Ik had de kriebels, maar dat is een beetje uitgekriebeld.. Misschien van de zomer, maar we zien wel. Geniet nu te erg van m'n dochter en ik wil eerst zonder dikke buik in een trouwjurk.
Hier ook de kriebels. (Allebei) Dus we zijn er nog over aan t praten maar heb zo'n vermoeden dat we over een niet al te lange tijd langzaamaan maar weer eens gaan stoppen met de pil
Hier ook de kriebels. Hebben besloten toen mn zoontje 1 was om voor een 2e te gaan. Ook hier veel voor en nadelentegen elkaar op gezet. aangezien mn man nog herstellende is van een burn-out wat min of meer kwam door de zeer slechte start van mn zoon waarbij we hem bijna zijn verloren en tot slot van rekening ook nog eens zonder werk is komen te zitten. Dus tja wij hebben ons ook afgevraagd of het wel verstandig is en we niet even nog moeten wachten. Nu heeft het ook wel lang geduurd voordat ik zwanger was(11 maanden), met voor af een missed abortion. Ik verwachte daarom ook niet 1,2,3 zwanger te zijn. En dat gebeurde inderdaad ook niet. zijn nu 5 maanden verder en nog niet zwanger.
Hier ook al wel weer kriebels!! Maar manlief wil maar 1 kind, en blijft daar nu echt bij. Misschien later, als ons prinsje kan lopen en praten, dat hij wel bijdraait hihi Al wil ik er ook het liefst niet al te groot leeftijdsverschil tussen hoor! Het liefst begin ik er weer aan als hij 1-1,5 is hihi. Nu manlief nog
Sal, ik heb je topic gevonden! haha.. Bij ons kriebelt het al sinds ons meisje er is.. Maar mijn vriend heeft al bijna een jaar geen werk meer, dus financieel gezien is het niet verstandig om nu voor een 2e te gaan.. Dus we wachten nog even.. Hopelijk heeft vriendje snel werk! Ik mis mijn dikke buik nog steeds! Het getrappel, het warme gevoel.. maar.. aan de andere kant, wat jij ook zegt sallie, je wilt de aandacht nog niet verdelen, want je wil zoveel tijd doorbrengen met de kleine!
hier ook zo, Lorenzo was 16 maanden toen ik zwanger raakte van onze 2e knul. In het begin toen tie geboren was had ik zoiets van,pff.. had ik nog mr 1 jaartje gewacht... er komt van alles op je af.. en veranderingen natuurlijk enz..maar nu helemaal gewend, en het word steeds leuker! heerlijke mannekes! en vooral als de oudste zn broer laat lachen, smelt smelt haha
Bij ons kriebelde het al voor ik bevallen was wij zijn dus ook na de bevalling gelijk voor een brusje gegaan. Nou moet ik er wel bij vertellen dat we over mijn zoontje 3,5 jaar hebben gedaan, dus we hadden zoiets van als het weer zo lang duurt zit er een groot leeftijdsverschil tussen, en dat willen we niet. Maar nu 14 rondes verder nog niks! (We hebben wel 3 rondes na de bevalling mijn lichaam even rust gegeven, dus geen ac maar wel eisprong vermeden) dus eigenlijk zitten we nu 17 rondes na m'n bevalling. Ik hoop dat het snel lukt anders word het leeftijdsverschil als maar groter... Succes allemaal!
Heel herkenbaar die kriebels voor een tweede en ook het "nu nog even niet"....toch een strijd tussen ratio en emotie, niet? Ik heb toen de redenen opgeschreven waarom het niet verstandig is om gelijk voor een tweede ukkepuk te gaan. Kort samengevat: eerst afstuderen. Hihihi en zie mijn onderschrift....binnenkort kunnen mijn man en ik toegegeven aan de kriebels voor een tweede kleintje....spannend!
Ook ik herken de kriebels voor een tweede. Onze zoon wordt dinsdag 1, en denk dat wij nog een jaar wachten tot we voor een 2de gaan proberen. Zou heel graag nu al wel willen, maar zie gigantisch op tegen de drukte (al is dat over evt een jaar ook zo natuurlijk). Genieten nu eerst lekker van onze stoere knul!
Hoe herkenbaar!! Fijn om te lezen. Ik wil ook graag een tweede, maar de eerste maanden met zoontje vond ik zo zwaar... het ging allemaal niet zo makkelijk, veel huilen, het wennen aan het nieuwe leven duurde gewoon even. Nu gaat het allemaal redelijk soepel (voor zover dat kan met een jong kind haha) en ik wil een tweede! Maarr... hoe doe ik dat? Als de tweede ook zo'n moeilijke start heeft? Toen kon ik mn hele aandacht aan L. geven, straks lukt dat niet. Aandacht verdelen tussen L. en brusje. Gebroken nachten x 2? L. eten geven en tegelijkertijd huilende baby? HOE ga ik dat doen? ik weet het serieus niet. De zwangerschap zelf was ook vrij pittig, ik was erg moe. Hoe combineer je dat met een dreumes? Vriendlief wil het liefst vandaag nog beginnen voor een tweede, ik hou de boot af. Nog niet. Zegt mijn verstand. Maar mijn gevoel... zegt heel iets anders!
Mijn zoontje is nu 10 maanden en mijn man en ik hebben besloten dat dit m'n laatste pilstrip is waar ik nu aan bezig ben. Moet nog 12 dagen slikken We trouwen in september dus misschien wel zwanger in m'n trouwjurk maar ach dat heeft ook wel wat. Dus ja ik herken het!!
Ik herken het helemaal! Wij wilden heel graag een tweede en hebben over dochter lang gedaan en eigenlijk hadden we besloten om na de zomer de weg naar het ziekenhuis weer te gaan nemen maar totaal onverwachts en tegen alle verwachtingen in (heb PCOS) ben ik nu zwanger van ons tweede wonder even schrikken, dochter is pas 14 maanden maar ben wel heel blij! Dus hier heeft het niet lang hoeven kriebelen
Oh, heel herkenbaar allemaal. Wij wilden van de zomer eigenlijk al voor een tweede gaan, maar met mij ging het toen niet zo goed (depressie). En hoewel de wens er wel was, was ik er nog niet klaar voor. Maar nu ben ik er wel klaar voor. Ik heb echt zin om weer zwanger te zijn. Mijn man kan ook niet wachten. Ik weet dat het waarschijnlijk zwaar gaat worden het eerste jaar. Maar dat heb ik ervoor over. @kawaii: heel herkenbaar jouw angsten en twijfels, ik heb ze ook. Maar ik kan het nu wel loslaten: ik zie het wel als het zo ver is. Daarbij tegen de tijd dat nr 2 geboren wordt, kan ik mijn zoontje al het een en ander uitleggen waardoor het hopelijk wat makkelijker is.
Goh wat een herkenning dus! Ik zie alleen wel dat het bij sommigi al begint te kriebelen als de kindjes pas een paar maanden zijn, en soms al in de zwangerschap!!! Wow! En kom ik aan met n dochter van bijna 2 jaar...
Ja ik ben 'gelukkig' nog jong! Pas 21 heb dus inderdaad nog genoeg tijd! Me man is nu 26 dus ook nog best jong zomer 2014 zijn me examens en daarna wil ik meteen beginnen voor een broertje/zusje. Bij samiya was het meteen raak en aangezien ik niet aan de conceptie zit ga ik ervan uit dat het bij de volgende ook niet lang zal duren.. Vandaar dat ik niet eerder dan na mijn examens eraan durf te beginnen.. Grof gerekend zal er als alles goed gaat dan zo 4 jaar tussen de 2 zitten. Is veel maar ach, samiya zit dan op school dus dan heb ik ook lekker de tijd voor de 2e
Onze dochter is een kleine maand jonger en wij zitten nu in ronde 2 voor een brusje. Bij mij kriebelde het al eerder maar bij vriendlief nog niet. Maar nu vind ik het niet erg als er een wat groter leeftijdverschil tussen zit. Als de kleine er eenmaal mag komen is dochterlief al wat meer zelfstandiger en kan dan ook wat meer dingen zelf. Daarnaast zal ze er ook meer bewust zijn dat er ene baby is.
Ik herken ze ook die kriebels voor een tweede!! Had ze al heel snel na de bevalling, dus eerste menstruatie afgewacht, die kwam na 3,5 maand en toen niks meer gebruikt Ben nu 5 weken zwanger en heb er zoooon zin in!! Het zal niet altijd makkelijk zijn, maar alles heeft zijn voor en nadelen
Ik wilde het ook! Maar hoe ouder zoonlief werd, hoe meer ik ging twijfelen! Ik werd per ongeluk zwanger en raakte volledig in paniek, hoe moest ik dat doen? Toen ik rustiger werd kreeg ik een miskraam! Ik vond het jammer, maar het was voor mij wel duidelijk dat ik voorlopig nog even niet wil! Het is lastig, want het is niet terug te draaien als je zwanger bent natuurlijk!
Hier ook kriebels!! Dochter is nu 17 maanden en heb zo'n verlangen naar een tweede kindje. Mn vriend wil alleen nog even wachten tot onze dochter wat meer zelf kan. Over iets minder dan 9 maanden stop ik met de pil. Kan niet wachten tot het zover is!