Kriebels voor een tweede maar "nog even niet";).

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Sallie, 10 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Sallie: willen jullie er allebei 3?:) Ja, dan kan ik me voorstellen dat het nu nog anders is. Ik heb van de vorige zwangerschap eigenlijk niet genoten, en voel dat ik het nu moet inhalen. Hoewel dat heel stom is natuurlijk, terwijl de kans op weer een hg zwangerschap groot is.

Dubbel he, dat je ongesteld bent geworden. Toch een opluchting, maar toch ook wel jammer denk ik:) Hoe is het nu met de krampen?

Tweety: ik kan t me wel voorstellen hoor, niet meer die hormonen in je lichaam. Ik ga dat ook echt niet altijd doen, maar wil ook geen spiraaltje:) Lijkt me inderdaad ook pijnlijk bij het laten zetten en verwijderen.

Fidel: nee ik snap dat het jouw moeder niet was, maar was echt verbaast over die uitspraak, misschien reageerde ik daarom wat fel:)
    Wat vervelend dat ze niet zwanger is terwijl al die testen dat aangaven! Dan heeft ze op een heel verkeerde tijd getest... Ja, wel raden wat zij gingen doen ja:)

Wij willen echt 2 kids. Tenminste zolang de 2e geen meerling wordt ;) Het huis is erop aangepast, financieel is dat beter, gevoelsmatig enz. Dat vinden we gewoon mooi, maar het komt nu allemaal dichterbij, dat ik denk ooh allemaal voor de laatste keer!

2. fidel2010

fidel2010 VIP lid

26 aug 2010
    6.659
    212
    63
    Hier nog een discussieonderwerp, ik wil 3 Vl. 2, aan de praktische kant is2 wel handiger, maar mijn gevoel zegt wat anders

3. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Mmm, ja dan is het nog even een discussie ja:) Wij zijn t er wel over eens dat 2 echt prettiger is voor ons.

4. mamootje

mamootje Fanatiek lid

25 aug 2010
    1.718
    0
    36
    Hallo dames,

Dit topic sluit ook helemaal aan bij mijn gevoelens!
    Wij willen allebei graag een tweede, maar ik zie nogal wat beren op de weg.
    Man in de zin van: we hebben een gezond kind, is de volgende wel gezond, wordt de tweede weer zo makkelijk
    Ik in de zin van: financieel, timing in ons leven, niet teveel leeftijdsverschil, weer in de mmm moeten :(

Praat graag mee!

Sallie: wat fijn dat je duidelijkheid hebt

5. Kattekit

Kattekit Bekend lid

10 okt 2011
    532
    0
    0
    Dit topic past ook bij ons...we zijn gezegend met een lief meisje, de bevalling ging niet makkelijk, maar zij is gezond en ik ook, soms voel ik mij dan wel eens verwend met de wens voor een tweede.

Ik zie ook nogal beren op de weg, maar manlief minder. Die wil er wel 2, liefst 3 haha

6. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    mamootje: hoi!:D welkom hier! ik herken heel erg wat je schrijft.

Kattekit: welkom ook voor jou!

Hoe meer ik hier lees hoe meer ik erover nadenk. Ben er zowat de hele dag mee bezig geweest. Pff lastig. Aan de ene kant denk ik: het gaat net zo lekker en zo leuk, waar beginnen we aan met een baby. Aan de andere kant: omdat het nu weer zwaarder gaat worden het niet doen... Is ook zo wat, want we genieten er natuurlijk van de rest van ons leven. Pfff ik word niet goed van mezelf.

7. Rozaly

Rozaly Bekend lid

26 apr 2011
    736
    0
    16
    Wat een geweldig topic, ben er zo mee bezig en blijkbaar dus niet de enige :)
    Wij hebben een gezonde zoon van 18 maanden, ik wil niet ontzettend veel leeftijdsverschil, maar zie er ook wel tegenop. Mijn zoontje was niet echt de makkelijkste en ik vraag me af hoe het met een 2e zou zijn. Heb je wel tijd om te genieten... m'n vriendinnen zijn zo druk met de 2e/3e en zeggen beide dat ze liever hadden gewacht. Daarbij moeten wij het icsi traject weer in, wat nou ook niet echt geweldig was.
    Maar ja, je krijgt er zoveel voor terug he ;)

8. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Ik snap je helemaal! Hoe ouder je kindje wordt, hoe meer je gaat nadenken! En helemaal als je het icsi traject weer inmoet... Bah, daar zit je natuurlijk ook niet helemaal op te wachten!

Ik weet dat je er iets moois voor terug krijgt! En daar ben ik natuurlijk ook heel blij mee. MAar je moet t wel maar ff doen he! ;)

9. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    dames, wat een stilte hier zeg!

10. Sallie

Sallie VIP lid

27 sep 2008
    8.257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Dacht vandaag ook weer aan het topic ;). Blijft spoken he!

Hoi mamootje ;).

11. Deerne85

Deerne85 Fanatiek lid

10 mei 2012
    1.681
    0
    0
    whiieeee mn vriend zei vandaag voor het eerst: "tis toch wat, 3 grote apen, zo'n klein aapje en dan ooit misschien nog wel 1 er bij" :$:$:$:$:$ :D:D:D:D:D:D ik wist niet wat ik hoorde!! (heb niks laten merken, want ik wil er geen big issue van maken:))

Mn vriend heeft al 3 kids uit een vorige relatie, van 10 en 12, en dus ook een kleintje met mij. Ik wil heeeeel graag twee kindjes, maar voor hem was het eigenlijk goed zo. Hij heeft er immers 4 nu.... Hij heeft zelfs een keer toen Luna een avond krampen had en dus heel erg krijste gezegt "daarom wil ik dus ook geen tweede meer... :(" heeftie later zn excuses wel voor aangeboden hoor!! ;) Ik hoef ook niet perse nu weer zwanger te zijn, maar ergens midden volgend jaar weer stoppen met de pil lijkt me heerlijk!! wie weet.... de deur staat voor mij wel weer op een kiertje :)

12. Behappy

Behappy Niet meer actief

Wat fijn hihi & heel leuk natuurlijk !

13. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Deerne: wat goed! Fijn dat dat deurtje weer openstaat!:)

Hoe is het met de rest van de meiden?

14. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.916
    3.937
    113
    Toevallig hebben wij vandaag een autostoeltje gekocht voor ons dochtertje wat nu 8,5 maand is. Ze past voorlopig nog wel in de maxicosi, maar ik vind het wel fijn dat dat ding klaar staat voor de dag dat dat niet meer past.
    Nou hadden we in de auto op de terugweg een discussie over evt. baby nummer 2. Volgens mijn vriend moesten we het zo "plannen" dat wanneer baby nummer 2 uit de maxi cosi gegroeid was, ons oudste dochtertje minstens 3,5 jaar oud was want anders moesten we er nog een autostoeltje bij kopen... haha hoezo mannen zijn praktisch...
    toch is het wel een argument... geldt uiteraard ook voor kinderwagen/wandelwagen en dat soort dingen.
    We hadden laatst ook al bedacht dat er tzt toch een tweede stokke tafelstoel bij zou moeten komen...

15. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Haha, ja zo denk ik dus ook. Niet nodig om dan van alles twee te kopen, maar juist opvolgend!:D Heel handig juist! Want dat geld voor meer dingen dan je denkt:) Maar toch fijn dat je man er ook zo over denkt!:D

Zo schuiven wij ook het babykamertje door, inclusief lamp ed. Scheelt weer. Dochter kan dan grote meiden spullen krijgen:)

16. angietjuh

angietjuh Actief lid

14 okt 2010
    132
    0
    0
    NULL
    NULL
    In princie houdt ons maar 1 ding tegen de kosten voor het kdv als ik hoor wat je betaald voor 2 kids wacht ik nog maar 2 jaartjes. dan is L. 3 en als de 2e dan geboren wordt dan gaat de andere na school ergens jammer maar wat wil je met onze economie hier in Nederland.

17. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Ja, de kosten voor het kdv zijn echt dramatisch he! Ik snap het helemaal hoor!

18. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Ik ben gestopt met de pil en slik nu foliumzuur, dus we zullen zien:)

19. Behappy

Behappy Niet meer actief

Spannend Monique !

Ja die kosten zijn belachelijk hoog...
    Gelukkig hebben wij een lieve oma en schoonmoeder die wilt oppassen hihi

20. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Ooh ja, daar moet je echt heel blij mee zijn! Mijn ouders passen ook 2 dagen op, echt ideaal!:D En 1 dag kdv vind ik al heel duur:$

Ja, ik vind het ook heel spannend en heel onwerkelijk!

Deel Deze Pagina