jakkes hoorde gister dat er 2 bommen waren ontploft in Marmaris (turkije) vorig jaar zijn we daar op vakantie geweest en dan lijkt het of het dichterbij is jakkie en ik weet dat een van de meiden hier op het forum daar woont alles goed met haar? weet zo gauw even niet meer haar naam , maar ben best bezorgt jakkes waar gaat dit toch heen op deze wereld
Veilig ben je bijna nergens meer volgens mij (ja, misschien op een hutje op de hei, maar dan nog ) Bommeldingen in Turkije, bommen in Spanje, bosbranden Portugese kust (weet niet of nu nog zo is) brand Franse Riviera, Egypte ...ook niet altijd een veilige plek...Ga zo maar door! Mirre blijft ff zitten waar Mirre zit.
Ja de wereld is kapot wat dat betreft, vrede is er vandaag de dag niet meer bij. Die bom aanslagen zijn eng, maar z'n ramp als 11 september, daar wordt ik nou echt bang van. Dat er mensen zijn die zulke dingen kunnen doen, dan moet je toch echt een draadje los hebben, zulke mensen moeten niet eens geboren worden!!!!!!!!!!!!
Wij gaan komende week naar Turkije! En we vliegen naar Antayla. Maar we zijn al zo lang niet meer op vakantie geweest... we gaan echt!!! En ik probeer er maar niet te veel over na te denken.... en gewoon lekker te genieten!! XXAnnalise
ja mijn broertje zat daar een paar dagen eerder nog in die straat.gelukkig is ie weer veilig thuis xxx
wij gaan in de herfstvakantie 8 dgn naar Antalya en zo'n lekker idee vindt ik het op dit moment toch echt niet, dan is onze vakantie nog even weg, maar als ik lees dat er mensen zijn die deze week er naartoe op vakantie gaan, brrr krijg er de krampen van zeg...weet niet of ik het zou durven eerlijk gezegd, denk dat ik de vakantie misschien nog wel geannuleerd zou hebben ook zo kort voor vertrek... tegen de tijd dat wij gaan (21-10) is de rust misschien weer terug maar of we gaan als er dan ook nog bomexplosie's e.d zijn ik betwijfel het, dan maar niet... en idd tis overal wat tegenwoordig, mensen hebben totaal geen besef wat ze alles en iedereen aandoen met die oorlogen - aanlagen etc...
wij vliegen 6 sept naar Dalaman (marmaris)!Tja, leuk is anders, maar 1 geluk heben we: de boel wordt nu extra beveiligd en in de gaten gehouden...
hopelijk verknal ik niemand zijn vakantie nu maar omdat je er zelf ook ben geweest, komt het harder aan opzich is het verschikkelijk al die bom meldingen bbrrr vorig jaar was het ook al wel zo maar meer in bedrum en Alanya dus niet echt in de buurt van marmaris , maar met elke knal zaten we toch recht overeind je blijft allert toch een fijne vakantie meiden en sorry voor de onrust
En precies die dag liepen mijn ouders daar Ze hebben gelukkig niks gemerkt, en ik heb ze verzocht op het resort te blijven en elke dag een sms te sturen. Ben blij als ze thuis zijn. Groetjes MB2005.
Mijn ex heeft twee weken in Turkije gezeten, ze komen vandaag terug. Samen met de meiden. Ik heb maandag behoorlijk in de rats gezeten om dat ze zoude bellen. Dit had hij neit gedaan..... Nou ik draaide dus behoorlijk door. Ambasade gebeld en zo, maar die waren savonds niet meer bereik. Ook het spoed nummer aldaar niet... Ze zaten in Kusadasi, en hadden dus helemaal niets mee gekregen hiervan? Kusadasi schijnt aan de hele andere kant te liggen? Geen ide maar was behoorlijk ongerust. De volgende dag belde hij dat hij helemaal niets wist van bomaanslagen enzo ... Maar dat hij me was VERGETEN te bellen..........
Kusadasi is idd een hele andere kant op! Ik heb een tijdje in Marmaris gewoond, en op een gegeven moment was er een aardbeving in Izmir. Ik wist van niks, maar kreeg wel allemaal verontruste berichtjes van het thuisfront, of alles ok was??? (Snapte er niks van). Izmir ligt op zo'n 4 uur rijden van Marmaris vandaan, dus van hier (waar ik zit dan he) naar Luxemburg.... Als daar de pleuris uitbreekt merk ik er hier ook niks van Da's het grote verschil met Turkije, het land is zo ontzettend GROOT! En als je op vakantie bent, en geen TV kijkt, kan ik me voorstellen dat je er niks van mee krijgt. Het personeel van je hotel of app. zal je er waarschijnlijk niet over vertellen. Ze zijn veel te bang dat je vertrekt .
ik begrijp de ongerustheid maar turkije is op dit moment erg goed beveiligd ze zijn extra alert maar goed er kan natuurlijk altijd wat gebeuren maar dat kan hier nu ook met al die terroristendreigingen je bent eigenlijk nergens meer veilig. Dus ik zou gewoon lekker naar turkije gaan hoor, het is er geweldig en lekker weer
Wij gingen vorig jaar op vakantie naar Bali. Veel geld gespaard, 4 Oktober zouden we vertrekken. Is er 2 Oktober een bomaanslag, precies in het plaatsje waar wij heen zouden gaan. (hadden alleen een ticket) We hebben toen besloten naar een ander plaatsje te gaan. We hebben niks gemerkt van heel die aanslagen niet. Wat ik hiermee wil zeggen, als er bomaanslagen zijn is heel erg. Maar.... als er een bomaanslag is in Groningen, ga jij daardoor niet meer naar Limburg? Ik persoonlijk wel. (turkije is heel groot) Dus voor degene wiens ouders in turkijke zitten of gaan. Hopelijk heb je hier wat aan, waardoor je je minder zorgen maakt....
Ik was 4 weken geleden in allebei die plaatsen. En mijn schoonfamilie woont in antalya, maar in december gaan we mooi terug. Het is tuurlijk verontrustend. Maar er is eigenlijk al zooooveel controle ongelooflijk. Hoe heeft dat kunnen gebeuren
Het is niet normaal zeg met de bom aanslagen in Turkije, lijkt me erg moeilijk als je daar zelf woont of familie/vrienden daar hebt wonen.