Temperaturen

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Molly, 17 dec 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Molly

    Molly Fanatiek lid

    4 dec 2005
    1.456
    0
    0
    Ik lees net het stukje over temperaturen en daarin staat deze zin:
    Volgens wetenschappelijk onderzoek vindt de eisprong normaliter in een periode van 2 dagen voor de temperatuurstijging plaats

    Betekent dit nu dat wanneer je temperatuurstijging plaatsvindt, je dus eigenlijk te laat bent met zwanger worden die maand? Als je eisprong geweest is, heeft het toch geen zin meer om te klussen (voor een baby)? Ik dacht juist dat wanneer je temperatuur omhoog ging, het dan juist de goede dag was om te klussen. Wie kan het me uitleggen?
     
  2. milou

    milou Niet meer actief

    de temp gaat idd rond 2 dagen na de eisprong omhoog, dus dan ben je te laat. temp meten helpt dus ook niet om je vruchtbare dagen te bepalen. je weet alleen dat je je eisprong dan gehad hebt. en dat is ook jandig om te weten.
    om je vruchtbare dagen te weten te komen, kun je beter je cervix-slijm of baarmoedermond in de gaten houden. die geven wel signalen voor en op de dag van de eisprong (slijm: eiwit-achtig (maar niet bij iedereen), baarmoedermond: hoog, zacht en open).
     
  3. Molly

    Molly Fanatiek lid

    4 dec 2005
    1.456
    0
    0
    Oh oké, dan heb ik het verkeerd begrepen. Ik voel mijn eisprong in principe zelf al, dus dan heeft temperaturen voor mij niet zoveel zin! Bedankt voor je antwoord!
     
  4. Niet meer actief

    Ik heb even een vraagje over dat temperaturen.

    Normaal is mijn temp 36.6/36.7 na de eisprong rond de 36.9 maar nu na de eisprong voor mij doen vrij hoog 37.3/37.4 maar wanneer zakt hij meestal als je :evil: eraan zitten te komen. Zakt de temp een paar dagen van te voren of op de dag dat de :evil: komen pas?

    Ik hoop dat iemand mij kan helpen :)
     
  5. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Ik geloof dat als het zakt je de duivels erg snel kan verwachten
    groetjes
     
  6. Niet meer actief

    oke dank je
     
  7. AnnaS

    AnnaS Fanatiek lid

    25 nov 2005
    1.096
    0
    0
    Agent
    Drenthe
    Je temp kan nog zelf op de dag dat je menstruatie is gekomen nog een hoge temp hebben.
     
  8. Niet meer actief

    Oke bedankt hoor voor de antwoorden we wachten af.
     
  9. Moo

    Moo Bekend lid

    21 jun 2005
    873
    0
    0
    Wormerveer
    Bij mij kwam op de 2e dag met een lage temp pas de :evil: .
    Verschilt dus ook erg per persoon.
     
  10. lovely

    lovely Lid

    24 nov 2005
    92
    0
    0
    Ik heb de afgelopen keer 6 dagen lang hoge temp gehouden
    ondanks ongi, hierna ben ik maar gestopt met tempen
    ik werd er gek van
     

Deel Deze Pagina