hoi hoi, ik heb er al vaker topics over geplaatst, nu nog eentje ik werk in de kinderopvang, tegen het schamele salaris van 600 netto per maand. de opvang van mijn eigen kinderen gaat me dat straks al kosten. ben al 2 jaar op zoek naar iets anders, zonder resultaat en heb net wéér een afwijzing binnen gekregen. om te voorkomen dat ik straks thuisblijfmoeder word (ik ga echt niet werken voor niks!!) wil ik nu toch echt eens wat anders! en desnoods dus een heel andere sector. In mijn sector is zijn er meer dan genoeg mensen, maar dat is vast niet overal zo. Mijn omgeving zegt dat ik me moet laten opleiden tot SAP consultant, daar schijnt genoeg werk in te zijn en bedrijven zouden me intern willen opleiden. Geen idee of dat zo is. Heeft iemand daar ervaring mee? In welke sectoren is er nog meer gebrek aan mensen? ik ben nu niet zozeer op zoek naar werk dat ik leuk vind, maar waar ik in aan de slag kan en op niveau kan werken, dus HBO-WO niveau. oh ja, ik heb trouwens een SPH en een sociaal wetenschappen diploma. groetjes Marieke
Er worden idd veel SAP consultants gezocht, en het schijnt echt veel te verdienen. Maar geloof niet dat dat partime te doen is. Schijnen behoorlijk hectische banen te zijn. Ben zelf overgestapt uit het toerisme naar de financiele wereld, om zo ongeveer dezelfde reden als jij. Ik kon er toen niet van op mezelf wonen zo weinig verdient het. Dus ben omgeschoold. Ik zou toch in je achterhoofd houden da je werk ook leuk moet zijn. het laatste bedrijf, waar ik tot voorkort werkte, maakte mij echt doodongelukkig. Vond het werk leuk (helaas met het oog op de toekomst niet parttime te doen), maar de mentaliteit was echt vreselijk. Om nu met tegenzin naar je werk te gaan is ook niets hoor
ik kan ook fulltime werken, dus dat is al geen probleem. Mijn man kan prima een stapje terug doen en is daar ook toe bereid. en leuk werk... ik ben het wel met je eens maar na 2 jaar ben ik toch wel wat nuchterder erin gaan staan. Met tegenzin gaan is idd niet de bedoeling maar dat zal ik ook niet snel doen. Ik werk heel erg graag en overal is wel iets uit te halen!
Maar wil jij, met je sociale achtergrond, echt de ICT in dan? Waarom ben je ooit in de kinderopvang aan de slag gegaan met jouw diploma? Je bent nogal een beetje boel overgekwalificeerd, zou ik denken.... Misschien eens aankloppen bij instellingen waar je functies hebt die je aanspreken en dan vragen wat je bij zou moeten scholen om nu wel echt in je eigen opleidings/werkgebied aan de slag te kunnen? Verder misschien even investeren in een loopbaancoach: die kan met je kijken naar jouw specifieke talenten, waardoor je je ook veel gerichter (en geloofwaardiger) kunt presenteren. Kennisje van mij doet daar volgens mij het een en ander mee, zal haar eens vragen als je wilt, want is redelijk in de buurt, (Den Bosch).
kinderopvang was mijn bijbaan, ik ben er blijven hangen omdat ik dus niets anders kan vinden. een loopbaancoach is echt onbetaalbaar, we komen nu net rond. Ik heb er vorig jaar naar gekeken en geprobeerd via het UWV er eentje te krijgen maar dat is niet gelukt. wat je voorstelt om bedrijven te benaderen en te vragen wat ik mis heb ik al gedaan. Ik krijg al twee jaar hetzelfde antwoord: geen ervaring. ik bel iedere afwijzing altijd na en heb nog nooit een andere reden gehoord dan dat.
En bij Bureau Jeugdzorg? Daar nemen ze echt wel mensen met SPH zonder werkervaring aan, als ze je gemotiveerd en goed genoeg vinden. tenminste, wel in de Randstad... Succes trouwens, blijven zoeken, ook al lijkt het nu zo zinloos. Ik spreek uit ervaring.
Hey! Ik zit met hetzelfde. Ik wil heel graag van baan veranderen. Ik werk nu als Gastouder en verdien ontzettend veel, maar gelukkig wordt ik er niet meer van. Ik wil zo graag wat meer sociale contacten. Zit er ook aan te denken een loopbaancoach te nemen. (heb ik best wat geld voor over) Mijn plan is nu: nog een jaartje verder gaan als Gastouder, ondertussen(hopelijk)zwanger worden en na de geboorte een opleiding werkend leren te gaan volgen.
bjz heeft geen vacatures en al zoveel open sollicitaties in bezit dat ze zelfs die niet meer aannemen jammer genoeg
Wat dacht je ervan om zelf loopbaan coach te worden? Ik heb via NTI een opleiding gedaan. Ben toch in de financiele wereld gebleven maar het blijft wel trekken. Zeker met je toch al sociale achtergrond???
Je moet ook niet bellen na een sollicitatie, maar gewoon een instelling bellen, zeggen: ik zou graag een functie als die en die hebben, heb deze ervaring, maar wordt nergens aangenomen: wat mist er nog? En ervaring is echt niet de (enige) sleutel hoor, anders zou geen enkele pas-afgestudeerde aangenomen worden
O, en ik zie hier iets over het uitzendbureau: kun je niet via hen aan de slag en de kids onderbrengen bij een (flexibele) gastouder? Dat je je uren opvang af mag stemmen op wat je werken kunt? Kun je ervaring opdoen binnen sectoren die je aanspreken en zo een vaste baan binnenhalen? En wat betreft loopbaancoach: ik wil die kennis van mij wel eens vragen wat haar tarieven zijn, maar ik denk dat zij niet zo erg duur zit hoor! Niet iedereen berekent bijdrijfs-tarieven.... Oja, en kun je via je werkgever dat niet vergoed krijgen? Ik had binnen mijn vorige CAO (GGZ) recht op eens in de 5 jaar een traject bij een loopbaanadviseur....
In de IT sector is zeker genoeg werk te vinden, maar je moet het wel leuk vinden uiteraard. Een SAP consultant houdt zich bezig met softwarepakketten en is het aanspreekpunt voor klanten (soms ben je ook werkzaam bij een klant) en IT afdelingen van bedrijven die SAP producten gebruiken. Misschien kan je een carrieretest doen, om uit te vinden wat voor werk je zou willen doen en of het ook bij je past.
Ja is goed, vraag maar eens! dank je. ik sta bij ieder uitzendbureau hier in ehv ingeschreven en heb ook regelmatig contact. Het kost me erg veel moeite ze ervan te overtuigen dat ik de kinderopvang uit wil en dat is het enige waar ze mee aan komen zetten (en dan nog invalwerk ook!) ben wel van plan om na de bevalling ze allemaal weer eens langs te gaan ipv bellen. en wat die ervaring betreft, mijn voormalig studiegenoten zitten met hetzelfde dus het is wel degelijk een ervaringsprobleem... ik hou het bij en van de ruim 100 sollicitaties die ik heb gedaan was het bij 93 de reden van afwijzing ander probleem is de enorme toestroom: ik heb nog nooit meegemaakt dat er minder dan 40 reacties voor 1 baan binnenkwamen, hoogste aantal was bijna 200. zie daar maar eens tussen te komen.
Even uit nieuwschierigheid want heb verder geen tips maar ben benieuwt hoeveel uur je nu werkt voor die 600 euro. Werk namelijk ook bij een kdv en krijg toch een stuk meer. In ieder geval veel succes bij je zoektocht. Hopelijk vind je snel iets wat beter naar je zin is.
OK, heb haar even gemaild Bedacht me ook nog: als je toch anders zou overwegen te stoppen met werken: kun je via vrijwilligerswerk jezelf ook niet ergens binnenkrijgen? En met dat soort aantallen sollicitanten wordt het idd wel erg moeilijk.... Zien dus dat je binnenkomt bij een instelling VOORDAT een vacature in de krant enzo komt. Zit je al op linkedin? Kan ook handig zijn Heb zelf wel de ervaring dat ik NA mijn loopbaantraject zelf veel beter wist te verwoorden wat ik wilde en wat ik kon. Ik ben creatief therapeut, wat maar weinig gevraagd wordt, en had ook een baan waarvoor ik overgekwalificeerd was, maar kwam daar maar niet uit. Met dat loopbaantraject ontdekte ik dat mijn passie en kracht vooral ligt in het 'mensen verder helpen/leren zelfstandig en op eigen kracht hun leven vorm te geven' en kon ik dat bij werkgevers ook goed verwoorden. Ben toen aangenomen voor een functie waar MWD voor gevraagd wordt normaal, terwijl ik eerder idd tussen alle 150 andere kandidaten aan de kant werd geschoven enkel op basis van m'n vooropleiding
ik ga idd wel iets van vrijwilligerswerk doen als ik echt thuis kom te zitten, of een stage lopen ofzo. linkedin zat ik nog niet op, zag het wel bij de tips van intermediar staan dus daar ben ik ondertussen mee bezig ik ga nog eens mijn best doen voor het loopbaantraject, wie weet lukt het. @majel, ik werk op een bso dus 3x4 uur per dag. verdient echt voor geen meter!
Voor 12 uur per week werken is 600 euro toch niet zo slecht? Zijn er geen mogelijkheden om op je huidige werkplek meer uren te werken? Niet op de BSO maar dan op een kdv, of is dat niet gecombineerd? Ter vergelijking, ik ben WO opgeleid, werk 28 uur en verdien ongeveer 1450 netto. Da's dus vergelijkbaar. Toen ik verhaal las dacht ik: de zorg! Plenty werkgelegenheid volgens mij, en ook niet zo héél ver van je vooropleiding af denk ik. In ieder geval dichterbij dan ICT. En veel bbl-trajecten en mogelijkheden om als zij-instromer aan de bak te komen. Kan zelfs ook nog met kinderen, bv in een ziekenhuis op de kinderafdeling?
Wat zou je vinden van een baan waarbij je betrokken bent bij onderzoek, met name clinical trials? Daarin heb je startersfuncties als Clinical Research Assistant, binnen die functies zul je ook trainingen krijgen. Vaak zul je ook voor je functie binnen Nederland moeten reizen. Het zijn dus wel drukke en hectische banen. Maar je kunt er wel goed verdienen en flink in doorgroeien. Je kunt via detacheringsbedrijfjes of via pharmaceutische bedrijfjes aan de slag. Ik heb zelf wel eens orienterende gesprekken gevoerd, maar ben het uiteindelijk niet gaan doen omdat ik niet opnieuw wilde beginnen met iets waar ik wel degelijk ervaring mee had. Ik weet niet of je achtergrond voldoende aansluit, maar daarop kun je altijd orienteren. Op deze websites vond ik via google snel iets over CRA's: Clinical research associate vacature - SB Recruitment Clinical research associate vacature - SB Recruitment Ik weet dat ze altijd CRA's zoeken. Ik wordt nog regelmatig gebeld terwijl ik aangeef dat ik niet geinteresseerd ben . In ieder geval veel succes met je zoektocht naar een leuk baan!
klopt hoor, is niet slecht, maar ik heb gewoon meer inkomen nodig. meer uren werken is onmogelijk, we worden zelfs steeds meer gekort. al mijn collega's willen meer werken. @Afrola, bedankt, maar voor zo'n baan heb je een medische opleiding nodig.