Krijg je 3 keer IUI vergoed en 3 keer IVF?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Muisje1981, 14 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Muisje1981

Muisje1981 Actief lid

26 dec 2006
    254
    0
    0
    Of is het 't een of het ander? Ik snap het niet zo goed.

Weet iemand hier antwoord op?

2. Aldonza

Aldonza Fanatiek lid

16 aug 2006
    2.330
    0
    0
    Noord-Brabant
    Je moet zelf je polis goed nalezen...de behandeling IUI wordt volgensmij altijd wel vergoed, maar niet elke verzekering vergoed de meds die je moet gebruiken...nu vallen de kosten voor clomid en pregnyl wel mee...is iets meer dan 20 euro per keer.
    Ivf zit sinds januari voor alle drie de pogingen in heb basispakket...daarna zul je het uit eigen zak moeten betalen. Bij een evt volgend kindje of als je na 12 weken miskraam hebt gehad beginnen ze weer opnieuw met tellen.

3. Kirby

Kirby Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.175
    0
    0
    Roeselare
    Dus als je bvb na de derde poging zwanger wordt maar je wil dan nog een tweede kindje, dan krijgen jullie nog eens drie pogingen of zo?

4. muuske64

muuske64 Fanatiek lid

15 okt 2006
    4.500
    0
    0
    huismoeder
    Limburg
    Ja het zijn nl. 3 pogingen per jaar!
    Daarna begint de telling opnieuw! ;)

Suc6!

Groetjes Marjo

5. Aldonza

Aldonza Fanatiek lid

16 aug 2006
    2.330
    0
    0
    Noord-Brabant
    Kirby wat je zegt klopt!
    Maar Muuske wat jij zegt klopt niet hoor...niet 3 pogingen per jaar. Soms haal je dat ook niet hoor...3 pogingen in een jaar.

6. muuske64

muuske64 Fanatiek lid

15 okt 2006
    4.500
    0
    0
    huismoeder
    Limburg
    @ Sorry Eva. Heb is het dan verkeerd? FOUTJE!

Alles goed met jou verder?
    Proficiat met je emmy!

Groetjes en suc6!
    Marjo

7. Elmo

Elmo Niet meer actief

Je hebt 3 pogingen IVF per te realiseren zwangerschap. IK heb er laatst (tijdje terug) een topic over gemaakt met info van Freya! Deze info klopt altijd.
    Je hebt per kindje dus 3 pogingen.
    Een mk na 12 weken telt ook als doorgaande zwangerschap dus daarna moeten ze in principe opnieuw tellen. Dit wordt overigens niet altijd zo in de praktijk gebracht dacht ik....ze doen natuurlijk moeilijk (de verz).
    Volgens mij krijg je 6 tot 9 IUI pogingen...maar dat weet ik niet zeker, wij hebben dit nooit gebruikt.

Elmo

8. Mamamarin

Mamamarin VIP lid

5 mrt 2006
    5.590
    0
    0
    Bij ons (FBTO)telt het pas als zwangerschap als je voorbij de dertien weken bent. krijg je in week 13 een miskraam, dan heb je pech en tellen ze verder. IUI wordt volledig vergoed. ook de medicijnen ook al wil de apotheek in eerste instantie wel eens moeilijk doen omdat het dezelfde kunne zijn als bij IVF.

9. Elmo

Elmo Niet meer actief

owkee...13e voorbij...ja kan ook ....
    Heb dat gelukkig nog niet bij de hand gehad! Zijn ook hele nare dingen om naar te kijken vind ik hoor! Je wil dat helemaal niet....
    Of ligt dat aan mij.....?

10. Mamamarin

Mamamarin VIP lid

5 mrt 2006
    5.590
    0
    0
    nee, beslist niet. Vind het echter wel heel erg krom van die cententellers! En wij maar steeds meer premie betalen....

11. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ja, om PISLINK over te worden....
    Maarja, over 50 jaar kan ik me er waarschijnlijk nog over opwinden.....adem in....adem uit ;)

12. gemma

gemma Actief lid

2 jun 2006
    137
    0
    0
    Duitsland
    iui heb ik zelfs elf keer gehad,achter elkaar,en had er nog twee tegoed zelfs maar die waren gelukkig niet nodig. Dus volgens mij is er geen echte limiet bij iui. Zolang de arts ervan overtuigd is dat dit een goeie behandeling voor jou is kan en mag hij ermee door gaan als jij dat wilt,tenzij je liever ivf hebt na 6 behandelingen.

Groetjes Gemma ;)

Deel Deze Pagina