Ik gooi er ook altijd een aardig laagje boter/ olijfolie in, even rondom bakken, plaat wat lager instellen en deksel erop. Ondertussen af en toe alles omscheppen. Worden ze lekker zacht van binnen en wat krokanter van buiten. Dat met die paneermeel ga ik ook eens proberen! Ik gooi het wel altijd door het gehakt voor de gehaktballen (of een beschuitje) maar nooit gedacht om eens bij de aardappeltjes te doen.
10 minuten is inderdaad te kort. Ik bak ze altijd ruim 20 minuten. Flinke scheut olijfolie. Goed warm laten worden. Soms met klontje boter erbij. Eerst op hoog vuur en daarna, na ze wat krokant zijn geworden, lager vuur. Wel echt erbij blijven en regelmatig omschudden. Maar ik lees hier dat mensen het ook andersom doen...(Eerst laag vuur en dan hoog) Het is een kwestie van proberen, maar in ieder geval wel: geduld!
O en met kruiden is het heel lekker om er paprika poeder, Italiaanse kruiden, knoflookpoeder, zout, zwart peper en rozemarijn er op te doen en een paar scheuten olijfolie
Hier hetzelfde! In een wok, regelmatig lekker omgooien en wanneer ik er even bij in de keuken sta, het gas even lekker hard, worden ze een beetje bruin van en regelmatig blijven schudden met die pan.
In een wokpan met 100 ml (olijf)olie en een scheutje boter zodat het niet zo spettert. 20 min op middelhoog vuur en af en toe omdraaien
10 min in de magnetron wel even gaatjes prikken in het zakje. En dan olijfolie in de pan goed heet laten worden en dan zijn ze binnen een mum goed bruin en gaar
Ik heb altijd van die gewone dubbele verpakkingen met grote kriel of minikrieltjes.. Gewoon redelijk wat olie in een pan met deksel, regelmatig even omschudden.. Op laag vuur.. Als je denkt dat ze gaar zijn even voor de zekerheid met de vork prikken.. Met behulp van het deksel wat olie weggooien, deksel eraf en dan nog even opbakken.. Op hoog vuur.. En klaar is kees! Gr. Carlien
Heb altijd hetzelfde probleem , tegenwoordig laat ik ze op middelmatig vuur eerst een paar minuutjes en regelmatig draaien en daarna nog een hele tijd op klein vuur. Dan krijg ik ze redelijk goed.
Hier ga ik gewoon voor gebakken aardappelen met gekookte aardappelen van de vorige dag. Want die krielen moet je de helft van de tijd nog zelf koken (wat ik niet handig vind!) en ik krijg ze werkelijk nooit lekker gaar. Dan mogen ze nog een half uur in mijn pan liggen te bakken ... Mijn partner moet ze ook al lang niet meer hebben overigens.
Wow, wat een super tips! Dat moet gaan smaken vanavond zeg! Bakte ze altijd al langer, want in 10 minuten lukte het me sowieso al niet, haha! Ik laat weten hoe het was... Dank jullie we!
Ik doe het altijd met olie die laat ik eerst loeiheet worden dan de aardappeltjes erin even op hoog vuur en daarna laat ik ze een tijdje rustig bakken
Op de bakplaat met ovenpapier, even invetten met boter of olie. Lekker kruiden en dan 40 min in de oven 220 graden. Dan zijn ze perfect. Zo doe ik het.
met olijfolie eerst heel even op hoog vuur. Dan op laag vuur met een deksel op de pan. Af en toe omscheppen om overal krokant te krijgen. Ik kook meestal op laag vuur.
grote koekenpan, klont boter en scheut olie. aardappels erin even aanbakken , dan vuur laag deksel erop en minimaal. 20 min laten staan, wel omschudden om de zoveel minuten. dan nog even zonder deksel met vuur wat hoger zodat het lekker krokant word. Olie kan heter worden als boter zonder te verbranden dus dat is altijd handig en een beetje van bij te doen.
Als ze voorgegaard zijn hoevel ze niet meer in de magnetron. Anders eerst even koken. Pan goed heet maken, een deel olie en een deel boter erin doen. Uitje snipperen. Spekjes of rookvlees of chorizo of zo in reepjes snijden en in de pan. Uitje erbij. Aardappels erbij en goed doorroeren zodat ze rondom boter hebben. Eventueel zout er bij, als je dat lekker vindt. Een beetje paneermeel over de aardappeltjes doen. Goed aanbakken, even deksel op de pan, deksel eraf en dan rondom bruin bakken. Jammie. Ik doe het ook vaak met geschrapte opperdoezen, maar die moet je eerst even koken.
In een wokpan met een beetje zonnebloemolie, grote deksel er op tot ze zacht zijn en dan nog een minuutje of 5-10 op hoge vuur voor het krokante laagje!