus dan zal het vast wel weer gaan kriebelen!!
    En tempen dan Monique ik vond het Kombineren van tempen en Ov. Testen erg fijn. Hou je ons op de hoogte van kwaaltjes en cyclussen ??

14. Deerne85

Deerne85 Fanatiek lid

10 mei 2012
    1.681
    0
    0
    pffff... ik wil ook hoor... wil zo graag na de zomer beginnen, maar we hebben een beetje een moeilijk weekend met elkaar hier... :( Dan lijkt het weer zo ver weg allemaal... Kom ik dr vrijdag achter dat mn vriend achter mn rug om weer is gaan roken na twee jaar... Wat weet je nou van je vriend als je niet eens weet dat hij rookt?? :( Ik weet in mn hart dat mn gezinnetje nog niet compleet is, maar nu ik zo boos en teleurgesteld ben.... pfff heb er eigenlijk even geen woorden voor

15. fidel2010

fidel2010 VIP lid

26 aug 2010
    6.659
    212
    63
    Ohh bah wat vervelend deerne dat je zo bent voorgelogen dan, dat neemt het vertrouwen wel weg.. Bah! Weet je ook waarom hij weer begonnen is??

16. karnijn

karnijn Bekend lid

22 jun 2011
    958
    3
    0
    Hier net hetzelfde. Alleen is het al de vierde keerdat ik erachter kom dat hij weer herbegonnen is. Telkens als ik hem er op betrap zegt hij te stoppen, dan doet hij het en begint een paar maanden later weer opnieuw. Ik ben echt niet van de kwaadste ofzo. Ik zeg hem enkel dat ik het dom vind dat hij terug tabak koopt en hervalt. Koop dat dan niet hé.... Zijn keuze om te roken, maar niet in huis en liefst ook niet inmijn buurt.
    Ben steeds opnieuw ontgoocheld doordat hij verzwijgt

17. Rozaly

Rozaly Bekend lid

26 apr 2011
    736
    0
    16
    Das idd gemeen! En wat zegt ie nu dan? Blijft ie roken, of wil hij
    Weer stoppen?

18. Deerne85

Deerne85 Fanatiek lid

10 mei 2012
    1.681
    0
    0
    ja hier ook al de zoveelste keer, en hij blijft er maar om liegen... tenminste, hij vind niet dat hij liegt, want als IK hem er naar VRAAG, zegt hij het toch gelijk?? (ik wou zijn broek uitwassen, en met leegmaken van de zakken vielen er van die shagkrummeltjes op tafel) Ik dacht ook nog dat hij misschien van zn collega's even in de zak gehad had, omdat die persoon het misschien vergeten was na de pauze... had na de vorige keer namelijk ECHT niet meer gedacht dat hij er nog over zou liegen, we hadden zo'n goed gesprek gehad toen (na de ruzie...)

We hebben op het moment gewoon veel zorgen, financieel, het huis wat al 3,5 jaar te koop staat, kunnen we alles wel behappen met een kleintje, hoe om te gaan met zijn 3 tieners met elk hun eigen problemen, hoe alles te combineren.... noem maar op... en hij zegt dat alleen een sigaret hem dan ontspant van dat alles. Ik ben zo teleurgesteld dat hij het toch weer heeft gekocht voor zichzelf! Hij zegt dat het thuis en op vakanties prima zonder te doen is, maar dat het op het werk gewoon niet lukt. We kunnen altijd over alles praten met elkaar, en hij zegt altijd dat ik zo'n fijne meid ben om mee te praten en ik ben zo rustig ga zo maar door... en toch is dat niet genoeg, en ben ik er schijnbaar niet genoeg voor hem. Ik wist niet eens dat hij met alles wat we aan ons hoofd hebben zo veel moeite had dat hij er al over nadacht om weer te roken, laat staan dat hij het al deed! Hij zegt anderhalve week geleden gekocht, maarja, wat moet ik nu nog geloven he... Ik ben er zo zat van! Ik moet ook zo vreselijk veel accepteren met dingen die ik niet kan veranderen!
    Hij heeft al 3 kinderen, als die het weekend komen is het huis voor mijn gevoel zo vreselijk vol! Moet ik maar mee dealen.
    We wonen in het huis waar hij met zijn ex die kinderen gekregen heeft, wat maar niet lukt om te verkopen. Moet ik maar mee dealen.
    Ben voor de 4e keer dankzij de crisis werkloos, zit al een half jaar thuis. Moet ik maar mee dealen....

Echt, ik heb nooit gerookt hoor, dus ik weet niet wat het is om verslaafd te zijn.... maar (niet dat ik het zou willen, gatver zeg) als iemand die peuk dan verdiend ben ik het toch???

Ik zou willen dat hij die zooi weggooid morgen (het ligt op zn werk) maar hoe kan ik hem dan geloven? Het ergste vind ik nog, eigenlijk is hij helemaal niet gestopt hoor. Ik wou dat hij stopte, twee jaar terug, hij had het al een paar keer geprobeerd, maar het lukte steeds niet, en uiteindelijk wou hij ook eigenlijk niet meer stoppen. Toen zijn we voor een middenweg gegaan, de electronische sigaret. Wel nicotine, geen troep en stank. Het bevalt hem nog steeds prima, het is aardig prijzig dus af en toe kom ik hem tegemoet in de aanschaf van de ampullen. We hadden voor ons de perfecte oplossing. Daarom snap ik er gewoon helemaal niks van dat hij nu toch weer shag heeft gekocht, want hij kwam al niks tekort! Bah wat een klotespul is die troep toch ook, ik heb er zo'n hekel aan, want door zijn gelieg elke keer is die troep echt torenhoog tussen ons in komen te staan... Wat voor een ander "gewoon een sigaretje" is, is het voor mij al lang niet meer. We hebben er al zo veel over gepraat... Als we geen babytje hadden, had ik vrijdag in ieder geval niet thuis geslapen, en had ik misschien gisteren mn spullen wel gepakt... Ik vind het zo kinderachtig om over zo iets ALWEER te liegen, ben er echt gruwelijk zat van!!!

En toch heb ik dit weekend ook veel gedacht over hoe het nou moet met mijn kinderwens voor na de zomer.... alsof alles nog niet verwarrend genoeg voor me is, wou dat ik mn gedachten gewoon even stil kon zetten...

19. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Deerne: ooh meis, wat een verhaal en wat een gedoe! Soms heb je het gevoel dat alles tegelijk komt!:(

Ik wil je als eerste even veel sterkte wensen! En toch maar blijven praten met hem. Heb je hem vertelt hoe je erover denkt, dat als je geen kind hebt, je je spullen gepakt zou hebben? Schrikt hij daar niet van dan?

Het lijkt me ook heel moeilijk om met de situatie te dealen dat hij al kinderen heeft. Natuurlijk doe je dat, maar er mag af en toe ook bij stilgestaan worden hoe dat voor jou is! Respect!
    Ik zou ook die wens voor een tweede, hoe moeilijk dat ook is, maar even in de koelkast zetten. Wat in t vat zit verzuurd niet. Maar er zijn nu andere dingen die spelen. Je kan maar zo weinig aan je hoofd hebben hoor!

Karnijn: ooh bij jou ook al. Getsie, echt niet leuk. Lijkt me heel moeilijk als je vertrouwen beschaamd is! Sterkte!

Fidel: ooh ja, dat ken ik. Hier wil madam ook het liefst nog melk:). Ze krijgt ook nog een avondfles. En soms in de ochtend ook nog. Anders eet ze niets... Naja, als ze 18 wordt is ze er wel vanaf:) We hebben nu dus melk nummer 5:( Pfff. Hoop dat het bij Willemijn wel lukt om het om te buigen. Wat hebben ze voor adviezen gegeven?

Ik had gister een lichte streep op de ovu test, en vandaag een knalstreep... Dus 2 dagen geklust... :) En nu hoef ik ze niet meer te gebruiken, heb weer gewoon een cyclus van 28 dagen met op dag 13 a 14 eisprong. Was even om te testen.

Nu ben ik echt gesloopt! Ik ga naar bed. Morgen heel belangrijke dag op mn werk... Ook dat nog...

20. fidel2010

fidel2010 VIP lid

26 aug 2010
    6.659
    212
    63
    Nou een schema opgesteld:
    08.00 bv life
    10.00 fruit+ 50 cc bv fles
    12.30 broodje + 100 cc bv fles
    15.00 100 cc thee OF 50 cc bv verdunt met 50 cc water
    18.00 warm eten
    19.30 papfles bv lichte granen

De tijden waren al ons eigen ritme, ze heeft alleen de hoeveelheden aangepast. T gaat redelijk, alleen t warm eten nog niet, na 5 dgn t zelfde ( potje bruine bonen ) niet meer als 3 hapjes morgen verse brocolie proberen misschien vind ze de bruine bonen echt niet lekker omdat ze gister en vandaag wel thee na t poging warm eten gehad heeft omdat ze ontroostbaar was..

Ach ze doet het nog steeds super Qua groei op mama's melk ti's echter frustrerend het niet willen eten

@deerne sterkte meid ik zou ook de wens voor een 2e even in de koelkast zetten hoe moeilijk dat ook is en eerst orde op zaken stellen!!

@monique spannend

Deel Deze Pagina