loze ruimte in de baarmoeder

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door sennadesi, 20 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sennadesi

sennadesi Lid

31 jan 2008
    53
    0
    0
    Groningen
    Afgelopen maandag 9 juni ben ik naar het Umcg in groninge geweest voor een echo om te bepalen waneer onze vlokkentest zou kunnen plaats vinden. helaas konden ze daar nog niks op zien omdat de placenta zich nog niet op een plek had geplaatst(was 7 week en 4dagen). Maar wat ze afgezien van ons kindje wel hadden gezien was een loze ruimte in de baarmoeder. Het bevatte ook geen dooier of vruchtzakje dus het was ook geen tweeling. Maar het kon geen kwaad voor de baby alleen zou het een evt vlokkentest kunnen bemoeilijken maar nu was toch nog eigenlijk mijn vraag ( er komt weer zoveel info op je af dat ik dat ben vergeten te vragen) wat is het eigenlijk? kan ook niks op internet vinden en komt het vaker voor?

groetjes senn

as maandag moeten we weer heen om te kijken of nu wel de placenta ich gevestigd heeft.

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    hoihoi,

Soms zie je weleens dat er een holte (bij jou een extra) ontstaat in de baarmoeder maar dat daar geen vruchtje in word ontwikkeld. Je lichama word dan een beetje voor de gek gehouden en denkt dat het zwanger is maar er zit dan niets. Het had bij een tweeling kunnen zijn maar er is geen tweede eitje bevrucht. Ook zou het een cyste kunnen zijn, dit is een holte metvocht dat vaak verdwijnt naarmate je zwangerschap vordert het kan daarom ook zijn dat bij de volgende echo deze holte niet meer te zien is.

Imke

Deel Deze Pagina