Hoeveel flessen baby 10 maanden

Discussion in 'Voeding' started by Mariekevdb1984, Dec 7, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mariekevdb1984

Aug 5, 2011
    61
    0
    0
    NULL
    NULL
    Onze zoon heeft steeds minder trek in zijn flessen. De ochtendfles gaat nog wel goed maar om 12.00 en 19.00 drinkt hij nog ongeveer 100cc of minder. Ik vroeg me af wanneer je over gaat op 2 flessen en hoe dat dan gaat? Ik zat ook te denken om na zijn groente een toetje te geven en dan geen fles meer, hij slaapt altijd goed door en wordt 's morgens nooit hongerig wakker.
    Maar dar krijgt hij misschien weer niet genoeg vocht binnen? Hij drinkt sap/thee/water bijna niet.

Ben benieuwd naar jullie ervaringen!

2. FB1984

FB1984 VIP lid

Jul 17, 2010
    7,586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Ons mannetje is 8,5 maand en drinkt zijn flessen gelukkig nog goed. 3 flessen per dag van 200/230 cc.
    Ook tussendoor nog sapjes enzo...
    Vind voldoende vocht wel belangrijk.

Drinkt hij helemaal geen extra sapjes naast zijn flessen??
    In toetje en fruit zit ook aardig wat vocht natuurlijk....

3. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

Hoi,

Met 10 maanden kan je over op 2 flessen en 100 ml yoghurt na de maaltijd, 500 zuivel in totaal. Bij mijn dochter deed ik 's ochtends pap van 180/6, na de boterham een sapje, na het avondeten yoghurt en voor het slapen een fles van 150/5. Ik zou bij het fruit ook nog een flesje/beker water aanbieden, vocht is wel belangrijk.

Charlie

4. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

Oh en hier zegt het CB dat je rond 10/11 maanden de laatste fles kan laten vervallen. Dan eventueel een slokje water na het tanden poetsen of zo.

C.

5. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

Klopt idd, alleen heb ik dan de middagfles laten vallen. S'avonds wil ze de fles nog te graag, en eerlijk gezegd vind ik het ook wel lekker, zo saampjes :)

Ik geef s'ochtends met de boterham een fles van 200+6, en s'avonds ook. Na het eten krijgt ze ongeveer 100 ml yogurt (soms ook iets meer, grote eter hier).

Geven jullie ook vitamine D bij?

6. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

Apr 25, 2010
    2,998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    Hier geen een fles meer..hij wil echt geen melk drinken..

Dus hier ontbijten met pap, en na het avondeten een bakje yoghurt. Ook in de middag wil hij geen fles melk.
    Bied 's avonds ook nog aan maar dat is nooit meer dan 100cc wat hij drinkt. Dus hier maar 300 cc opvolgmelk en 100 cc yogurt. Ik geef wel vit D bij

Diksap/water drinkt hij wel goed, zeker zo'n 300 cc per dag

7. Mariekevdb1984

Aug 5, 2011
    61
    0
    0
    NULL
    NULL
    Fruit, groente en yoghurt eet hij wel heel goed!
    Wij geven ook vitamine D.

Ik zal ook eens met het cb overleggen wat hun ervan zeggen.

Bedankt iig!

Share This Page