Toen mijn zoontje precies 7 maanden was ontdekte ik bij hem het eerste puntje tand. (Onder middelste tand) Een paar dagen erna kwam ook het tandje daarnaast door. Nu is hij bijna 8 maanden en eergisteren ontdekte ik weer 2 puntjes. Dit keer boven. Maar niet de 2 voorste tanden maar die ernaast snappen jullie welke ik bedoel? Overal lees je dat eerst de voorste twee tanden komen en daarna die ernaast.... Zijn er meer kindjes die een andere volgorde aanhouden? als het nog lang duurt voor die twee voorste tanden dan is het straks net een vampiertje hihi.. al denk ik niet dat het nog lang gaat duren want daar zitten ook al (tijden) dikke witte bulten.
Jep hier ook een die de tandjes boven naast de twee middelste als eerste kreeg. Had hierdoor pas in de gaten dat er tandjes waren toen ze er al waarschijnlijk een weekje zaten. Ik keek op de verkeerde plek en niet daar (onder en boven de middelste). Die snijtanden waren er allemaal wel kort achter elkaar en had er al snel 8. Kiezen beginnen nu te komen (half jaar na de laatste tand).
hier ook eentje die na eerst midden onder 2 tandjes nu ook boven eerst de .'buitenste' 2 krijgt, lekker fietsenrek
Ach bij mijn dochter begon t keurig, ondertandjes in t midden, toe boven, daarna kwamen kiezen, boven en onder aan elke kant 1 en daarna boven weer tandjes erbij en nu onder ook weer. Dus van een vaste volgorde is niets terecht gekomen bij ons Ach ze krijgt tanden en kiezen en zonder al te veel last
Hier waren bij de jongste die 2 buitenste voortanden boven de eersten die doorkwamen. Die heeft echt een paar maand alleen die vampiertanden gehad. Dat was wel erg sneu toen hij een keer viel, en ook nog een straaltje bloed langs zijn mondhoek had lopen van een tand door zijn lip.. Daarna kwamen de middelste voortanden onder, en de middelste voortanden boven. Nu dus nog de buitenste voortanden beneden.. De oudste had wel eerst zijn ondertanden, en daarna ook de buitenste voortanden (onder en boven) en vervolgens de voortanden boven pas.. Maakt niet uit, ze komen vanzelf wel..
Volgens mij is er geen "vreemde" volgorde hoor! Oke, er is officieel een volgorde vastgesteld waarin ze zouden moeten doorkomen, maar ik denk dat er haast geen 1 kind is die ze precies allemaal volgens die volgorde heeft gekregen. Mijn zoontje kreeg net als bij die van jou eerst zijn hoektanden en toen pas zijn voortandjes. Wel vlot achter elkaar, maar ook hier kwamen eerst de hoektandjes door. Niks om je zorgen over te maken, komt allemaal goed
hoi mijn dochter heeft sinds een paar dagen haar eerste tand en jaa het is een kies. geen voor of hoektanden maar een kies. plus mijn zoon kreeg met zeven maanden al zijn tanden en kiezen tegelijk. heeft daardoor wel een week ziekenhuis gelegen maar zijn hele gebit was er .. elk kind doet het op zijn eigen manier..
Nou gelukkig dat hij niet de enige is! Ik maakte me er ook niet echt zorgen over hoor maar vond het gewoon een beetje apart. Overal lees je namelijk echt die volgorde en was ff nieuwsgierig of er meer moeders een vampiertje op de wereld hebben gezet hihi
Precies zo bij mijn zoontje. 3 kiezen tegelijk (geen last van gehad) een tijd later de 4e kies (wel veel last)
Ja, dat kan gebeuren. Hier eerst de 2 bovenste voortanden, daar heeft hij goed last van gehad maar van de andere (hij heeft er nu 5) niet echt veel. Daarna steeds een tandje in de 'verkeerde' volgorde, om en om wisselend boven en beneden. We waren blij genoeg dat zijn tandjes eindelijk doorkwamen (hij was bijna 13 maanden) dat het ons niet meer uitmaakten in wat voor volgorde ze kwamen