Camping bedje opmaken?

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door Meis28, 24 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Hoe maken jullie een camping bedje op?
    Ik heb er zojuist een gekocht omdat mijn zoontje van 3,5 maand vanaf vrijdag naar de oppas gaat 4 dagen per week..
    Ik dacht er aan een deken onder het inleg matrasje te doen want vind t wel erg hard. En doen jullie dan een lakentje er op ofzo? Hoeslaken? Is erg glad dat oppervlak dus vraag me of of dat blijft liggen.. En dan een knuffeltje met mijn geur er aan wil ik meegeven :(

2. rebekka84

rebekka84 Fanatiek lid

27 jan 2011
    1.930
    184
    63
    Ik maakte het altijd net zo op als de eigen bedjes. Hier was dat dus dat harde ding wat ze een matrasje durven te noemen, een los bijgekocht campingbedmatras, aerosleeptopdek, aerosleep hoeslaken, laken, dekentje.

Op een gegeven ogenblik had ik een gewoon matras over en dat past er ook in. Zeker als ze er langer in moesten, zoals vakantie, deed ik er gewoon hun eigen matras in.

3. Eline88

Eline88 Niet meer actief

Wij hebben er ook een matrasje bijgekocht en daar dan een molton en hoeslaken overheen. Zoontje slaapt in een slaapzak.

4. tuc

tuc Niet meer actief

weet niet of je een offciele oppas hebt zoals een geregistreerde go, want dan hoef je een extra matras niet mee te geven, dat Mogen ze nl niet meer gebruiken voor kindjes tot 2 jaar.

5. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Nee is gewoon bij een kennis. Maar ik lees overal dat een matrasje niet mag.. Hij slaapt daar boven dus de oppas is dan niet steeds in de buurt. Kan een deken dat past onder dat 'matrasje' misschien? T ziet er best oncomfortabel uit. Het bedje is van Chicco dus dacht dat t wel goed zou zijn haha

6. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Baby's slapen totaal anders dan wij. Ze slapen opgekruld in een draagdoek, languit op een harde vloer, dubbelgevouwen in een maxi cosi... Je moet je niet te veel zorgen maken over dat schijnbaar oncomfortabele matrasje. Ze slapen wel :)

7. misa

misa Niet meer actief

Een los opvouwbaar campingbedmatrasje erbij en dan gewoon opmaken. Als je kindje naar een gastouder gaat dan mag het niet (zonder toestemming).

8. misa

misa Niet meer actief

Staat het bedje standaard bij de oppas? Anders zou je ook nog een ledikantmatras erin kunnen leggen.

9. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Ik heb bij Ikea matrasjes gezien voor maar 16 euro ofzo in ledikant maat (dus past ook in t camping bedje). Dat is de meest simpele die ze hebben maar biedt denk ik net wat meer comfort dan dat harde planken ding! Ik denk dat we dat er bij in doen

10. Onje

Onje Niet meer actief

Voor 4 dagen zou ik er zeker even een gewoon matras bij kopen.

11. Catou

Catou Fanatiek lid

11 okt 2013
    3.683
    1.860
    113
    ik vind het maar raar dat een heleboel mensen (waaronder gastouders!) het het toch aanraden om er een extra matras in te leggen. En de extra matras kan een ledikantmatras zijn of zo`n matrasje dat je in de babyzak erbij kunt kopen, maar beide is gewoon onveilig!

zie deze link:
    https://risico-monitor.nl/Info/Nieuws/Campingbed/

12. tuc

tuc Niet meer actief

Tja dat is dus maar wat je zelf onveilig vindt?? Ik heb via het gob ook dat bericht gehad en ik vind het persoonlijk erg overdreven. Uiteraard gebruik ik ze netjes niet maar ik vind het echt onzin.

13. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.510
    8.437
    113
    Misschien een domme vraag, maar als je kind vier dagen bij die oppas is elke week, waarom regel je dan gaan vast ledikant? Daar kun je met een gerust hart een matras in leggen :)
    En bij de kringloop heb je voor weinig geld al een ledikant!

14. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    /

Misschien wil de oppas niet een vast ledikant erbij hebben??
    Ik heb 7 gastkids waarvan er nog een boel slapen in mijn campingbedjes. Ik heb geen ruimte om permanent bedjes neer te kwakken. Ook niet als er een kindje 4 dagen in de week zou komen.

15. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Ook met een toestemmingsformulier mag het niet.

16. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Dit zou een goede optie zijn inderdaad.

17. BeertjeS

BeertjeS Actief lid

2 aug 2012
    286
    0
    0
    Inderdaad een matrasje erbij, ligt veel comfortabeler (lijkt me). En het dekentje overdwars, helemaal onder het matrasje gevouwen. Anders trappelt hij zich helemaal bloot.

18. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Nee ze wil liever geen vaste ledikant want ze heeft zelf ook kindjes. Camping bedje hebben we later ook nog wat aan (wij werken maar 6 maanden per jaar). Als t matrasje precies past lijkt het me niet echt gevaarlijk eigenlijk

Deel Deze Pagina