Hoi Ilja, daar was ik weer even! Ons meisje is nu 3,5 week oud en krijgt 6 voedingen waarbij we 150/5 aanbieden. Ze neemt meestal maar tussen de 90 en 130, met een enkele keer een uitschieter van 145. Ik krijg er echter overdag maar amper drie uren tussen. Ze meldt zich vaak alweer na 2 tot 2,5 uren omdat ze honger heeft. Ik denk dan, waarom neem je niet meer uit het flesje, dan kun je er langer mee! Op zich niet zo'n punt dat ze zich na zo'n korte tijd weer meldt, maar ik kom zo beroerd uit over de hele dag, soms zelfs 7 voedingen en dat lijkt me wat veel voor haar. 's Nachts slaapt ze zomaar 7 uren achter ellkaar, dus ze kan het wel. Ik heb ook al een grotere speen geprobeerd op de fles, maar dan gaat het te hard en spuugt ze alles eruit. Overigens krijgt ze Friso normaal en weegt ze ongeveer 5000 gram (bij de geboorte 4460 gram). Ik weet niet of het er mee te maken heeft, maar ze kan niet goed poepen sinds we op fv zitten. Meestal 1 keer per dag vrij harde ontlasting met veel kramp en gekrijs. Heb jij tips?
Probeer eerst even de voeding wat meer verdund te geven. Extra 10cc water toevoegen. Kijk of ze daardoor wat gemakkelijker haar ontlasting kwijt kan. Helpt dit niet kijken we samen verder. Ilja
Nou, wat betreft de ontlasting had ik te vroeg geklaagd, die kan ze nu wel kwijt, meestal wel drie keer per dag. Geef dus niet extra water in de voeding, want dat is niet nodig. Ook neemt ze iets meer uit haar flesje, meestal tussen de 120 en helemaal leeg (ong. 170). Maar drie uren red ik nog steeds amper. Heb je daar nog goede ideƫen over?
Moet ze veel moeite doen om melk uit de fles te krijgen? Want het is logisch dat als ze rond de 120cc drinkt ze ook eerder weer honger heeft. Soms kan een speen te klein zijn wardoor ze te vermoeid raken. Slikt ze makkelijk lucht in? Ilja
Ze drinkt haar flesjes redelijk vlot, ze doet er tussen de 10 en 15 minuten over. Een grotere speen heb ik geprobeerd, maar dit gaat te hard. Dan verslikt ze zich en spuugt de voeding uiteindelijk weer uit. Sinds ik de Aventfles gebruik drinkt ze goed, ze neemt bijna geen lucht mee naar binnen. Ze heeft ook aanmerkelijk minder krampjes met de Avent-fles. Het gekke is dat als ze haar fles leeg drinkt ze soms alweer na 2,5 uur komt en als ze wat staan laat ze dan ineens veel langer soms slaapt. Zo neemt ze voor de nacht altijd minder, maar slaapt er wel zo'n 6 tot 7 uren op! Raar kind!
De laatste dagen gaat het redelijk. ze drinkt de flesjes bijna leeg, en meestal redden we dan net drie uren. Maar ik vroeg me af, is 6 flessen niet wat veel? "Moet" ze niet bijna naar 5, en dan om de vier uur? Want volgens mij krijgt ze nu meer dan ze zou mogen hebben op basis van haar gewicht. (Ze weegt iets meer dan 5 kilo, denk ik) Ik zou haar grotere flessen aan kunnen bieden, maar denk niet dat ze die leeg drinkt. Ze drinkt nu haar flesjes niet eens helemaal leeg. (krijgt nog steeds 6 keer 150/5 aangeboden, laat meestal tussen de 40 en de 20 cc staan. Af en toe gaan ze leeg) Helaas is ze nu verkouden aan het worden, dus drinken gaat nog minder goed. Manlief haalt vandaag neusspray voor haar. Verder is ze erg moe, ik moet slapende de flesjes erin gieten. Ze wordt wel wakker voor de flesjes, maar valt na een paar slokken weer in slaap. Ze drinkt wel goed, trouwens. Had ik nog 1 vraagje, ik ben sinds dit weekend over op een ander merk bronwater, kan ze daar ook kramp van krijgen? Ze heeft nu al twee dagen erg last van krampen en moet veel scheetjes laten. Ook poept ze veel.
Ik weet niet of de krampjes te maken hebben met ander merk water. Wat betreft de voeding... 6 flesjes is op zich niets mis mee. Dus je moet niet naar 5 flessen terug. Ilja