Kriebels voor een tweede maar "nog even niet";).

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Sallie, 10 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rozaly

Rozaly Bekend lid

26 apr 2011
    736
    0
    16
    Had het ziekenhuis gebeld trouwens. Moet eerst een verwijzing van mn huisarts sturen. Die kan ik straks ophalen. Heb net het zh nog even gebeld over het juiste adres, kon ik meteen de wachttijd even vragen ;) is ongeveer 8 weken tot de intake, en dan 2 tot 3 maanden tot de start. Dan nog n maandje spuiten, dus hopelijk rond de kerst zwanger :) als het weer in 1x goed gaat natuurlijk ;)

2. Mamasmeisje

Mamasmeisje Fanatiek lid

29 mrt 2011
    1.304
    0
    36
    Brabant
    Ja heel lastig. Gisterenavond wel over ouderschapsverlof gehad. Toen ik het een paar maanden geleden met hem over een tweede heb gehad, wilde hij dat ik dan zou stoppen met werken dan(werk 20uur p/week op de HAP, voornamelijk avonden en weekenden). Ik zie het niet zitten om helemaal te stoppen met werken. Het is soms zo lekker om even thuis weg te zijn en met andere dingen bezig te zijn als alleen mama. Vind mama zijn geweldig maar jullie kennen vast het gevoel wel. Maar goed, ouderschapsverlof is een optie en daar staat mn man wel achter. Dan werk ik 12 uur ipv 20. Ben ik meer thuis savonds en kan hij meer studeren. Het onderwerp 2e kindje nog niet besproken, lag wel op het puntje van mn tong maar wil gewoon niet opdringen ofzo. Hoef ook niet direct zwanger te zijn maar in de eind lente/beginzomer van 2014 ergens bevallen zou leuk zijn. Maar goed, ook dat heb je niet voor het zeggen natuurlijk.

3. Mamasmeisje

Mamasmeisje Fanatiek lid

29 mrt 2011
    1.304
    0
    36
    Brabant
    Zo ff een update :)
    Gisteren met mn man besproken dat ik erg graag voor een 2e wilde gaan. Mn gevoel, voors en tegens besproken. Eerst dacht hij er nog precies hetzelfde over. Hij erg bang dat 2 kids samen met een studie die hij volgt veel te druk gaat worden. Maar hij zou het wel heel erg leuk vinden, een broertje of zusje voor onze dochter en alles nogmaals meemaken.
    Dus we gaan ervoor. We wachten nog wel heel even en vanaf juli 2013 gaan we ervoor.:D:D We hopen op een lente of zomer kindje maar het is natuurlijk altijd afwachten of het idd gaat lukken.
    Na mn zwangerschapverlof zal ik minder gaan werken, 12 uur p/week. Ik ben ervan overtuigd dat wij dit samen kunnen. Ben blij :D

4. fidel2010

fidel2010 VIP lid

26 aug 2010
    6.659
    212
    63
    Mamasmeisje leuk leuk leuk !!

5. KiRaSeSe

KiRaSeSe Fanatiek lid

10 sep 2012
    3.187
    0
    0
    Noord Holland
    Top mamameisje!!!
    Spannendddddd!!!

Zucht... wachten duurt zooooooo lang... :)

6. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Dames! Hoe is het hier? Alle kriebels zeker volop aanwezig? Ik kom even een update geven.

Gisteren in het ziekenhuis geweest bij de gyn. Ze maakte onverwacht een echo, dat was echt leuk! Voor 6 weken zag alles er goed uit!:)

Het slechte nieuws is dat ik niet meer mag werken vanaf nu. Vanwege de HG (extreme misselijkheid) dus ik moet nu aan t idee wennen dat ik misschien wel tot maart volgend jaar thuis zit:(

7. KiRaSeSe

KiRaSeSe Fanatiek lid

10 sep 2012
    3.187
    0
    0
    Noord Holland
    Owww... nou denk dat je meisie dat he-le-maal nie erg vind :)

En ja... KRIEBELLLLLL hahaha

8. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Kirasese: maar op de dagen dat ik zou werken gaat zij wel naar kdv en opa en oma. Want ik moet echt rust en alleen dan kan ik plat liggen. Maar ik ben wel het type dat moet werken, dus we gaan t zien...

Whaha ja die kriebels, ik weet nog wel hoe dat voelt ja. :)

9. KiRaSeSe

KiRaSeSe Fanatiek lid

10 sep 2012
    3.187
    0
    0
    Noord Holland
    Owww ja... pfff arme jij!!
    Hopen dat ditmaal het spugen snel weg is...
    Je weet waarvoor je het doet maar pfff

Knuffff

10. samantha1

samantha1 Fanatiek lid

30 nov 2010
    2.688
    6
    38
    aah wat vervelend dat je die dagen ook echt plat moet liggen. Wel fijn dat je al een echo kreeg!! :D En dat alles goed is :)

en kriebels?? yupp.. nog steeds aanwezig ;)

11. Elance

Elance Fanatiek lid

27 mrt 2012
    1.448
    1
    38
    Mijn zoon is geboren op 17/02/2013 en we hebben al afgesproken dat we er in de zomer van 2014 weer aan beginnen (dan zal hij dus zo'n 17 maanden oud zijn) en zal hij al 2 jaar zijn als nr. 2 komt, een mooie leeftijd toch ;)

12. KiRaSeSe

KiRaSeSe Fanatiek lid

10 sep 2012
    3.187
    0
    0
    Noord Holland
    Yeahhh klinkt ook goed!!

Wij uiterlijk als Kiann 1jr is hahaha

13. fidel2010

fidel2010 VIP lid

26 aug 2010
    6.659
    212
    63
    Monique wat vervelend zeg... Dt haakt het leuke van zwanger zijn wel weg... Knuffel
    Kriebels ja en nee, ene moment denk ik ohhh ik wik ook, het andere moment benauwd het me... Omdat het hier gewoon nog niet vlekkeloos gaat..ik dnek volgende week vrijdag helemaal kriebels dan op kraamvisite en zaterdag bavyshower schoonzusje... Heb al iedere keer kriebels als ik schoonzusje zie!!!

14. Mamasmeisje

Mamasmeisje Fanatiek lid

29 mrt 2011
    1.304
    0
    36
    Brabant
    @monique: jeetje wat vervelend dat je zo misselijk bent! Maar top dat je onverwachts een echo hebt gehad! Altijd mooi om te zien he?

@fidel2010: Herkenbaar dat het ineens kan benauwen. Zeker als alles niet geheel vlekkeloos verloopt! Mag ik vragen wat er niet vlekkeloos gaat? Lastige fase van je dochter of wat anders?
    Als onze dochter een moeilijke dag heeft (lees: continue jengelen, alleen maar mama, niet slapen, huilen, drammen) denk ik soms ook wel eens pffff maar dr zijn zoveel mooie momenten en als de 2e er straks zou zijn, dan is ze ook alweer een stukje ouder en gemakkelijker (hoop ik). Maar moet niet klagen, wij hebben een makkelijk kind. Ik hoor heel vaak dat de verandering van géén kind naar 1 kind groter is als van 1 naar 2. Gewoon omdat je al min of meer een ritme hebt en de 2e daar gemakkelijk is mee komt.

15. fidel2010

fidel2010 VIP lid

26 aug 2010
    6.659
    212
    63
    Mamasmeisje jah hoor dat mag je vragen, ze eet niet, dtz, totaal geen groente, en beperkt fruit, brood gaat redelijk goed, koekjes eet ze half.. Iedeeen heeft al geodbedoelde adviezen gegeven en t zal ooit wel goed komen... Daarbij is ze eentje met karakter best pittig.. Als een 2e ook zo is peoh pittig...

16. Mamasmeisje

Mamasmeisje Fanatiek lid

29 mrt 2011
    1.304
    0
    36
    Brabant
    Wat vervelend! Heeft ze altijd zo slecht gegeten of is het iets van de laatste tijd? Heb je het idee dat ze honger blijft houden of minder goed groeit? Wil best met je meedenken maar zoals je zelf al zegt, je hebt al veel adviezen gehad.

17. fidel2010

fidel2010 VIP lid

26 aug 2010
    6.659
    212
    63
  18. Mamasmeisje

Mamasmeisje Fanatiek lid

29 mrt 2011
    1.304
    0
    36
    Brabant
    Wat hebben jullie al gedaan en hoe reageert ze op eten dan?

19. fidel2010

fidel2010 VIP lid

26 aug 2010
    6.659
    212
    63
    Eigenlijk alles al, minder melk,blijven aanbieden( een week hetzelfde), gepureerd, in stukjes, voeren, zelf laten doen, voorhappen, ( ik een hapje, zij een hapje) ehh ze is gek oo yogert, dus hapje yogert hapje groente hapje yogert .. Voor de gek houden, 2 dezelfde bakjes, het maakt allemaal niks uit, ze eet nu redelijk fruit, vooral banaan en meloen, maar groente ze kijkt er niet eens naar om, ze krijgt dus nu smorgens fruit in stukjes, en avonds als ze de groente weer op de grond gooit, een 1/2 tot heel potje fruit.. Krijgt ze toch de vitamines binnen dacht ik

20. Mamasmeisje

Mamasmeisje Fanatiek lid

29 mrt 2011
    1.304
    0
    36
    Brabant
    Zie nu pas dat je een link geplaatst hebt met je verhaal. Wat een moeilijke situatie. Ik denk toch blijven aanbieden en verschillende groentes en fruit proberen. Wat vind ze van snoeptomaatjes? Die zijn wat zoetig. En je hebt vast ook wel eens zelf fruitmoes gemaakt, verschillende soorten fruit pureren en gaat het goed, steeds grovere stukjes erin. Evt liga erdoorheen? Yoghurt met stukjes kleine stukjes fruit?

Deel Deze Pagina