Ik snap hem niet, misschien ook omdat je niet naar een topic verwijst. Maar hoezo zou dit niet mogen?
Proudmommy, waar heb je het over ?? Misschien even een link in je bericht zetten, zodat we weten waar het over gaat.
Ik heb geen idee wat je bedoeld, maar even over de kwestie voedingskundige; Het "probleem" ligt al bij Beheer. Eind juli is er overleg geweest en daarna zijn ze op vakantie gegaan. Ik neem aan dat die vakantie er snel op zit, dus het zal binnenkort (weer) opgepakt worden. Even geduld nog
Seriously?! Waar maak je je druk om. Als er nu fv moeders zijn met jonge baby's die antwoorden zoeken en ze kunnen dat hier krijgen, is dat toch zeker geen probleem voor jou?
Bedoel je dit topic? http://www.zwangerschapspagina.nl/stel-vraag-de-voedingskundige/530049-starten-bijvoeding-meteen-iedere-dag.html Ik ben het met je eens... Gaat om een kindje van 4 maanden...mag dus niet
Is toch geen raar advies wat ze geven? Ze mogen geen advies over zuigelingenvoeding 0-6 maanden geven, over bijvoeding dacht ik wel.
Ik lees niets raars hoor. Wat een azijnzeikerij is het weer. Als iedereen nou eens even hun gezonde verstand gebruikt, dan is er niets aan het handje.
Mag wel hoor. Het was altijd 6 maanden, maar is veranderd. Bovendien 'mag' je als moeder altijd je hart volgen.
Er wordt ook advies gegeven over borstvoeding. Dat vind ik sowieso vreemd, dat de "voedingsdeskundige" dan niet doorverwijst naar het forum van de lk? http://www.zwangerschapspagina.nl/stel-vraag-de-voedingskundige/529900-borstvoeding.html Er worden al weken terecht vragen gesteld over de voedingsdeskundige en het beheer gaat er al weken over in overleg maar ondertussen moddert het forum maar door.
Tja. Ik had met onze jongste júist wat nmeer advies willen hebben. Ze had moeite met poepen en ik kon netgens info vinden over wat nu te doen. Er zijn geen foldertjes oid en het cb kon me niet helpen en de ha ook niet echt, ondat ook hij geen info over fv kon vinden. Daar sta je dan met een baby van 3 maanden die uren krijstte per dag omdat ze zo'n buikpijn had Ik vind het gezeur om niks. Met bv kan je overal terecht en met fv totaal niet. En als het (als je dit topic bedoeld tenminste), om bijvoeding gaat, snap ik het probleem al helemaal niet.
Nee hoor ik ben het helemaal met je eens. Wees blij dat je ergens gratis advies kunt krijgen. De voedingsdeskundigen doen hun best om de vragen zo goed mogelijk te beantwoorden maar het enige dat ze krijgen is kritiek.
Uhm... Ze zegt toch "neem contact op met een lactatiedeskundige"? Ik krijg een beetje het gevoel dat er een soort hetze aan de gang is tegen deze voedingsdeskundigen. Het is gratis, er staat duidelijk bij dat ze van nutricia zijn dus kan elk weldenkend mens toch wel een beetje inschatten dat ze hun eigen merk niet onder stoelen of banken schuiven.. Bel dan het cb, o nee.. Dat wordt de helft van de tijd ook gezien als een duivels bureau met adviezen om je kind te verpesten.. Bel dan zelf een onafhankelijke voedingsdeskundige of lactatiedeskundige.. Maar dat kost weer geld en dan nog verschillen adviezen per persoon. Het lijkt bij sommige mensen wel nooit goed te zijn..
Ik heb het juist andersom... Ik word erg juist kriebelig van dat grote bdrijven hun ongezonde voeding zomaar kunnen aanprijzen...en dan dus ook doen alsof het gezond is. Natuurlijk is 99,9% van alle vrouwen en mannen hier best in staat zelf te denken...maar er zijn ook mensen bij die dat niet kunnen en dus een advies klakkeloos aannemen. Ik ben ook voor eigen verantwoordelijkheid...maar dan moet het wel eerlijk zijn.
Nee je bent niet de enige. Volgens mij blijven sommige dame's hier nu net zo lang zoeken en zeuren tot ze hun zin krijgen en de voedingsdeskundige verdwijnt
Eerder waren het Friso/Hero en Nestle die voedingsvragen beantwoordden. Toen was er nooit gezeik, maar nu Nutricia het doet....
Van mij hoeven ze niet weg hoor... Het maakt mij niet uit als mensen graag advies willen van een bedrijf... met belangen anders dan alleen het beste met je kindje voorhebben. ( geld verdienen...) Ik geef aan dat ik TS wel snap met het topic... Een objectieve voedingskundige zou zwangerschapspagina meer sieren.
Ik kijk nooit in de betreffende rubriek, maar naar aanleiding van dit topic; ik betwijfel of een onzekere moeder 'weldenkend' genoeg is om zich te realiseren dat het advies van medewerkers van dit bedrijf misschien enkel op de omzet van het bedrijf is gericht.. Ze worden voedingskundigen genoemd (dus geen deskundigen ), als ik hier nog niet zo lang zo meepraten én net een eerste kindje had gekregen, zou ik het misschien ook wel klakkeloos aannemen.. Als een 'voedingskundige' het zegt, op het 'grootste baby- en zwangerschapsforum van Nederland', dan zal het wel kloppen, toch? Lijkt mij niet heel vreemd dat er een hoop moeders zijn die op die manier denken..