lang wachten op curetage?

Discussie in 'Miskraam' gestart door Debstertjuh, 6 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Debstertjuh

Debstertjuh Actief lid

22 mei 2010
    479
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Misschien beetje rare vraag maar hoe lang duurt 't tussen dat je te horen heb gehad dat je een miskraam hebt en je gecureteerd kan worden?

2. Yjc

Yjc Fanatiek lid

18 jan 2008
    1.133
    0
    0
    Tilburg
    ik kreeg op vrijdag te horen dat het niet leefde en er werd gezegd van geef het een weekje om te kijken of het uit zichzelf komt. Ik heb toen wel al een afspraak laten maken voor de week daarop maar halverwege de week is het uit zich zelf gekomen.
    Dus heb uiteindelijk nooit de curettage gehad.

3. juli 2010

juli 2010 Niet meer actief

hey,
    allereest wil ik je heel veel sterkte wensen..
    wij kregen op vrijdag te horen (bij de termijnecho) dat het niet goed was en de dinsdag erop mocht ik naar het ziekenhuis voor een gesprek. Omdat ik toen toch nuchter was en ik heel graag geholpen wilde worden mocht ik blijven en werd ik diezelfde middag gecurreteerd.

Ik heb geen last gehad van de ingreep. Het was volledig onder narcose en had zelfs iets voor eventuele misselijkheid gekregen. Ze waren erg aardig en lichamelijk viel het erg mee. Het is meer de zenuwen en het verdriet wat erbij komt kijken, maar dat heb je hoe dan ook. Ik wilde niet wachten tot het natuurlijk weg zou gaan.
    heel veel sterkte!!!

4. Loe

Loe Niet meer actief

Sterkte!
    Ik was best boos dat ik lang moest wachten. Was bij 6.5 week al misgegaan, bij 9 weken terug van vakantie en meteen echo laten maken, vanwege slecht voorgevoel. Pas na 2.5 week hadden ze plek, ik vond t echt waardeloos. Heb meerdere nachten lopen huilen, omdat ik in paniek raakt dat er een dood vruchtje nog in mij zat. Vond het erg zwaar het wachten. Ik had beter de zorgbemiddeling van mijn zorgverzekering kunnen bellen, achteraf gezien.

5. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Ik hoor de eerste keer op woensdag met 11.0 weken dat het foute boel was (kindje was al zo'n 3 weken ervoor gestopt) en ben de dag erop gecurreteerd.

De 2e keer hoorde ik met 9.5 dat het fout was, toen was het kindje een week eerder overleden. Wel meteen een afspraak gemaakt (wetende van de vorige keer dat het na 3 weken nog niets zelf deed en dat ik 1,5 week later op vakantie zou gaan) en toen ben ik met 10.4w gecurreteerd...

6. Sterretje08

Sterretje08 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.850
    0
    0
    Hier werd er vrijdag met de echo gezien dat het kindje niet meer leefde en ongeveer 3 weken geleden gestopt was met groeien
    De maandag erop kon ik gelijk gecurreteerd worden

7. Berretje27

Berretje27 Fanatiek lid

30 nov 2009
    1.769
    0
    0
    Sales
    ZuidHolland
    eertse curretage na 1,5 week en 2de keer ivm restweefsel pas na 3 weken! dramaaaaaa!!!

8. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    In ons ziekenhuis wordt een week afgewacht. Na de foute echo heb je een 4-7 dagen later opnieuw een afspraak en een echo en dan kan indien nodig de curretage gepland worden.

9. MamaSmurf

MamaSmurf Niet meer actief

Hoi hoi

wij hoorden op vrijdag dat het mis was. Kreeg tijd om erover na te denken wat ik wilde. Had dinsdag de vk gebeld omdat ik het niet meer af wilde wachten. Woensdag hat ik een afspraak bij de gyn in het ziekenhuis en vrijdag werd ik geholpen.

Sterkte!

10. aankomendemama

aankomendemama Actief lid

2 aug 2007
    421
    1
    0
    Hoi,

Wij hadden op maandag 21 juni een echo. 8wk 3 dagen. toen we hoorde dat het niet goed was. De verloskundige heeft voor ons telefonisch een afspraak gemaakt voor 22 juni. Op 24 juni kon ik al terecht. Ik wilde zelf niet afwachten en was erg blij dat ik zo snel terecht kon.

Sterkte en succes!!!!

11. Wupje

Wupje VIP lid

24 jan 2008
    6.406
    1
    0
    Managementassistente
    Reuver
    Allereerst veel sterkte! Ik zie aan je banner dat je toch al 11 weken zwanger was :(
    Wij hadden een echo bij 9 weken waarop bleek dat het kindje een paar dagen eerder was overleden. Toen kregen we een week de tijd om over alles na te denken en na die week voor de zekerheid nog een echo, en toen ook aangegeven dat ik een curretage wilde. Woensdag 28/7 de tweede echo en op maandag 2/8 gecurreteerd :(
    Ik vond het best ingrijpend allemaal, en heb tot donderdag best nog wat buik- en rugpijn gehad maar het ergste is toch het verdriet dat je erbij hebt.
    Succes met alles!!

12. Debstertjuh

Debstertjuh Actief lid

22 mei 2010
    479
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Meiden,

Lees nu al jullie reactie pas, bedankt voor de berichtjes.

Maar moet wel even iets uit de wereld helpen!
    De vraag die ik stelde was niet omdat ik een miskraam heb gehad! Maar heb deze week weer een aantal maal bloedverlies gehad (2 weken terug ook al) en was benieuwd hoe lang zoiets zou duren wanneer je te horen zou krijgen als het fout zit!

Dus ik hoop morgen gewoon op een goede echo! En dat ik niet mee hoef te maken wat jullie allemaal mee hebben gemaakt, want dat lijkt me verschrikkelijk! Maar niemand blijft gespaard zoals jullie zelf gemerkt zullen hebben!

Sorry voor de verwarring :), en meiden jullie veel sterkte nog!

13. Wupje

Wupje VIP lid

24 jan 2008
    6.406
    1
    0
    Managementassistente
    Reuver
    Oh dan hoop ik idd op een hele mooie echo en klein bewegend frummeltje!!

14. Berretje27

Berretje27 Fanatiek lid

30 nov 2009
    1.769
    0
    0
    Sales
    ZuidHolland
    jeetje wupje, alles goed gegaan verders...??
    het is wel heftig he, alles meemaken en dan ook een curretage....

sterkte!

kussssss

15. Debstertjuh

Debstertjuh Actief lid

22 mei 2010
    479
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi meiden,

Wilde toch even laten weten dat de echo vanmorgen prima was!
    Bedankt voor jullie snelle antwoorden en wil jullie alle succes en sterkte wensen. Maar natuurlijk ook veel geluk in de toekomst!!!

16. Wupje

Wupje VIP lid

24 jan 2008
    6.406
    1
    0
    Managementassistente
    Reuver
    Ja is idd heftig. Vandaag voor de zekerheid nog een keer terug geweest bij de gyn. Ik verloor vreselijk veel stolsels met hevige buikkrampen ;) Maar de gyn heeft alles gecheckt en het zag er gelukkig toch goed uit. Alleen mijn baarmoederslijmvlies was onrustig maar dat zal waarschijnlijk van het vele vloeien zijn gekomen. Nu is het gelukkig ook weer minder. Maar ik zie aan jouw banner dat je helaas ook al het nodige te verwerken hebt gehad :(. Kun jij het een beetje verwerken allemaal? Hopelijk komt alles gauw goed! Bedankt voor je lieve reactie! Dikke knuff ook voor jou!

Debstertjuh super meid!! Gefeliciteerd!

17. Berretje27

Berretje27 Fanatiek lid

30 nov 2009
    1.769
    0
    0
    Sales
    ZuidHolland
    hai meis!

jeetje ja inderdaad heftig he!
    Fijn dat alles verder wel goed is,...want restweefsel en dergelijke is ook niet echt prettig....
    Rustig aan en weer de oude proberen te worden...
    Het is best wel zwaar soms,...vriend is super lief hoor, maar toch moet je dit zelf verwerken,..en dat heeft tijd nodig. Gaat heel goed, alleen soms nog even een grote dip,..maar goed, we moeten er doorheen....

Hier is de cyclus wel onwijs van slag en dat is best frusterend...! Wil zo graag weer verder en hoop ook snel eens een kleintje van onszelf in mijn armen te houden...

jij ook veel sterkte meis! Dikke knuffel voor jou!

Deel Deze Pagina