de weken

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door thiz, 22 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. thiz

thiz Lid

22 mei 2008
    9
    0
    0
    hallo ik ben net 1 dag achter gekomen dat ik zwnager ben morgen bel ik de dokter voor een afspraak ik was bina 2 weken overtijd toen ik de test had gedaan. maar waneer en hoe krijg ik te weten hoeveel weken ik precies ben ? groetjes thiz

2. SweetMami

SweetMami Lid

25 mrt 2008
    33
    0
    0
    1e dag van je laatste menstruatie pakken!

Groetjes!

3. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Je telt idd vanaf de eerste dag van je laatste menstruatie, mits je een cyclus van 28 dagen hebt. Heb je een regelmatige cyclus van 28 dagen? Of weet je dit niet? Ik heb bv een cyclus van 25 dagen en moet dan dus de eerste dag van mijn laatste menstruatie nemen, plus drie dagen extra.

4. thiz

thiz Lid

22 mei 2008
    9
    0
    0
    ow dankjewel .. ik heb eingelijk geen idee wat mijn cyclus is maar over 2 weken kan ik eindelijk terecht bij de dokter en hopelijk kan die het mij zeker zeggen :D

5. thiz

thiz Lid

22 mei 2008
    9
    0
    0
    ik kom net van de dokter en ik ben al 7 weken en 5 dagen zoals je ziet .. maar ik moet volgens hem pas over 2 maanden een verloskundige belllen

6. L83

L83 Bekend lid

17 dec 2007
    627
    0
    0
    pas over 2 maanden?
    Als je wil kun je nu al bellen hoor en een afspraak maken, verloskundige geeft wel aan wanneer.
    Eerste echo is meestal tussen de 8 en de 12 weken, dus als je pas over 2 maanden een afspraak maakt dan ben je al 15 weken zwanger of zo.
    O ja heel belangrijk en niet te vergeten , proficiat met je zwangerschap!

7. sassie1980

sassie1980 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.292
    0
    0
    Verloskundige kun je al bellen zodra je een positieve test hebt.
    Meestal moet je rond 8 weken langskomen voor een intakegesprek, dus ik zou niet meer te lang wachten met bellen!
    Als je verloskundige geen echo-apparaat heeft, dan krijg je tijdens dat intakegesprek een verwijsbrief om een termijnecho te laten maken bij een echobureau of ziekenhuis.

Heb je pas 2 weken overtijd voor het eerst een test gedaan of had je pas 2 weken overtijd een positieve test?

8. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    2 maanden? met 16 weken pas naar een verloskundige? Echt niet hoor! Je moet gelijk de verloskundige bellen als je een pos. test in handen hebt. Dan gaan ze je bloeddruk meten, je alles vertellen over vruchtwaterpuncties, vlokkentest, nekplooimeting etc. En dit moet allemaal voor de 16 weken gebeuren.

9. thiz

thiz Lid

22 mei 2008
    9
    0
    0
    dankjewel voor al jullie antwoorden... ik moest van de dokter over 3 weken terug komen . voor wat weet ik niet .. ik vond het ook wel raar dat hij zei pas over 2 maanden .. en hij had ook niet eens een test gedaan of gevoelt alleen gepraat is wel vaag toch ? :(

10. Ilse100

Ilse100 Actief lid

4 jan 2007
    153
    0
    0
    Administratief Medewerkster
    Gelderland
    Het hangt heel erg van de huisarts af. Die van mij doet geen begeleiding bij zwangerschap, dus hij heeft alleen een bloedonderzoek "besteld". Daarna ben ik niet meer bij hem geweest. Alle controles doet de verloskundige. Ik moest met 8 weken voor het eerst bij de verloskundige komen, dus ik zou gewoon bellen hoor!
    Geniet van je zwangerschap :D .
    Groet Ilse

11. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.818
    3.344
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    zou hij niet bedoelt hebben: met 2 maanden naar de vlos? Dus met 8 weken? Hopelijk heb je inmiddels een verloskundige gebeld!

12. thiz

thiz Lid

22 mei 2008
    9
    0
    0
    hallo dinsdag heb ik eindelijk een afspraak met de verloskundige :D in arnhem krijg ik dan gelijk een echo of wrod er alleen gepraat ? groetjes thiz

Deel Deze Pagina