beste uwv Vorige week maandag heb ik een gesprek gehad met een verzekeringsarts van het uwv. Ik houd klachten na mijn zwangerschap waardoor ik in de ziektewet zit. Ik vond het weer een heel raar gesprek, Mevr had het er alleen maar over dat het zo druk zou zijn met 3 kinderen en dat daar mijn klachten weg zouden komen. Ze heeft me totaal niet het gevoel gegeven dat ze naar me luisterde viel me ook elke keer in de reden. Dat ik bij huis ben is totaal niet door mijn kinderen maar door andere klachten maar dat kon ik die mevr maar niet aaan haar verstand krijgen. Waarom hebben uwv artsen altijd een vooroordeel en protocollen. Ookal had ik zo veel pijn tja moest maar gewoon door gaan werken ook de dingen die ze zei komen totaal niet overeen met mijn huisarts. Wat kan ik eraan doen dat ze nu wel eens luisteren en niet meteen met hun oordeel klaar staan??? heb al ooit eens een klacht ingediend maar volgens mij komt dat in je dossier te staan en word het ook nog eens tegen je gebruikt. hebben jullie een oplossing of idee??
Beste Mir5555, Ik begrijp dat je het gevoel hebt dat de arts van het UWV waar jij onder controle staat je niet serieus neemt. Om dit op te lossen zou je met de arts zelf hierover in gesprek kunnen gaan. Komen jullie gezamenlijk niet tot een oplossing, kan je ook aan het UWV verzoeken of een andere arts de controles verder kan uitvoeren. Het kan immers gewoon zo zijn dat het niet klikt tussen jou en de arts die je nu hebt. Zorgen deze mogelijkheden niet voor een oplossing dan kan je, zoals je al eerder hebt gedaan een klacht indienen omdat je vindt dat je niet serieus genomen wordt. Heeft de arts namens het UWV een beslissing afgegeven over je ziekmelding, waar je het niet mee eens bent, dan kun je daar bezwaar tegen maken. Actuele informatie vind je hier. Ik wens je van harte beterschap Met vriendelijke groet, Ella UWV Webcare Team