UWV... ik ben verbaasd!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door zomaar, 5 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zomaar

    zomaar Fanatiek lid

    29 sep 2006
    2.769
    0
    0
    Brabant
    Ik heb me vanaf maandag voor het eerst in mijn zwangerschap ziekgemeld vanwege BI. (ik werk 2 en een halve dag in de week)
    Het word me echt te zwaar op dit moment, en dan ook og het idee erbij dat ik ook nog een huishouden thuis heb Pfffff.... Pijn pijn auw auw
    Dus het leek me eindelijk verstandig om even een pauze in te lassen en eindelijk naar mijn lijf te luisteren.

    Werd ik net gebeld door het UWV (waarschijnlijk omdat hun de instantie zijn die de werkgever weer betalen ivm ziekte door zwangerschap) ze stelde mij allemaal vragen over hoe wie wat en waarom, ze vroeg me ook of ik nog dacht te gaan werken voor mijn verlof. Ik gaf aan dat wel nog te willen proberen (omdat ik weet dat ik me dood ga vervelen thuis) zei de desbetreffende vrouw tegen mij dat ze me dat af wilde raden en dat ik beter in de ziektewet kon blijven tot het begin van mijn verlof. :confused:
    Nou ben zo verbaasd normaal willen ze je zo snel mogelijk weer aan het werk hebben en nu raden ze je af om nog terug te keren......
    Heeeeeel apart, ik weet dat ze gelijk heeft en dat je alles van kwaad tot erger kunt maken door het te blijven proberen maar die verveling hé! :(
     
  2. missym

    missym VIP lid

    14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    bij mij deden ze ook al erg makkelijk, misschien omdat het zwangerschapsgerelateerd is en hun anders toch verantwoordelijk zijn mocht er iets mis gaan?
     
  3. missym

    missym VIP lid

    14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    mooi kamertje trouwens :)
     
  4. anietje

    anietje Actief lid

    16 nov 2006
    263
    0
    0
    Verpleegkundige
    zo zie je maar dat ze met zwangerschappen altijd heel begaand met je zijn he!
    Dat ging bij mij op het werk ook zo, heel lief en medelevende berichten kreeg ik toen ik niet meer mocht werken.
    Het is natuurlijk ook zo dat ze weten dat het niet chronisch is als je nu op tijd je rust pakt. zo kun je ook na je verlof weer "snel" aan het werk, beter als dat je nu gaat werken tot je echt niet meer kunt, dan is je herstel natuurlijk ook anders en pijnlijker en duurt langer.
    Maar wel beter voor je dat ze zo reageren toch, beter zo als dat ze vragen:"kom je volgende week weer?"

    Nou heel veel succes met BI en neem je rustperioden goed!
    Enne nog 12 weekjes ff genieten

    liefs Anita
     
  5. Nynke

    Nynke VIP lid

    30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Hoi Zomaar, ik heb zelf ook ernstige bi en het uwv gaf mij hetzelfde advies. Toen ik vroeg naar het waarom kreeg ik als antwoord: omdat u dan na uw bevalliong weet sneller op de been bent. Klinkt logisch dacht ik toch?
     
  6. zomaar

    zomaar Fanatiek lid

    29 sep 2006
    2.769
    0
    0
    Brabant
    Dank je dank je missym :p

    Het is gewoon zo snel een dubbel gevoel omdat je jezelf al snel schuldig voelt dat je je uberhaubt "ziekmeld" en ik heb na mijn kraamtijd ook ouderschapsverlof tot mei! Maar goed het is ook nog maar krap 12 weken voordat hummeltje er is. . . . Moet er idd maar eens van gaan genieten ipv alles te regelen om mijn BI :x

    Gelukkig ben ik niet de enige met deze ervaringen met UWV :D
     
  7. angelinaatje

    angelinaatje Actief lid

    4 sep 2006
    466
    0
    0
    Noord-Brabant
    UWV is heel makkelijk als het om zwangerschapsgerelateerde ziektewet gaat. Let wel, TIJDENS de zwangerschap. Daarna willen ze je wel zo snel mogelijk weer aan het werk hebben (daar heb ik nu mee te maken) ;)
     
  8. zomaar

    zomaar Fanatiek lid

    29 sep 2006
    2.769
    0
    0
    Brabant
    zij had het erover of de arbo contact met mij had opgenomen. . .
    Moet dat is dat standaard? hebben ze dat bij jullie wel gedaan? Zij van het UWV kon mij dat ook niet vertellen.
     
  9. lizab

    lizab Fanatiek lid

    7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Bij ons gaat alles in samenspraak met de arboarts. :) Voor zover ik weet hoeft het bedrijf pas akkoord te gaan met het feit dat jij minder werkt als de bedrijfsarts het ook heeft goedgekeurd..
     
  10. missym

    missym VIP lid

    14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    bij mij wel maar heb van me manager begrepen dat hij gewoon vraagt hoe t gaat en dat was het dan.
     
  11. babytje

    babytje Bekend lid

    9 jan 2007
    926
    0
    16
    je moet er wel rekening mee houden dat je zwangerschapsverlof nu met weken van te voren ingaat. Ook als je liever 4 had willen hebben.
     
  12. laika10

    laika10 Actief lid

    28 jul 2007
    213
    0
    0
    hilversum
    Domme vraag misschien,

    maar wat is BI?
    :-#
     
  13. babytje

    babytje Bekend lid

    9 jan 2007
    926
    0
    16
    domme vragen bestaan niet. Bi staat voor bekkeninstabiliteit :)
     
  14. laika10

    laika10 Actief lid

    28 jul 2007
    213
    0
    0
    hilversum
    Aha, dank je, leest wat makkelijker nu :D .

    Je werkgever en het uwv hebben inderdaad in de meeste gevallen dat je thuis blijft en ontspannen en gezond de bevalling ingaat zodat je na je verlof weer aan het werk gaat, als dat je gespannen en verzwakt gaat werken en je na je verlof in de ziekte wet blijft. Blijf wel contact houden met je werkgever/ collega's, zeker als je niet meer voor je verlof gaat werken, je bent dan toch bijna een half jaar niet aanwezig. Als je af en toe contact hebt is de afstand straks niet zo groot als je weer gaat werken.

    Succes, en ik zou zeggen, geniet ervan ( niet van je BI)(ik weet nu wat het betekend).
     
  15. zomaar

    zomaar Fanatiek lid

    29 sep 2006
    2.769
    0
    0
    Brabant
    ik had vanwege mijn BI al aangegeven dat ik 6 weken van te voren zou stoppen omdat ik wist dat 4 weken NOOIT haalbaar zou zijn voor mij. Dus wat dat betreft verandert er weinig voor mij.
    Maar mijn ouderschapsverlof loopt tot mei en als we het financieel redden zou ik daarna voorlopig willen stoppen met werken. . . .
    Had me er gewoon nog niet op ingesteld dat ik NU al zou stoppen beetje sneller dan verwacht. . . . . . . . . . . . .
    Pfffffff dat word nog meer op het forum zitten hier ;)
     
  16. Mirelle

    Mirelle Actief lid

    11 dec 2006
    469
    0
    0
    Oss
    Mijn contract was tijdens mijn zwangerschap afgelopen, zat toen al in de ziektewet wegens BI.
    UWV heeft zoveel fouten gemaakt dat ik tot en met week 35 heb moeten vechten voor mijn geld en zwangerschaps verlof!
    Ik heb 3 dagen bij het CWI gezeten omdat ik het echt niet meer wist.
    Hoog zwanger, te voet (geen auto) en vol vocht (was toen 28gr. ofzo)
    Aangetekende brieven naar de klachten commissie van het UWV zijn tot op de dag van vandaag onbeantwoord gebleven.
    Uiteindelijk gewoon in de ziektewet gebleven, dus 70% ipv 100%.
    Zal mij benieuwen, straks is mijn zwangerschaps verlof over en om eerlijk te zijn heb ik geen idee hoe nu verder.

    Nee, zo aardig zijn ze voor mij niet geweest helaas.....
    Geniet er dus maar van!

    Groetjes, Mirelle.
     
  17. zomaar

    zomaar Fanatiek lid

    29 sep 2006
    2.769
    0
    0
    Brabant
    Pfff tja dat is een verhaal, vanwege dat je contract tegelijkertijd afliep loopt dus alles in het honderd. . .

    Gelukkig heb ik al 2 jr een vast contract!

    Heel veel succes ik hoop dat alles toch op zijn pootjes terecht zal komen!

    (p.s heb je geen rechtsbijstands verzekering?)
     
  18. stiekel

    stiekel Bekend lid

    hoi hoi

    nou hetzelfde werd voor 4 jaar terug tegen mij ook gezegd.
    blijf maar lekker thuis want de baby gaat nu voor.
    dat waren de woorden van de controlearts die ik toen had van het uwv.
    werklijk waar ik wist niet wat ik hoorde toen op dat moment.
    misschien ook wel omdat het een vrouwlijke arts was

    dus ik zou er ook gewoon gebruik van maken.

    groetjes sandra
     
  19. lieke

    lieke VIP lid

    7 sep 2005
    5.589
    65
    48
    Bij mij doen ze ook niet zo moeilijk.
    Zit 25 % in de ziektewet dus werk 2 uurtjes minder op een dag.
    Als ze bellen op de afgesproken tijd en dag dan is het even vertellen hoe het gaat en ik merk geen pusch er achter dat ze je weer aan het werk willen hebben.
    Voelt wel prettig.
    Ik doe echter wel alle werkzaamheden nog maar werk 2 uurtjes korter.

    LIEK
     
  20. Samama

    Samama Niet meer actief

    Bij mij waren ze ook erg makkelijk. Heb 1 keertje ( met 16 weken) op een spreekuur moeten komen, en ze heeft me voor de rest van mn zwangerschap ao tgv mn zwangerschap gemeld... denk inderdaad omdat het zwangerschap gerelateerd is ze daar wat makkelijker in zijn dan dat je normaal de ziektewet in gaat.
     

Deel Deze Pagina