Hond en baby

Discussie in 'De lounge' gestart door Jenala, 7 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jenala

Jenala Fanatiek lid

16 apr 2010
    1.906
    60
    48
    Wij hebben een hondje van 4 jaar en een dochtertje van 5 maanden. We hebben altijd 2 honden gehad, maar mijn oude hondje is vorig jaar helaas ingeslapen. Omdat ik toen zwanger was en last had van BI, hebben we geen nieuw hondje erbij genomen.
    Alleen begint het nu toch wel weer te kriebelen. Ik heb hier bij het asiel een enorm leuk hondje gezien, die volgens mij goed in ons gezin zou passen. Voor mijn andere hond zou dit een super maatje zijn, ook lekker speels (mijn hond durft meestal niet met vreemde honden te spelen).
    Maar nu vraag ik me af of het wel verstandig is om er nu al een ander hondje bij te nemen. Mijn dochtertje is 5 maanden en een nieuw hondje vraagt toch weer meer tijd en energie, opvoeden, band opbouwen enzo.
    Hebben jullie hier ervaring mee?

2. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    ik heb 2 honden en 2 katten dus mijn referentiekader is wellicht niet objectief maar ik zeg DOEN!:D
    Je moet je afvragen of je de tijd ervoor wil maken om het beestje te laten wennen in jullie gezin ook als de kleine straks een lopertje is die overal aanzit en veel energie kost. Is je antwoordt ja zou ik het doen.

Om wat voor ras gaat het dat je erbij wilt halen en voor hond heb je nu?

3. Sensea

Sensea Niet meer actief

ik zou een jaartje of 2 wachten. dan is je kleintje wat mobieler en heb jij iets meer tijd voor een nieuw hondje. ik denk dat je het anders heel erg druk krijgt.

4. Clapat

Clapat Fanatiek lid

10 mrt 2009
    1.059
    17
    38
    Duitsland
    Het is misschien 14 dagen even moeilijk, maar nadien is het een heel stuk makelijker.
    Als ik 1 hond alleen had, dan wou die de hele dag aandacht. Sinds de 2de erbij is, heb ik het een stuk makkelijker, want die 2 houden elkaar bezig.
    Ik zou het doen zodat elk gezinslid genoeg aandacht krijgt, al is het niet van jou!

5. tjessia

tjessia Fanatiek lid

1 feb 2009
    2.889
    0
    0
    Niet doen, kost teveel tijd, waarschijnlijk hebben jullie er nog wel een kindje bij over een jaartje of wat. Zie je je dan al lopen met kinderwagen, kind aan de hand, hond aan de lijn in de andere hand? Door weer en wind he..

6. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    ja weet niet. ik persoonlijk zou het niet doen. wij hebben ook 2 honden gehad toen onze zoon 2maandjes oud was en vond het toch wel pittig. onze 2de hond was een hond die flinke aandacht nodig had (zoals een pup)

je moet ook over je toekomst denken. en dan bedoel ik met eventueel een 2de kindje over een jaar of 2/3 ofzo. dan zit je dus met 2honden en 2kinderen. zwaar hoor.

En misschien pakt het ook wel goed uit hoor en heb je de tijd van je leven. maar als ik het zo zie vanuit mn eigen ervaringen dan zou ik het niet doen.

7. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik zou wachten. Als je kleine straks gaat kruipen ben je heel veel tijd kwijt om er achter aan te gaan. tig keer zeggen dat ze iets niet mogen etc. Denk zelf dat het te druk wordt in combi met een hond laten wennen/trainen etc.

8. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    Ja goed nadenken dus niet dat je na een paar maanden zegt pfff het is toch zwaar of het hondje is niet leuk voor de baby laat ik hem maar weer in het asiel doen.
    Ik vind van "2e hands" dat je vaak (niet altijd) de problemen van een ander krijgt dus je er wel moeite voor moet doen! Wij hebben ook veel 2e handsjes gehad waar we met sommigen ook wel aan moesten werken, sommigen ontplooiien zich pas nadat ze zich helemaal thuis voelen :D
    Wij hebben ook 2 hondjes waarvan 1 een 2e hands sinds een 7a8 maanden en hebben ook veel tijd ingestoken maar het resultaat is super, ze spelen de hele dag en zijn echt heel goed voor elkaar en voor ons natuurlijk ook!
    Dus denk er goed overna maar voor je hondje zou ik zeggen ja, het is echt heel leuk als ze samen goed kunnen opschieten!

9. Jenala

Jenala Fanatiek lid

16 apr 2010
    1.906
    60
    48
    Even een toelichting. Ik heb al een hond, dus door wind en weer wandelen doe ik al. Daarbij komen zowel onze huidige hond als onze vorige hond uit het asiel, dus ik weet waar ik aan begin (al weet je het nooit helemaal van te voren natuurlijk).
    Ik heb nu een kruising border collie, het hondje waar het om gaat is een kruising Jack Russel (net als mijn vorige hondje). Allebei niet echt super geschikt bij kleine kinderen dus. Maar dit hondje is wel kleine kinderen gewend.
    Ik vind het erg lastig. Aan de ene kant zeg ik: we proberen het gewoon. En aan de andere kant ben ik bang dat het enorm tegen valt omdat ik hem met mijn oude hondje ga vergelijken (hij lijkt er kwa uiterlijk namelijk erg veel op).

10. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Tja proberen zeg je.. daar gaat het naar mijn idee al fout. Je gaat 100% voor zo´n beest of niet.

11. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Dat ben ik met je eens. Je moet het inprincipe zien als een keus met onomkeerbare gevolgen. Dus als het tegenvalt het hondje niet weer weg hoeft.

12. Skye

Skye Niet meer actief

Tja, ik heb in die tijd ook gekeken voor een tweede hond, maar het uiteindelijk niet gedaan! Mede door de leeftijd van onze kleine meid!! Ze kon toen nog niet lopen en zag mezelf niet met een pup en mijn kind 30x per dag naar buiten gaan voor het zindelijk maken! Dat ging toe trouwens om een pup he!! Ik zou overigens wel voor een volwassen hond zijn gegaan! Zeker als ie al zindelijk is en alles!! Of je dan met 1 hond of 2 honden wandelt, dat maakt ook niet uit!

13. Jenala

Jenala Fanatiek lid

16 apr 2010
    1.906
    60
    48
    Als ik voor een hond kies (of voor een ander dier), ga ik er ook voor de volle 100% procent voor. Wat ik met proberen bedoel is dat je nooit weet hoe het gaat. Misschien klikt het wel helemaal niet met mijn andere hond bijvoorbeeld. Mijn huidige hond had ik nooit in huis gehaald als ik van te voren zou weten hoe ze was. Ze was niet zindelijk, poepte en plaste in huis, sloopte alles, had verlatingsangst en de nodige gedragsproblemen. Ik ben haar 5de baas en ze was 11 maanden toen ik haar kreeg. Maar het klikte super met mijn andere hond en met ons, dus we hebben ervoor geknokt. Nu hebben we er een heerlijke hond aan, nog wel met gebruiksaanwijzing, maar een schat van een dier.
    Ik ben niet het type die na een week zegt: het gaat niet meer.

Maar om op het onderwerp terug te komen.:D Ik heb net het asiel gebeld voor extra informatie en nu is hij sinds vandaag gereserveert voor iemand. Dus waarschijnlijk krijgt hij al een nieuw baasje.

14. Sugarblossom

Sugarblossom VIP lid

23 jul 2010
    5.439
    11
    38
    Vrouw
    Nederland
    Ik zou er zelf nog even mee wachten. Ik heb een hond van bijna 2 maar geen kindje nog helaas. Zit me nu al druk te maken dat ik het straks mega druk krijgt met een hond en een kind want die wilt toch uitgelaten worden. Maar zou er niet aan moeten denken om er een puppy bij te hebben. Ben al blij dat de mijne bijna uit z'n puber tijd is.

15. Jenala

Jenala Fanatiek lid

16 apr 2010
    1.906
    60
    48
    @sugarblossom: We willen er ook geen pup bij, we willen er een volwassen hond bij;)

16. Nynke Jellie

Nynke Jellie Bekend lid

1 okt 2008
    745
    0
    0
    Als je het echt graag wilt, zou ik het of nu doen, of nog een paar jaar wachten. Je kindje is nu nog niet zo oud en zal nog redelijk veel slapen (neem ik aan). Juist dan kan je, je tijd gebruiken om de hond wat extra aandacht te geven en rust geven om goed te wennen aan zijn of haar nieuwe huis. Dat wordt wel wat lastiger lijkt mij als je kindje straks begint te kruipen etc.

17. avon

avon Fanatiek lid

6 apr 2010
    1.177
    0
    0
    verpleegkundige
    Regio Groningen
    Wij afgelopen maandag naar een siel geweest om te kijken voor een hondje.
    Bij aankomst werd gevraagd wat we zochten en aan welke "eisen" de hond moest voldoen en aan de hand daarvan zochten hun een paar honden uit. We hebben er eentje uitgepikt en daar mochten we even mee wandelen.
    Tijdens het wandelen konden we gelijk ervaren hoe ze aan de lijn liep en hoe ze op Casper ( 6 maanden) reageerde.
    Dit ging boven verwachting goed.
    Toen we terug kwamen ( we hadden inmiddels besloten dat we haar wilde) werd er verteld dat we 3 weken proeftijd hebben.
    Dit omdat de hond de eerste dagen rustig kan zijn omdat ze onder de indruk is van de nieuwe situatie en na 2 wken laten ze wel hun ware aard zien.
    Na drie weken nemen ze contact met ons op hoe het gaat en of ze mag blijven.
    Natuurlijk moeten we wel alert blijven en dat met name omdat Casper niet gaat trekken/ knijpen enz.
    Tot nu goe gaat het boven verwachting goed en hebben we er een super lief en een leuk gezinslid bij!

18. pasopikschop

pasopikschop Actief lid

15 mei 2009
    325
    0
    0
    Wij hebben ook 2 honden en een zoontje van 15 maanden. Met uitlaten is het vrij lastig. We wonen in een flat en moet dus met 2 honden en de kinderwagen naar beneden, niet erg handig. Dus ik ga als mijn zoontje slaapt de honden uitlaten. En dat werkt goed.
    En er komt dadelijk een 2de kindje bij dus wel wat drukker.
    We hebben een engelse bulldog en een shih tzu. Beiden heel makkelijk!! De Bull zonderd zich wat meer af en komt savonds bij ons liggen. De shih tzu vind het leuk om met onze zoon te spelen. Is door het dolle heen als hij onze zoon ziet, echt lief.
    Dus ik zou zeggen gewoon doen!!

19. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Wij hebben twee franse bulletjes, eentje van pup af en een herplaatser...en nu een mensenkindje op komst.
    Moet wel zeggen dat die van ons het gewend zijn om niet elke dag uit te gaan, hebben aardig grond rondom het huis dus beweging genoeg hoor.
    Ben wel benieuwd hoe dat straks gaat, eentje is nogal jaloers aangelegd en moet me straks dus gaan delen....maar dat is wel weer de grootste kindervriend.

Een hond kost tijd en zit je normaal gesproken jaren aan vast maar dat weet je allemaal al, als het klikt dan hebben ze elkaar en dat is wel heel leuk.

Achteraf weet je pas of je er goed aan gedaan hebt of niet, succes!

Deel Deze Pagina