Ik ben vandaag 24 weken en 1 dag volgens de termijn Maar volgens de eerste dag van de laaste menstruatie verder Ik heb zwangerschapsdiabes voor de 2de keer en moet insuline spuiten Ze krijgen mij alleen niet goed ingesteld Sinds afgelopen zaterdag erg moe, en ik hou veel vocht vast Maandag urine ingeleverd en vandaag weer geen bijzonder heden Ik ben astma patiënt en erg benauwd De internist zegt ga maar naar de gyn, de gyn zegt ga maar naar de longarts en de longarts verwijst me door naar de huisarts Ik ben vandaag bij de longarts geweest zooooo benauwd En hij is echt geschrokken hoeveel vocht ik vast houdt Hij zegt ik wil dat je morgen naar de huisarts gaat en zeg maar dat ik je heb gestuurd. De benauwdheid komt niet van de astma, maar van al het vocht Mijn kuiten zijn in 1 dag 2 a 3 cm dikker geworden Ik ben in 3 dagen dik 3 kilo gegroeid allemaal vocht Ik zei het is geen trombose deze kans was zeer klein Ik heb het in beide benen en door mijn hele lijf Ik heb in het verleden dubbele longembolie gehad hiervoor krijg ik prikjes De insuline is al erg hoog ingesteld Het kindje ligt 1 week en 4 dagen voor op groei Ik maak me zorgen en wordt niet gehoord Dus ja morgen maar naar de huisarts Ik ben echt op, ziek, benauwd en zoooo moe En ik moet nog dik 3 maanden begin of half augustus wordt het kindje gehaald Wie heeft tips?
Echt iets om met je gynaecoloog te bespreken!!! Zou daar dus met spoed een afspraak regelen. Zo is het geen drie maanden vol te houden. Verder geen tips..... Wel veel sterkte!
Dankjewel voor je lieve reactie Mijn eigen gyn is op vakantie over 2 weken zie ik haar weer Nee zo is het zeker niet vol te houden, maar het moet wel voor die kleine
Dan maar even naar een andere gynaecoloog. Je hebt een combinatie van verschillende medische problemen en je bent zwanger. De gynaecoloog is de eerst aangewezen persoon. Dus zou morgenochtend gelijk bellen naar het ziekenhuis. Wellicht kunnen/ mogen ze iets geven om het vocht kwijt te raken, want ik geloof best dat je met name daarvan nu veel last hebt. Verder breed bloed- en urineonderzoek laten doen als dat nu nog niet gedaan is. Je moet echt nog wel even volhouden inderdaad......
Morgen de gyn bellen, maakt niet uit welke gyn, dit kan zo gewoon niet. Hebben zd je saturatie gemeten gezien je benauwdheid? En heeft iemand een verklaring voor 3kg aan vocht in zo'n korte tijd? Echt meid, morgen gyn bellen!
Een zwangerschap op zich heeft al vele risico's, maar door wat jij allemaal op noemt zie ik nog meer risico's. Bespreek het met de gynaecoloog en ga op je strepen staan. Een infectie groot of klein is risico op een vroeggeboorte en andere gevolgen waar je niet aan wilt denken. Zorg goed voor jezelf waar een ander dat niet doet. Jouw lijf, jouw kindje, jij weet wat je nodig hebt. Succes!
Bel idd de gyn! Welke antistolling spuit je? Krijg je voldoende vloeistof passend bij je lichaamsgewicht? Draag je steunkousen? En zo nog 3 maanden door moeten, dat is echt zwaar k... Ik had vergelijkbare problematiek en ik weet nog niet hoe ik er doorheen ben gekomen. Huilend en liggend vooral Heel moeilijk. Kun je er met iemand over praten? Word je genoeg gesteund door je omgeving?
Vanochtend bij de huisarts geweest Plaspillen mogen niet in de zwangerschap schadelijk voor het kindje De gyn is weer gebeld en deden erg moeilijk Nou zegt de huisarts een aantal collega's van u uiten toch zorgen omtrend de hoeveelheid vocht die patiënt vast houdt. Ik mocht dan wel om 15:00 komen. Ik krijg 0,3 in de vorm van prikken tegen trombose Fraxiparine Ik gebruik geen steunkousen Helaas weinig mensen om me heen die steun geven En heb het idee dat ze het niet serieus nemen bij de gyn Afwachten maar weer Bedankt voor de lieve reacties
Mocht jouw gyn in een regionaal ZH zitten dan zou ik zsm contact leggen met een academisch ziekenhuis en daar je problemen voorleggen. Mensen doen daar moeilijk over, huisartsen soms ook, maar is niet onhaalbaar. Op je strepen staan, doorverwijzing regelen en afspraak maken. Ik vind dat ze in een academisch ziekenhuis snellere de ernst van dingen zien. Succes & beterschap
Wat nog het aller raarste is niemand heeft nog mijn bloeddruk gemeten Terwijl ik bekend ben met een hoge bloeddruk Die de laatste tijd steeds wel heel mooi was laag voor mijn doen Ik zou zeggen die meet je toch als eerste Voel me niet echt gehoord Ja een academisch ziekenhuis zit niet in de buurt, maar zal het overleggen met mijn huisarts als hier vanmiddag niks uit komt. Ook zegt de een als je benauwd bent is dit niet goed voor je kindje en een ander zegt nou dan moet je haast met blauwe lippen binnen komen van de benauwdheid wil je kindje er last van hebben. Ze spreken elkaar zo tegen en dan weet je het op laatst ook niet meer.
Bloeddruk te hoog hiervoor nu medicatie. Ik ben opgenomen Zwangerschapsvergiftiging, opnieuw longembolie of hart. Ik hoop dat de kleine meid het goed blijft doen. En ik hoop snel op duidelijkheid. Ben best wel verdrietig
He meis, wat sneu en klote voor je! Het zit je niet mee. Wel fijn dat ze hebben geconstateerd dat er iets mis is. Niet fijn, maar wel goed want nu word je geholpen! Ik wens je het beste en sterkte, en je beeb ook! X
Vervelend voor je dat je bent opgenomen, maar ik had eigenlijk niet anders verwacht. Dit kon gewoon niet goed zijn. Hopelijk kijken ze even serieus naar waar het probleem vandaan komt. Hoge bloeddruk is ook een belasting voor het hart..... Sterkte meid en hopelijk kunnen ze wat voor je betekenen!
Sterkte meid! Zwangerschapsvergiftiging is ook niet niets. En dan daarbij longembolie. Hoop dat ze met goede medicatie de grootste ernst kunnen wegnemen, zodat baby nog even kan blijven zitten. Knuffel.
O bah wat een verhaal. Heel goed dat de huisarts voet bij stuk heeft gehouden en de gyn heeft kunnen overtuigen! Heel veel sterkte en ik hoop dat de oorzaak snel duidelijk is!
Heel goed dat je er achter aan bent blijven gaan dus! Maar idd heel verdrietig voor je, heel veel sterkte meid! Ik hoop dat die artsen die je van het kastje naar de muur stuurden en je klachten wat wegwuifden flink op hun donder krijgen. Een leek kon op basis van jouw klachten begrijpen dat er iets echt niet goed zat, of dat er op z'n minst serieus naar moest worden gekeken. Ik vind echt dat je asociaal bent behandeld... Nogmaals, heel veel sterkte meid!!
Dankjewel voor de lieve reacties. Ze nemen het heel serieus. Moet voor foto's, ik krijg een hartfilmpje en waarschijnlijk een scan. Ik ben zooo moe. Inmiddels medicijnen gekregen voor de bloeddruk. Afwachten vind het allemaal wel eng Maar alles voor de kleine meid Die moet nog wel even blijven zitten