Beste voedingsdeskundige, Allereerst alvast bedankt voor uw tijd en advies! Ons dochtertje is bijna 6 maanden en heeft KMA. Daarnaast heeft ze snel last van haar darmen. Infacol: extra darmkrampjes. We hebben eens lijnzaadolie en lactulose moeten gebruiken voor verstopping, resultaat: darmkrampjes. Een dagje minder regelmaat: darmkrampjes. Nu zitten we met het volgende probleem, er moet het een en ander geintroduceerd worden: groente, fruit, pepti 2, iets van pap, rijstebloem oid. Tot nu toe hebben we steeds geprobeerd alleen pepti 1 te geven en haar 10 druppels vitaminen en verder echt niets. We nemen haar maximaal x per dag ergens mee naar toe om zoveel mogelijk regelmaat in de voeding te houden. Nu mochten we groente introduceren, 3x achter elkaar hetzelfde. Worteltjes had ik schoongemaakt, dat zou goed zijn om mee te beginnen. lang doorgekookt en fijngemalen. Halverwege de middag gegeven: 1e dag 2 hapjes, 2e dag 5 hapjes (ze kreeg toen wat krampjes) 3e dag 8 hapjes (3x 's nachts wakker van de krampjes). Bij de drogist raadden ze me aan om niet zelf te koken en fijn te malen maar een potje voor baby's van 4 maanden te geven, dat is zonder stukjes en zou milder zijn. Vandaag heeft ze ongeveer 20 hapjes ervan op, ze vond het heerlijk! Helaas weer erge krampjes... Erge krampjes zijn: 2 tot 3x huilend wakker worden en met tussenpozen ontroostbaar huilen, ik hoor haar buikje dan rommelen Nu weet ik het even niet meer: helemaal stoppen met bijvoeding? andere groente proberen? Of eerst iets van rijstebloem of pap oid? Of zitten daar gluten in? Pas als ze een jaar is mag ze iets proberen met gluten of koemelk. Ze is al bijna 6 maanden en heeft nog steeds alleen maar 5 flessen van 200ml. Ze mag pas naar Pepti 2 als ze nog maar 800 ml melk per dag drinkt, dat gaat dus nog wel even duren... Heeft u tips hoe nu verder te gaan? alvast bedankt!
Hallo, Het is prima hoe je het nu doet. Met 1 groente beginnen en dan langzaam de hoeveelheid ophogen. De darmpjes moeten hieraan wennen. Je kunt het beste nog even doorgaan met dezelfde groente, totdat de darmpjes niet meer zo heftig reageren. Het is ook geen probleem om de groente 's ochtends te geven, hiermee voorkom je dat de krampjes midden in de nacht opspelen. Groetjes, Petra