zo erg dat ik het even kwijt moet

Discussion in 'Zwangerschap' started by jessica1, Jul 22, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. jessica1

jessica1 Niet meer actief

hallo iedereen,
    hier mijn verhaal misschien een beetje ongepast maar loop er al dagen mee en moet het even van me afschrijven, het zit namelijk zo
    mijn beneden buurtjes die hebben weer kennissen en wat ik van de week hoorde was echt verschrikkelijk en het heeft me dagen aan het denken gezet dat ik er zelfs slecht van slaap
    die kennissen van me beneden buurtjes waren dus zwanger niks aan de hand ze had net als ik een voorbeeldige zwangerschap, alleen werd ze op een gegeven moment niet zo lekker dat ze naar de wc ging eenmaal bij de wc gebeurde er iets precies weet ik ook niet meer maar ze viel waarschijnlijk bewusteloos neer toen heeft de man de ambulance gebeld en is ze in de ambulance overleden ze was toen net 21 weken zwanger,
    de ambulance broeders aarzelde geen moment en toepaste een keizersnee om het kindje te wereld te laten komen in de hoop dat het kindje het nog misschien zou overleden,
    het kindje zat al een uur zonder zuurstof en bloed
    het was misschien al te laat maar ze hebben het kindje nog proberen te redden maar de vader had toch maar de beslissing genomen om het van het zuurstof af te halen en de beeb heeft daarna nog enkele minuten geleefd en is daarna net als zijn mama overleden,
    ik vind het z'n verschrikkelijke gebeurtenis
    wat bleek nou doordat de baby natuurlijk erg beweegt was de aorta van de moeder gescheurd,
    ze had al een kindje en dit dat dus ook bij de 1ste kunnen gebeuren , ze had namelijk een zwakke aorta,

mijn intensie is niet nu alle aanstaande moeders bang te maken maar ik moest het even van me afschrijven het aangreep me zo erg ookal kende ik die mensen niet persoonlijk,

2. Joy72

Joy72 Fanatiek lid

Nov 29, 2007
    1,045
    0
    0
    Ow gatsie das heel naar nieuws zeg maar snap goed dat je dat bezig houdt .Is niet niks dit verhaal.

Sterkte

3. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

May 26, 2008
    9,749
    0
    0
    Weer iets om me zorgen over te maken....bedankt ;)
    nee serieus...tis kut, zwaar kut om zoiets te lezen....
    Maar ja, er kan zooooveel gebeuren....als ik me echt overal zorgen over ga maken, dan kom ik echt mijn zwangerschap niet door...ik ben nl al een doom-denker...

4. jessica1

het is ook waar dat er zoveel kan gebeuren, en als je idd overal zorgen over gaat maken dan kwam ik me zwangerschap ook niet door, maar als je dit in je omgeving hoort schrik je er wel even heel erg van
    maar het was ook niet me bedoeling om jullie ergens zorgen over te maken ,
    zij had een zwakke aorta, dus het kon al bij het 1ste kindje gebeuren,

5. Yoyo

Yoyo Lid

Dec 10, 2007
    69
    0
    0
    Hmmm, je aorta loopt helemaal niet langs je baarmoeder, toch?!? En hoe kan de beweging van een kleine kindje ervoor zorgen dat zo'n dikke slagader scheurt?

Is ze niet gewoon ergens anders aan overleden en is het verhaal een beetje aangedikt?

6. ramona0309

ramona0309 Niet meer actief

Hi,

Hebben deze onderbuurtjes het zelf tegen jou verteld?
    Vind dit erg ongepast.....

Toen ik zwanger was van de eerste vonden sommige mensen het ook nodig om opeens verhalen over doodgeboren kindjes te vertellen..... tja ik weet dat die dingen gebeuren, maar wil niet zeggen dat ik op deze verhalen zit te wachten.....

en idd je aorta loop niet bij je baarmoeder.... zal wel een andere bloedtoevoer geweest zijn.... maar toch.... het verhaal is erg... maar laat het gewoon los....
    klinkt hard, maar SHIT HAPPENS..... er is zoveel ellende in de wereld en als je alles op je schouders neemt ga je eraan kapot......

De meeste zwangerschappen/ bevallingen lopen gewoon goed af... natuurlijk mag je daar dankbaar om zijn, maar het zijn altijd de "slechte verhalen"die rond verteld worden en worden aangedikt........ onthoud dat!

xxx
    Ramona

7. mariss

mariss Fanatiek lid

Dec 12, 2007
    1,587
    0
    0
    De aorta loopt door tot ongeveer je navel, dus als je wat verder bent ligt deze wel degelijk in de buurt! Maar het is een erg stevig en dik vat (moet ook wel anders zou het bij een beetje schrikreactie of wat hogere bloeddruk ook mis gaan) wil dat spontaan scheuren moet je echt iets van een bindweefselziekte hebben, alleen zwanger zijn is niet genoeg (gelukkig) Maar wat een dramatisch verhaal....

8. pascha

pascha Actief lid

Aug 11, 2006
    265
    0
    0
    hallo,

ik heb datzelfde verhaal ook gehoord...zag dat je in krimpen woont en het was volgens mij iemand uit boskoop? ik heb ook de advertentie in de krant zien staan..
    het enige wat ik ervan heb gehoord was inderdaad een gescheurde aorta en dat haar man haar in de badkamer had gevonden..ze was 7 maanden zwanger dat stond ook in de advertentie....

echt verschrikkelijk maar zou er dan niet al wat met haar aan de hand zijn geweest? je aorta kan toch niet zomaar scheuren?

pff kan me ook erg druk maken om zulke verhalen..en als je zwanger bent lijkt het wel of iedereen ineens met die verschrikkelijke dingen aan komt zetten...

gr.

9. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Ik vind dit niet ongepast hoor, de dood hoort ook bij het leven hoe gruwelijk ook! Verschrikkelijk dat dit deze mensen is overkomen, onvoorstelbaar gewoon.

10. ramona0309

Nee dat bedoel ik niet....
    Maar ik vind het opgepast dat als je zwanger bent... mensen het nodig vinden om al deze verhalen te vertellen.... en dan bedoel ik niet omdat ze het zo nodig kwijt moeten....
    (ik doel dus niet op diegene die dit topic geopend heeft... even voor de duidelijkheid)

Ik ken ook mensen die zoiets hebben meegemaakt... maar ze hebben dit pas later verteld... en niet toen ze hoorde dat ik zwanger was......

Je weet dat het gebeurd, en je houdt dit wel in je achterhoofd, maar alle gruwel verhalen aan te horen van verre familieleden of wat ze ooit gehoord of gelezen hebben..... nee dank je... ik bereid me liever anders voor op een bevalling!

(En ik weet (jammer genoeg) ook dat de dood bij het leven hoort)

11. Heart

Heart Fanatiek lid

Jan 28, 2008
    1,572
    0
    0
    Limburg
    Oei wat erg! :eek: kan me voorstellen dat het door je hoofd blijft spoken, zou ik ook hebben als het iemand was die "dichtbij" was! :confused:

Proberen niet teveel meer over na te denken idd hoe moeilijk ook! Dan wordt je zwangerschap heel zwaar!

12. ramona0309

Vlinder84

Ik lees nu ff terug... of doelde jij met je opmerking op de oorspronkelijk vraag.... omdat Jessica 1 haar verhaal misschien opgepast vond.....?

Pff...
    vanmiddag voor het eerst niet geslapen... maar dat is te merken ook... sorry....

xxmona

13. Vlinder84

Ja, dat is helemaal waar. Net zoals mensen het nu ook nodig vinden om te vertellen over totaal rupturen en vragen te stellen als: weet je zeker dat het er maar 1 is of is er iets mis dat je buik zo groot is? Grrr zo onnodig en onbeschoft.

14. jessica1

me onderbuurtjes hebben het idd zelf verteld ze wou het eerst niet maar ze was die avond naar de condeleance geweest en kwam daarna bij ons even een bakkie doen had het inmiddels wel een beetje al gehoord,en anders had ik het wel te horen gekregen via de kerk, wordt altijd een voorbede gedaan voor mensen en was dus dit keer over haar en over de familie

na wat mij verteld is was de baby pas 21 weken
    zo mogen we maar weer dankbaar zijn dat het bij ons allemaal goed mag gaan!
    en zo zie je dat je het niet altijd in handen hebt!

15. Mvjason

Mvjason Fanatiek lid

Sep 30, 2007
    1,677
    0
    0
    mama
    Utrecht
    tis indd vreselijk wat er gebeurd is

je moet er indd niet teveel mee rond blijven lopen meid daar wordt je helemaal knettergek van

er gaan ook vrouwen dood tijdens de bevalling zulke dingen gebeuren nu eenmaal helaas

het is en blijft echt vreselijk hoor daar niet van maar probeer het van je af tezetten

indd mensen komen altijd met de ergste verhalen als je zwanger bent

16. jessica1

zag dat je in krimpen woont en het was volgens mij iemand uit boskoop? ik heb ook de advertentie in de krant zien staan..

klopt maar die onderbuurtjes van mij was dacht ik een zwager van haar en daar weer het zusje van,
    en boskoop ligt hier niet ver vandaan

17. roshi

roshi VIP lid

May 8, 2006
    6,706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    jeetje meis wat een verhaal, kan me indenken dat je het even van je af wil schrijven **knuff**

18. Yule

Yule VIP lid

Dec 6, 2007
    8,059
    1
    36
    Ik had het via een andere weg gehoord, maar wat een dramatisch verhaal... Ik snap goed dat je er van ondersteboven bent.

Er kan een hoop misgaan tijdens een zwangerschap, maar verreweg de meeste zwangerschappen gaan gewoon goed gelukkig. Het klinkt alsof er ook iets anders met haar was, anders scheurt je aorta niet zomaar. Sommige mensen hebben een zwakke aorta door bv een bindweefselziekte of een uitstulping, maar dat is echt heel zeldzaam op jonge leeftijd. Het lijkt echt een nare combinatie van omstandigheden, wat ook eerder of later had kunnen gebeuren (bv. na de zwangerschap of pas over 10 jaar).

Zoiets kan in ieder geval zeker niet zomaar gebeuren door een zwangerschap of door een beweeglijk kindje! Hopelijk stelt dat weer gerust....

Maar het is echt heel naar wat er gebeurd is in dat gezin. En wat een held die ambulance broeder, ze zijn helemaal niet opgeleid om zoiets groots als een keizersnede te doen en al helemaal niet op straat of in de ambu... Respect dat ie het kindje nog heeft geprobeerd te redden...

19. Vlinder84

Waarom hebben ze geprobeerd het kindje te redden? 21 weken is gewoon hopeloos, er valt niets te redden. Het kindje heeft geen kans, hoe dan ook niet. Dus dat lijkt me echt weer zo'n voorbeeld van een verhaal aandikken.

20. zustertje

zustertje Niet meer actief

het is echt super erg zo iets maar wat met die vrouw gebeurd is heeft niks met de zwangerschap te maken. Iemand kan gewoon een zwakke plek in een slagader hebben.
    Maar het verhaal is niet aangedikt dat ze het kindje met de keizersnee eruit gehaald hebben. Misschien kon die man wel niet nuchter meer nadenken en zeggen hoeveel weken zijn vrouw was kan allemaal.
    Maar het is en blijft heel erg!

Share This Page