Hoi allemaal, ik ben zwanger van de 2e en ben al aan het brainstormen over ideetjes voor de kamer van de 2e. Het zit namelijk zo, we hebben alleen nog de zolder vrij en dat is nogal een moeilijke ruimte. Het dak loopt erg schuin af en we hebben er een schoorsteen (dicht uiteraard ) en diverse balken lopen vrij laag (ik kan er zelf wel onderdoor lopen, maar voor mijn man is het al moeilijker). Nu kunnen we er wel wat leuks van maken, maar er moet best wel wat gebeuren. Daarom probeer ik al ideeën op te doen. Ik wil mooie kasten maken ipv saaie en vervelende knieschotten, dan lijkt het ook meer een echte kamer. Maar voor nu zoek ik dus foto's van kamertjes in moeilijke ruimtes met creatieve oplossingen (vooral op zolder!). Post ze hier!
Foto's heb ik wel niet. Wij hebben hier ook een zolderkamer met veel balken enzo. Het is wel niet onze dochter maar wij die hier slapen. Op dit moment is de kamer nog niet af en daarmee kan ik dus nog geen foto's tonen. Wij gaan aan de schuinste kant (waar ook balken zitten) allemaal inbouwkasten maken. Zo verlies je zo min mogelijk ruimte. Wij zaten ook met het probleem dat we geen gewone kast in de kamer kunnen zetten. Misschien is het handig om een foto van de ruimte te plaatsen dan kunnen we allemaal even meedenken.
Ik heb even voor je gegoogled, kun je hier wat mee: Gave kinderkast bij de schotten Kamertje op zolder Handige meubels als je weinig ruimte hebt Klein kamertje op zolder Kinderkamer tussen balken Prinsessenbed Is zoiets wat je zoekt? Onze zolder is nog in ehh originele staat (projectje voor de toekomst )
Dat klein kamertje op zolder vind ik wel mooi. Dat plaatje bewaar ik. De muren hier lopen wel veel schuiner. Zal zo eens een foto maken.
Is een dakkappeletje een oplossing misschien. Daar win je zoooo veel ruimte mee. In ieder geval om rechtop te kunnen staan. Zeker handig voor je man. Lijkt t jou niet wat om zelf naar de zolder te gaan? De kinderen op de verdieping, en jullie op zolder?
En als je geen geld hebt voor een dakkapel? Wij kunnen niet naar zolder toe, kunnen onmogelijk de kledingkasten verplaatsen.