Hallo. Ik heb twee banen. 1 bij de supermarkt en 1 in het zwembad. Mijn contract bij de supermarkt loopt tijdens mijn verlof af. Nu wil ik bij de supermarkt graag 6 weken voor uitgerekende datum met verlof en bij het zwembad 4 weken. Nu is de vraag of dat mogelijk is? Ik hoor het graag. Groeten Imona.
Beste Imona, Als je vanuit twee verschillende werkgevers een zwangerschapsuitkering aanvraagt, dan zijn het echt twee aparte aanvragen die door je werkgevers gedaan worden. Doordat het twee aparte uitkeringen zijn, is het mogelijk deze twee op verschillende data te laten starten. Je geeft aan dat je contract bij de supermarkt tijdens je verlof afloopt. Zit er minder dan tien weken tussen de einddatum contract en de vermoedelijke bevallingsdatum? Dan heb je vanuit die werkgever nog recht op een zwangerschapsuitkering. Als je tussentijds even geen baan hebt én geen zwangerschapsverlof, dan kan je voor die baan ook een WW-uitkering aanvragen. Vanuit de WW heb je ook recht op een zwangerschapsuitkering. Deze kan je zelf aanvragen via MijnUWV op uwv.nl. Ik wens je een hele goede zwangerschap! Met vriendelijke groet, Ellen UWV Webcareteam