krijg ineens een andere pil ....

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door nikkie83, 25 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nikkie83

nikkie83 Fanatiek lid

16 jun 2007
    2.054
    2
    0
    tussen hier en daar
    Ik heb jaren lang microgynon 30 geslikt ..
    daarna kreeg ik de merkloze variant hier van
    Ethinylestradiol 0,03mg Levonorgestrel 0,15mg
    afgelopen week heb ik weer voor n half jaar de pil besteld ( doe ik online :) ) en kreeg gister een email dat de pil die ik gebruik nie meer leverbaar was en ze mij een alternatief aanbieden

Het door u bestelde artikel:
    ETHINYLESTRADIOLLEVONORGES TB OMH 0,030,15MG
    is helaas momenteel niet leverbaar.
    Als alternatief kunnen wij u leveren:
    ETHINYLESTRADIOLLEVONORG WEC TAB OMH 0,030,15MG 126 st PIL 8,29
    Wilt u zo vriendelijk zijn ons via e-mail te berichten of u hiermee akkoord kunt gaan?
    Met excuses voor het ongemak, en bij voorbaat dank voor uw medewerking,

ik heb gebeld naar de apotheek maar zij konden mij niet zeggen of er verschil zit tussen de 2 , iemand een idee ? vind het nogal eng eigenlijk

2. mysteriousgirl1

mysteriousgirl1 Fanatiek lid

23 sep 2013
    1.303
    0
    0
    Amsterdam
    Ik kreeg ook ineens een ander merk, wat volgens de apotheker volledig hetzelfde zou zijn als mycrogynon..
    Nou ik heb het geweten, mn borsten werden giga en ik kwam een paar kilo aan.. Deze andere pil had een totaal ander effect op mijn lichaam...
    Ik zou hier zeker niet zo akkoord mee gaan en ik vind het belachelijk dat de apotheker je niet kan vertellen of het precies hetzelfde is!

3. minimuis

minimuis Fanatiek lid

17 aug 2007
    4.066
    5
    38
    Vrouw
    Hier vertellen ze mij altijd dat het vulmiddel anders is maar de hoofd bestand delen het zelfde blijven. Ik kreeg ook een andere pil

4. roomsoesje27

roomsoesje27 Bekend lid

28 jul 2013
    899
    1
    16
    Assen
    De hormonen in beide pillen zijn inderdaad hetzelfde, de hulpstoffen kunnen echter verschillen en daar kan je iets van merken.
    De pil die je nu gekregen hebt is rendabeler voor de apotheek om te verstrekken daarom heb je nu een goedkopere meegekregen.
    In principe mag je deze weigeren, maar dan rekenen ze vaak extra kosten voor de pil die je eerder had.

5. AnnaCF

AnnaCF Niet meer actief

Ja ik ook. Moet ze nog even terug brengen want vind het echt schandalig dat ze er niks van gezegd hebben toen ik het zakje meekreeg.
    Ik reageer heel slecht op die pillen en was eigenlijk blij er een te hebben waarvan ik dacht dat hij goed werkte (had in elk geval geen bijwerkingen.) Ben alleen wel zanger dus achteraf werkte die ook niet zo goed. :p

6. marjol

marjol Fanatiek lid

14 nov 2009
    1.881
    3
    36
    Gelderland
    Ik had het ook kreeg ik een generieke variant en had ineens allemaal bijwerkingen. Huisarts heeft toen voor mij een specialiterecept uitgeschreven en kreeg ik weer mijn oude vertrouwde pil.

Wat roomsoesje zegt waarschijnlijk verdient de apotheker meer op de andere pil.

7. Rian85

Rian85 Fanatiek lid

21 feb 2012
    2.830
    477
    83
    Vrouw
    Meestal is het niet wat de apotheker erop verdient maar meer de afspraken die met jouw zorgverzekering zijn gemaakt. Zij vergoeden vaak maar 1 voorkeurs product.

Zo te zien is het hormoon en de dosering ervan in beide pillen hetzelfde. En hoe jij erop reageert weet je alleen als je het probeert.

8. nikkie83

nikkie83 Fanatiek lid

16 jun 2007
    2.054
    2
    0
    tussen hier en daar
    het alternatief dat ik aangeboden krijg is zelfs 1,24 goedkoper ... snap er niets van , enige verschil dat ik in de naam kan zien is dat er bij het alternatief WEC staat , kan nergens vinden wat het betekend ook niet in het farmaceutisch kompas ... nja ik ga het aankijken ...

9. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    #9 Devilschase, 7 mrt 2014
    Laatst bewerkt: 7 mrt 2014
    WEC is het merk WeCare...

Wat bevat Microgynon 30
    De werkzame bestanddelen zijn levonorgestrel en ethinylestradiol. Elke tablet Microgynon 30 bevat
    0,030 milligram ethinylestradiol en 0,150 milligram levonorgestrel.
    De andere bestanddelen zijn lactosemonohydraat, maiszetmeel, povidon 25 (E1201),
    magnesiumstearaat (E470B), sacharose, povidon 700.000, polyethyleenglycol 6.000,
    calciumcarbonaat (E170), talk (E553b), montanglycolwas (E192), titaniumdioxide (E171), glycerol
    85% (E442) en ijzeroxidepigment (geel, E172).

Samenstelling van Ethinylestradiol- Levonorgestrel:

ETHINYLESTRADIOL/LEVONORGESTREL 0,03/0,15 A, omhulde tabletten 30 en 150 microgram
    ethinylestradiol en levonorgestrel
    Wat bevat Ethinylestradiol/levonorgestrel 0,03/0,15 A
    De werkzame bestanddelen zijn ethinylestradiol en levonorgestrel. Een omhulde tablet bevat 30 microgram ethinylestradiol en 150 microgram levonorgestrel.
    De andere bestanddelen zijn:
    Colloïdaal watervrij siliciumdioxide, magnesiumstearaat, talk, maïszetmeel, lactosemonohydraat (33 mg), sucrose,calciumcarbonaat, titaandioxide (E171), copovidon, macrogol 6000, povidoncarmellosenatrium

10. miesemies

miesemies Actief lid

25 mrt 2013
    374
    0
    0
    NULL
    NULL
    hier kreeg ik ook een andere variant op microgynon 30, kreeg toen bijwerkingen door het overstappen. Was ik er eenmaal aan gewend werd alles weer terug gedraaid en kreeg ik weer microgynon en weer veel last van buikklachten. Wordt na een aantal maanden nu weer iets minder. Heb wel aangegeven bij de apotheek dat ik niet steeds wil switchen want dan gaat het niet goed.
    Het heeft inderdaad te maken met de vergoedingen van je zorgverzekeraar welk merk je krijgt.

11. MXMBRN

MXMBRN Nieuw lid

5 apr 2014
    2
    0
    0
    Huisvrouw
    Boxmeer
    Ik heb deze pil ook sinds ik weer aan de pil zit na de geboorte van me dochtertje, echter kreeg ik gelijk last van hoofdpijn, misselijkheid ben dikker geworden, veel zwangerschapsklachten ik dacht mijn lichaam is nog aan het ontzwangeren dus dat zou wel kunnen. Maar zei toen ik er later nog last van had tegen me vriend ik vertrouw deze pil niet heb met de prikpil en vroeger de Diane pil nooit ergens last van gehad. En wat blijkt ben ik toch ineens zwanger..

12. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Bij mijn ligt het er net aan bij welke apotheek ik haal. Heb elke 3 mnd wel een ander doosje met "dezelfde" pil met andere naam.
    Wordt ook al ruim 1,5 jaar niet ongesteld in de stopweek. Laat dit vrijdag onderzoeken

Deel Deze Pagina