Sinds 18 april heb ik me op advies van mijn bekkenfysiotherapeut gedeeltelijk ziek gemeld. Nu wil mijn werkgever een officiële schriftelijke verklaring van mijn huisarts, omdat het advies van de bekkentherapeut niet genoeg zou zijn. Mijn huisarts geeft aan dat zij dit wettelijk gezien niet mag. Wat moet ik nu doen?
Beste GDLM, Je wilt weten wat je moet doen om bij je werkgever aan te tonen dat je (gedeeltelijk) op medisch advies niet kan werken. Je huisarts geeft aan dat zij geen verklaring voor je werkgever mag afgeven hierover. Tijdens een ziekmelding zijn er een aantal stappen die je samen met je werkgever volgt. Als je werkgever twijfelt aan de reden van je ziekmelding kan hij/zij voor jou een afspraak bij een arboarts inplannen. Deze arts kan je werkgever adviseren over jou belastbaarheid op het werk en of hieraan een urenbeperking is verbonden. Je bespreekt dit samen met je werkgever en maken samen een plan van aanpak. Actuele informatie over de stappen na een ziekmelding bij de werkgever vind je hier. Ik wens je van harte beterschap. Met vriendelijke groet, Ella UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare