erg onduidelijk...

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door knutselkitty, 1 dec 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. knutselkitty

knutselkitty Fanatiek lid

30 jan 2013
    2.026
    66
    48
    Vrouw
    Sprookjesbos
    Vorige maand uit mijn zwangerschapsverlof gekomen, en weer in mijn WW (of zo dacht ik)
    heb toen na een week ook even een berichtje gestuurd omdat ik geen Sollicitatieactiviteiten-taak beschikbaar had, en kreeg berichtje terug "Oeps, dat is natuurlijk niet de bedoeling" en ik kon weer vol goede moed als baby sliep solliciteren!

Nu komt de eerste dag van de volgende maand, tijd om de Inkomstenformulier in te vullen, en eindelijk weer geld binnen te krijgen na een maand ineens "droog" te staan van het kleine beetje geld dat ik ontvang.

Maar he, deze was niet beschikbaar, ik dus gebeld, Ja mevrouw, u moet u opnieuw aanmelden voor de WW, want wij weten natuurlijk niet dat u nog geen werk heeft.

*zucht* hele project weer ingevuld

heb zojuist ook de brieven erbij gepakt over de toekenning van mijn WAZO, en de instructies die erbij zaten.

I quote.

Ik zoek nog naar de duidelijke uitleg: Als uw verlof afloop moet u weer naar Particulieren (Home) - UWV - Voor Particulieren en opnieuw het WW-aanvraagformulier geheel invullen.

Misschien een fijne aanvulling van de brief voor aanstaande vrouwen die het zwangerschapsverlof ingaan, want ik dacht toch echt dat ik pas uit het WW-traject viel zodra ik aangaf gelukkig weer werk gevonden te hebben óf mijn tijd helaas opzat (volgens mij heb ik nu voor 2 maandjes ofzo weer aangevraagd, dus woooptiedoo..)

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Knutselkitty,

Het klopt dat je de WW-uitkering weer aan moet vragen als je na je verlof nog werkloos bent. Je verlof heeft best even geduurd en we kunnen er niet automatisch van uit gaan dat je nog geen nieuw werk hebt gevonden.

Het kan inderdaad een goede aanvulling zijn dit in de brief over je zwangerschapsuitkering op te nemen. Bedankt voor je tip, ik speel het door hier!

Met vriendelijke groet,

Ellen
    UWV Webcareteam

Deel Deze Pagina