krijg je bij 5 a 6 weken een echo

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door ciron, 13 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ciron

ciron Nieuw lid

20 feb 2009
    4
    0
    0
    hallo verloskundige,

ik ben tussen de 5 en 6 weekjes zwanger. ik weet het niet precies omdat mijn vorige menstruatie nogal minimaal was en ik niet precies weet wanneer hij begonnen is.

maar mijn vraag is het volgende.

ik moet over 3 dagen naar de vk en vroeg mij af of ik een echo kan krijgen en of daarop al valt te zien of alles ok is.
    ik ben nogal angstig omdat een vriendin van mij 4 weekjes voorop liep maar erachter is gekomen dat het embryo na 6 weekjes is gestopt met groeien. zij heeft dus een miskraam gehad.
    en kan je dan ok zien of het hartje klopt en betekent een kloppend hartje dat de kans op een miskraam erg klein is?

daarnaast heb ik afgezien van wat meer vermoeid zijn en gevoelige borsten en tepels geen symptomen.

klinkt alles ok?

alvast bedankt,

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi,

het is niet gebruikelijk om met deze termijn een echo te krijgen. Ik snap dat je onzeker bent zeker als je vriendin dat heeft meegemaakt. Normaal krijg je tussen 8 en 10 weken je eerste echo. Het wel of niet hebben van symptomen zegt verder niets. Succes en goede zwangerschap gewenst!

Mirjam

Deel Deze Pagina