Hoe herken je een beginnende miskraam?

Discussie in 'Miskraam' gestart door Linnaea, 10 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linnaea

Linnaea Fanatiek lid

20 apr 2015
    3.443
    27
    38
    Volg een thuisstudie en werk daarnaast als bijlesd
    De titel zegt het al, hoe onderscheid je een beginnende miskraam van onschuldig bloedverlies? Nemen altijd eerst de kwaaltjes af voordat een miskraam begint? Neemt het hcg al zichtbaar op een test af voordat het begint? Waar in je buik zit de pijn die erbij hoort? Begint een miskraam altijd ineens met veel bloedverlies of kan het ook geleidelijk van heel licht bruin naar steeds wat roder naar uiteindelijk de hele lading gaan?

Ga sowieso morgen de vk bellen als het bloedverlies blijft aanhouden. Maar ben nu ontzettend onzeker en wil graag een beetje kunnen bepalen waar ik rekening mee moet houden...

2. MamaenMini

MamaenMini Fanatiek lid

6 dec 2011
    2.649
    76
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Ik vind t altijd moeilijk te zeggen want elke miskraam is weer anders

Ik heb er zelf 4 gehad. Bij de eerste stegen de testen en kwaaltjes goed maar bleek t met 10 weken mis te zijn gegaan ( de vruchtzak bleef groeien dus daarom bleven de testen donkerder worden)

Tweede keer stegen de testen en begon t bloeden opeens. Na t bloeden werd t pas minder.

Derde keer namen de kwaaltjes af en begon ik te bloeden.

En vierde keer voelde ik de dag van t bloed de kwaaltjes weg gaan maar zijn de testen nog iets opgelopen en na t bloeden pas minder.

3. winky

winky Bekend lid

12 mei 2013
    665
    0
    0
    Hier tijdens mn miskraam vanaf woensdag bruimverlies gekregen enkele druppels, zaterdags werd t al roder en zondags werd t bloedverlies heel erg. Tot maandag geen krampen gehad wel namen mn symptomen af. Maandag heel erge krampen gehad en vruchtje van acht weken verloren. Ik hoop dat t bij jou een onschuldige bloeding is. Gebeurt heel vaak dus blijf positief. Duim voor je

4. Linnaea

Linnaea Fanatiek lid

20 apr 2015
    3.443
    27
    38
    Vind het gewoon doodeng :( Ik hou inmiddels ook rekening met het ergste.
    Gisterenmiddag nog niets aan de hand, maar terwijl ik in de stad liep ineens heel sterk het gevoel dat het mis was. Thuis nog steeds niets aan de hand. Gisterenavond ineens bruin. Nu net oranje/rood. Dat in combinatie met mijn voorgevoel van gisteren in de stad...

Net een test gedaan en die is naar mijn idee niet donker genoeg, hij is even donker als de test van bijna 2 weken geleden. Maar als ik bij Mamaenmini lees dat de testen nog niet afliepen vóór de miskraam weet ik niet of dat iets zegt.

5. Logan

Logan Niet meer actief

Bloedverlies is 50/50. De tweede keer heb ik drie weken minimaal bloedverlies gehad en na drie weken (dus bij 7 weken) bleek dat niet goed en vermoedelijk een bbz.
    De laatste keer ging gelijk de sluis open eigenlijk en de dag erna waren alle kwalen ook weg. Ik heb wel tot drie maanden erna posirief getest dus dat zegt ook niks.

Hoeveel bloedverlies heb je? Heb je last van kramp?

6. Linnaea

Linnaea Fanatiek lid

20 apr 2015
    3.443
    27
    38
    Ik vind kramp lastig te beoordelen. Ik heb al sinds de positieve test last van een zeurende soort menstruatie-achtige pijn, maar dat schijnt erbij te horen. Nu lijkt die pijn iets erger, maar zo twijfelachtig dat ik niet goed kan beoordelen of het echt erger is of dat ik het me alleen inbeeld omdat ik er zo bang voor ben.

Bloedverlies is nog minimaal. Maar omdat in het verleden mijn voorgevoelens vaker waar bleken te zijn en ik gisteren ineens uit het niets zo sterk het gevoel had dat het niet goed zat ben ik heel bang dat het erger gaat worden. Anders is het wel te toevallig, twee weken gaat alles perfect en op de dag van een slecht voorgevoel begin ik bloed te verliezen...

7. Traum

Traum Actief lid

13 jan 2014
    388
    0
    16
    Hier soortgelijk verhaal, heb voor twee weken terug bruin en roze verlies gehad en vandaag bij 7.5 weken weer, echo gehad en is mis, vruchtje is te klein en geen hartactie en de vruchtzak is groot en meet rond de 7 weken. Nu miskraam afwachten en anders volgende week opwekken. Hier ook steeds naar voorgevoel gehad en blijkt uit te komen helaas. Hoop dat het voor jou anders is.

8. Minty

Minty Bekend lid

5 feb 2015
    970
    0
    16
    NULL
    NULL
    @Linnaea: ik hoop heel erg voor je dat het niet zo is en het kan nu nog twee kanten opgaan.

Bij mij begon het alle drie de keren met licht bloedverlies. Een paar dagen voor het bloedverlies namen de kwalen iets af, vooral mijn borsten waren dan al minder gevoelig. Dat lichte bloedverlies werd dan geleidelijk meer, totdat ik het vruchtje verloor. Sterkte met alle onzekerheid!

Deel Deze Pagina