Krijg je de werkgeversbijdrage los?

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door Ballie, 22 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ballie

Ballie Niet meer actief

Wij proberen momenteel een idee te krijgen van wat hij zal gaan kosten als we een kindje naar de opvang moeten brengen en ik snap nog niet helemaal hoe het met de werkgeversbijdrage zit. Is dat onderdeel van je kinderopvangtoeslag of krijg je dat los daarnaast nog (via de belasting?).

Als het goed is zou je werkgever een derde moeten bijdragen dacht ik maar aangezien je naar de hoogte van je inkomen kinderopvangtoeslag krijgt vroeg ik me af of dat ook bij de werkgeversbijdrage zo is.

Weet iemand hoe dit zit?

2. barbara1980

barbara1980 Actief lid

11 feb 2013
    158
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je krijgt 1 bedrag terug en dat is van de belasting dienst. Via je werkgever krijg jij zelf geen bedrag meer terug.

( tenminste dat is voor zover ik het weet)

Ik heb een proef berekening laten maken door een gastouder bureau. ( gast ouder is voor ons veel goedkoper en flexibeler)

3. Lyt

Lyt Actief lid

21 dec 2009
    296
    0
    0
    Het is jaren geleden dat de werkgevers bij moesten dragen in de kinderopvang. Het is allemaal vervangen door het toeslagenstelsel. Als je kijkt op Toeslagen kun je daar berekenen hoeveel je aan kinderopvangtoeslag krijgt. Dat is de enige bijdrage die je ontvangt.

4. Ballie

Ballie Niet meer actief

Oke, bedankt voor de reacties :)
    Ik moet zeggen dat ik alsnog wel schrik hoor wat een ongeloofelijk groot deel van je salaris naar de kinderopvang gaat als je twee kindjes zou hebben! Het loont in dat opzicht zeer weinig om met z'n tweeen te werken :(

5. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.309
    36.175
    113
    Weet je zeker dat je het goed hebt berekend? Het is zeker niet goedkoop nee, maar het loont bijna altijd wel.

6. Superjollie

Superjollie Fanatiek lid

13 feb 2011
    1.821
    72
    48
    Groningen
    het is niet goedkoop en afhankelijk van je salaris kan het zijn dat een groot gedeelte naar de kinderopvang gaat.

Dat is natuurlijk vervelend en je moet wel rond kunnen komen, maar er speelt meer dan alleen hoeveel je overhoudt. Als je werkt bouw je pensioen op etc. Mijn vriend en ik nemen allebei een paar uur per week ouderschapsverlof op. Onze jongste hoeft hierdoor maar 2 dagen naar de kinderopvang. De oudste gaat naar de BSO, dat scheelt al een heleboel geld.

Van 0 tot 4 zijn duren jaren, maar het is wel een investering in jezelf. Ik vind het zelf erg belangrijk om financieel zelfredzaam te zijn. Daarnaast zou ik niet graag fulltime huismoeder zijn, dat lijkt me zwaar. Ik doe mijn werk met zoveel plezier dat ik dat niet graag zou missen, hoe lief ik mijn jongens ook vind ;)

7. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    heb je het uit gerekend op toeslagen.nl?
    eerst zelf aan de hand van de bedragen van het kdv uitrekenen wat je maandelijkse kwijt zou zijn.
    vervolgens op toeslagen.nl uitrekenen wat je terug krijgt.
    dit trek je van het kdv bedrag af en je weet wat je zelf moet betalen. gemiddeld is dit 1/3e van je inkomen. is het veel meer dan zal je gezamelijk waarschijnlijk ook best aardig verdienen. of je hebt iets niet goed berekend.
    hier zijn de kosten 680 euro en ik moet zelf 150 euro betalen. vind ik best meevallen in vergelijking tot de werkelijke kosten.

en werken loont altijd. in meerdere opzichten. wat SuperJoliie zegt.

Deel Deze Pagina