Beste verloskundige, Wij willen heel erg graag zwanger worden. De tweede ronde heb ik ovulatietestjes gebruikt (ovulatie op dag 16 of misschien 17) en had ik ook een positieve zwangerschapstest in handen, maar de vijfde of zesde dag na NOD is dit tot ons grote verdriet toch een hele vroege miskraam geworden. Na de miskraam heb ik weer ovulatietestjes gebruikt en op de 21ste dag na de miskraam had ik weer een positieve ovulatietest. Nu ben ik echter amper tien dagen na de ovulatie al weer ongesteld geworden. Ik maak me nu ontzettend veel zorgen dat ik een te korte luteale fase zou hebben om een goede innesteling mogelijk te maken of dat ik te weinig hormonen aanmaak o.i.d. En dat dat ook de oorzaak zou zijn van de vroege miskraam. Ik lees vaak dat een luteale fase van 10 dagen net wel of net niet genoeg is. Klopt dit? Kan het zo zijn dat deze korte luteale fase eenmalig is omdat het direct na de miskraam was? Ik ben toch wel heel erg ongerust en ik haal me van alles in mijn hoofd.
Hallo Kevertje83. Laat je niet gek maken hoor. Jou lichaam kan wat ontregeld zijn na een miskraam, waardoor je een kortere luteale fase hebt gehad. Kijk de komende cyclus af wat je lichaam gaat doen. Groetjes Ineke.
Dank je wel voor je snelle reactie. Dan ga ik proberen mezelf inderdaad niet te gek te maken en af te wachten of het komende cyclus anders/beter is. Dikke kans dat ik me voor niets zorgen zit te maken. Mocht het zo blijven, is tien dagen een reden tot zorg of komt dat vaker voor? Ik heb gehoord dat visolie als supplement goed kan zijn, klopt dat?
Hallo Kevertje 83. Het komt vaker voor en hoeft geen oorzaak te zijn van een miskraam of geen zwangerschap. Visolie capsules is goed voor de ontwikkeling van de hersenen van de baby, dus mag je slikken, ook al voor de zwangerschap. Groetjes Ineke.