Vant zomer is ons zoontje goed 2,5 en dan hebben we het ledikant nodig voor zijn broertje. Ik twijfel of we een peuterbedje moeten kopen of directvoor een volwassen bed moeten gaan, het scheelt maar 40cm... wat zouden jullie doen??? groetjes Miek
Wij zijn zelf voor een peuterbedje gegaan, omdat ik een volwassen bed ineens wel heeel groot vond (ook al scheelt 't natuurlijk niet heel veel). En verder had ik bedacht dat Milan over een tijdje, met een jaar of 6 ofzo, misschien wel liever zo'n hoogslaper wil, met een glijbaan oid (iig zo'n stoer grotejongensbed ), dus dan zouden we alsnog een nieuw bed moeten kopen. Dan maakt 't qua prijs voor ons niet uit dat we nu een peuterbed hebben.
wij hebben Inge met iets meer dan 2 jaar in een gewoon groot bed (hoogslaper die nu half hoog staat) gelegd. Gewoon lekker opvullen met knuffels en kussens en dan is het ineens niet meer zo groot.
Hier meteen een groot bed, hoogslaper die ook laag kan en nu staat. Vind het zelf een beetje zonde om 2 keer geld uit te geven voor iets wat eigenlijk helemaal niet hoeft. Maar dat hangt natuurlijk van ieders portemonee af!
We zijn gelijk voor een groot bed gegaan. Wel een goedkoop groot bed voor het geval ze later graag zo'n hoogslaper oid willen. Peuterbedje vond ik persoonlijk een beetje onzin. Je moet daar ook weer apart een matras en hoeslakens etc voor kopen die je maar kort kan gebruiken. En groot bed ging hier vanaf het begin ook prima.
Wij hebben ook geen peuterbedje gedaan; 't is maar voor een paar jaar en dan ga je alwéér over op wat anders. Beetje zonde vonden wij. We hebben een stapelbedje gekocht, en onze zoon slaapt sinds hij 2 is in het onderste bed. Het is daardoor een beetje een huisje, er zitten ook een soort tentdoeken omheen. Heel beschut, en het lijkt niet zo groot. Hij heeft er ook altijd een hoop knuffels en speelgoed in staan, dus hij vult de plek wel op Wij hebben nu ook een gewoon dekbed erop liggen, maar die stop ik voor 1/3 plat onder de matras, zodat er een vrij groot stuk leeg blijft aan de bovenkant.
Wij hebben ook een peuterbed genomen ipv een groot bed. Vond het idd zoals hierboven al gezegd gelijk zo groot ook al scheelt het niks. Hier kan het peuterbedje ook over naar de jongste dalijk en dan krijgt de oudste een hoogslaper of wat ze dan wil maar dat zien we tegen die tijd wel. Wel heb ik er gewoon een groot dekbed bij gekocht en sla ik die voor groot deel onder het matras.
Hier zijn we meteen gegaan naar een eenpersoonsbed. En Sem slaapt er vanaf dag 1 héérlijk in. En hij heeft grote knuffels, dan zou een peuterbedje erg krap zijn.
Beide kids met 18 maanden in een groot bed. Vanaf dag 1 hebben ze prima gesklapen en ze zijn er zelf zo aan gewend. Het zijn meestal de ouders die het idee te groot vinden, maar de kindjes hebben dat niet hoor. Vind peuterbedjes ook onzin. Allemaal extra geld, want je moet ook weer peuterbeddengoed (matras, dekbed, overtrekken, matrashoezen) kopen en na weer max. 2 jaar moet je alsnog een groot bed + beddengoed kopen....
hoogslaper die laag kan is ook een goed idee! zeker met het oog op een eventuele 3e, dan moeten de 2 jongens eerst samen een kamer delen. Hebben jullie veel problemen gehad dat de kleine uit bed kwam? het is nu wel lekker dat hij er nog niet uit kan komen
Hier een meegroeibedje voor de oudste en de jongste gaat van het voorjaar over naar een peuterbedje. Ik gebruik gewoon een 1-persoonsdekbed trouwens, gaat prima. Ze kunnen er tot een jaar of 7 inslapen, dus dat is zo'n 4 a 5 jaar. Ik vind het een stuk knusser en misschien wil hij tegen die tijd wel een hoogslaper. Heb nog eerst overwogen gelijk zo'n halfhoogslaper te kopen, maar dat vind ik als ze zo klein zijn nog wat te gevaarlijk.
wij hebben zo een meegroeibedje... en qua geld ach, deze was 20 euro op marktplaats en mijn vriendin had nog een nieuw matras ervoor dus daarvoor ga ik het niet laten
Hier hebben we een ledikant gekocht waar je de zijkant van af kan halen (shakery van babypark). Als Julia 3,5 is moet de babykamer af zijn, dan krijgt ze dus over een maand of 2 een groot bed. Dat wil ze trouwens zelf ook heel graag, ze is het kleine bed helemaal zat (ze wil groot zijn net als mama en papa).
Wij hebben dit weekend een peuterbedje opgehaald bij ikea ( wit met schaapjes).. We vonden een 90-200 cm bed wel erg groot.. En als ze een jaar of 6-7 is krijgt ze een hoogslaper.
Ben ik niet met je eens, je oordeelt nu voor anderen. Esmee blijft tot een jaar of 6-7 in dit bedje.. 3+ 4 = 7.. dat is geen max 2 jaar. Ik gebruik gewoon een dekbed voor een 90-200 bed idem hoes en molton.. En dat matras van 99.00 Een extra matras voor kindjes die komen logeren/neefjes etc is nooit weg!
Wij gaan voor een peuterbed en dan erna kan hij zelf kiezen wat voor groot bed hij wilt. De kosten zijn het opzich niet, peuterbed is bij de Ikea geloof 80 euro en het matras er nog bij dan. Beddengoed (dekbed + overtrekken) nemen wij al in eenpersoons en gewoon iets onder het matras vouwen.