hallo meiden heb even een vraagje misschien dat iemand dit weet. ik werk via een uitzendbureau waar ik per week uitbetaald krijg. nu gaat morgen me verlof in maar nu vraag ik me af of ik dan me geld van het uwv ook iedere week krijgt of gewoon per maand. want als ik het dus per maand zou krijgen dan zou ik pas over 4 weken geld krijgen dat zou betekenen dat ik tot die tijd niets krijg??? hoop dat iemand hier antwoord op heeft voor mij en anders morgen maar even een belletje doen naar het uwv. groetjes miss mimi
Hoihoi, Ik krijg mijn verlofuitkering van het UWV wekelijks uitbetaald. Ik neem aan dat dat bij iedereen op dezelfde manier gaat. Groetjes, Suus
bedankt voor jullie antwoorden meiden,wist niet dat het uwv altijd wekelijks uitbetaalde. dan hoef ik morgen ook niet te bellen en zal ik me geld zoals voorheen gewoon iedere week krijgen. bedankt groetjes miss mimi
Heb je al een brief gehad met de toekenning van de uitkering? Want zolang je die brief niet hebt gehad krijg je ook nog niks namelijk.
nee die heb ik nog niet gehad eigenlijk.heb ze wel paar weken geleden nog aan de telefoon gehad voor iets anders en alles stond wel in de computer dat me verlof 10 augustus in zou gaan enzo. misschien dan toch maar even een belletje plegen. word je altijd gewoon door je werkgever betaald dan en dat het uwv hun weer betaald???? tijd geleden ben ik paar dagen ziek geweest en dat werd wel door het uwv uitbetaald weet niet of dat verschil uitmaakt??? ging er eigenlijk vanuit dat zwangerschaps verlof door het uwv uitbetaald werd maar dat is dut niet zo?? groetjes
Misschien dat als je via het uitzendbureau werkt dat het UWV het wel rechtstreeks aan je uitbetaald. Als je ergens vast in dienst bent, dan krijg je gewoon salaris van je werkgever en die krijgt het weer van het UWV.
Dat zou idd heel goed kunnen. Ik zou even bellen met het uwv want het wil nog wel eens mis gaan. Ik zou dan meteen de vraag over je uitbetaling stellen dan weet je het zeker
Je werkgever wordt zogehten schadeloosgesteld door het UWV. UWV betaalt dus aan je wkg en je wkg betaalt je loon door zoals het normaliter gaat. Dus mocht het misgaan met de doorbetaling van je loon, moet je contact opnemen met je wkg en niet met het UWV. Ik heb bij het UWV gewerkt en ik heb diverse keren mensen moeten zeggen dat hun wkg verantwoordelijk is voor de betaling. Dit zijn ook zaken die je met PZ of met je HRM kunt opnemen. Als het goed is, weten zij er alles van.
Ik heb ook via een uitzendbureau gewerkt en kreeg mijn zwangerschapsuitkering van UVW per week uitbetaald.
Volgens mij zit het zo: * Heb je een werkgever (niet in de zin van uitzendbureau): UWV betaalt uit aan je werkgever, je werkgever betaalt je loon gewoon door (meestal per maand/4 weken). * Werk je via het uitzendbureau: UWV betaalt direct aan jou uit, per week. * Geen werkgever, maar wel recht op een zwangerschapsuitkering: UWV betaalt direct aan jou uit, per week.
Tja ,ik ben niet voor niets weg bij het UWV. Voorbeeldje van de arrogantie van het UWV is dat mensen met een uitkering vaak recht hebben op een toeslag maar mooi dat wij dat niet mochten aangeven. Dit omdat het UWV vindt dat iedere NL geacht wordt de wet te kennen.
Hee dit wist ik niet. Ik heb sinds half juli geen baan meer maar zit midden in mijn verlof. Heb dus tot half juli zw.uitkering gehad via mijn werkgever maar daarna niks meer. Ik had dus al voor vier weken via UWV gestort moeten hebben gehad? Hoe lang duurt het voordat UWV gaat uitbetalen?
Hoi Maartjes, Als ik jou was zou ik het UWV even bellen! Bij de aanvraag van de uitkering moet je nl aangeven of het UWV direct aan jou óf aan je werkgever moet uitkeren (in dat laatste geval moet jouw werkgever je dan uitbetalen). Als jouw contract midden in je verlof is afgelopen, zou het zo moeten zijn dat het UWV vanaf einde contract direct aan jou moet uitbetalen. Maar... dan moet het UWV natuurlijk wel weten dat jouw contract afloopt! Weten ze dit niet dan blijven ze gewoon aan jouw ex-werkgever uitkeren. Het zou nu kunnen zijn dat jouw ex-werkgever nu jouw uitkering krijgt en dit niet doorstort aan jou. Ik zou dus echt ff bellen óf en zoja, aan wie het restant van jouw uitkering wordt overgemaakt! Je hebt gewoon recht op 16 weken zwangerschapsuitkering, ook al is je contract midden in je verlof afgelopen. Succes!
Hhmm, dat is naar mijn mening echt dikke onzin. Ik werk al jaren bij het UWV en wij komen juist bij mensen thuis om ze uit te leggen waar ze wel en waar ze niet recht op hebben!
Ik heb UWV gebeld en het blijkt dat ze mijn rekeningnummer niet hadden. Als het goed is moet ik nu binnen een week betaald krijgen.
Ik zou sowieso even bellen met het UWV. Dan weet je meteen wanneer je de brief met toekenning kunt verwachten en tevens de eerste betaling. Mijn verlof ging 12 juli in..maar kreeg mijn eerste betaling pas halverwege augustus. Kreeg wel betaald met terugwerkende kracht, maar het was wel allemaal erg laat (omdat ze mijn zwangerschapsverklaring waren kwijtgeraakt!). Ik krijg het ook wekelijks uitgekeerd. Ik ontving een WW-uitkering die dus over is gezet op een WAZO uitkering. Ik krijg het dus wel rechtstreeks van UWV. (wat mij opvalt is dat mijn WAZO uitkering hoger is dan mijn WW uitkering)
Klopt idd dat je WAZO hoger is dan je WW. WW is 70% van je laatst verdiende loon en je zwangerschapsuitkering is gewoon 100% .